KAO BOMBON

Testirali smo Fiat 500e Cabrio Icon: Stvoren za bešumno ‘zujanje‘ bez krova gradskim ulicama

Strujom pokretan platneni krov precizno je izrađen i od vrlo izdržljivih materijala, a mehanizam je učinkovit

Fiat 500 e Cabrio

 Marko Todorov/CROPIX

Možda još nisu najbolji za duge relacije, no posjedovanje električnog automobila za gradsku vožnju itekako ima smisla. Ne samo zbog smanjenja štetnog utjecaja na klimu i čišći zrak u urbanim sredinama već i zbog toga što se pokazuje vrlo praktičnim. Posebno ako takav automobil možete puniti kod kuće.

A koji bi to model bio idealan kao električni gradski automobil ako ne talijanska ikona Fiat 500, jedan od najpoznatijih gradskih automobila na svijetu koji je upravo s takvom idejom urbane mobilnosti i započeo svoju karijeru davne 1959. u originalnom izdanju.

image

Fiat 500 e Cabrio

Marko Todorov/CROPIX

Danas su vremena drugačija pa je 2020. godine stigao 500 u potpuno novoj generaciji isključivo u električnom izdanju pod nazivom 500e. Samo što je električni Fiat 500 sada "teška lifestyle šminka" a ne tek pristupačno minijaturno prometalo za gradske gužve.

Uvertira je to onom što slijedi do kraja desetljeća s Fiat modelima pod kapom Stellantisa, a 500e je prvi je model smješten na novu platformu osmišljenu upravo za smještaj električnog sklopa. To je i temeljna razlika u odnosu na "obični" 500 koji poznajemo još od 2007. godine u neizmijenjenom obliku s nekoliko unaprjeđivanja tehnike i izgleda koji se nudi s hibridnim pogonom.

image

Fiat 500 e Cabrio

Marko Todorov/CROPIX

Dužinom od 363 cm (+6 cm), širinom od 168 cm (+6 cm) i visinom od 153 cm (+4) osjetno nadmašuje "obični" 500 u odnosu na kojeg je bez obzira na sličnu osnovnu formu, stilski dodatno unaprijeđen, s reinterpretacijom prednjih svjetala futurističkog izgleda, a redizajnirana je i prednja maska na kojoj se umjesto logotipa Fiata nalazi oznaka 500.

Veće proporcije osjećaju se i u kabini. Širina interijera i komfor koji novi centimetri donose daju intenzivniji osjećaj prostranosti i prozračnosti, posebno u prednjem dijelu s osjetno više mjesta nego u manjem modelu, naročito po širini i s prirodnijim smještajem na širokim, udobnim sjedalima.

Osim sedam-inčnog zaslona instrumenata, tu je i 10,25-inčni infotainment zaslon koji je logičan i praktičan za uporabu te koji uparuje dva smartfona u isto vrijeme.

image

Fiat 500 e Cabrio

Marko Todorov/CROPIX

Elektromotor Fiata 500e isporučuje 118 KS i 220 Nm na prednju osovinu, ubrzanja u gradu su fantastična, odvijaju se u par treptaja oka, a do 100 km/h treba mu 9 sekundi.

Litij-ionska baterija kapaciteta 42 kWh smještena je između osovina u podnici i povećava težinu na 1,4 tone što je 290 kg više u odnosu na manji 500, a prema WLTP-u, osigurava doseg od najmanje 320 kilometara.

U praksi, riječ je o lijepih 300 kilometara u gradskim uvjetima, a ako računate i malo duže dionice prigradske vožnje, ili kakav izlet, sasvim dovoljan će biti i doseg od 260 do 280 kilometara uz potrošnju od oko 18 kWh/100 km.

image

Fiat 500 e Cabrio

Marko Todorov/CROPIX

Što se tiče brzine punjenja Fiat 500e se s 15 na 80 posto na brzom punjaču puni za malo više od pola sata što osigurava 200 kilometara dosega. Za svih 100 posto baterije potrebno je sat i pol, dok se maleni Fiat najdulje puni kod kuće. Punjenje izmjeničnom strujom pri 11 kW traje oko 4 sata, a na uobičajenih 3 kW potrebno je 15 sati za punu bateriju. Veliki plus je što se u serijskoj opremi nudi kabel za punjenje na kućnih 230V, kao i onaj za javne AC punionice.

image

Fiat 500 e Cabrio

Marko Todorov/CROPIX

Manjoj potrošnji energije u bateriji pritom pomažu tri načina vožnje koje upravljaju performansama ili dosegom: Normal, Range ili Sherpa, a u modusu Range primjerice, moguće je voziti i samo jednom pedalom koliko je regeneracija kočenja izražena, sve do zaustavljanja.

U vožnji novi Fiat 500e nudi dobar kompromis između udobnosti i sportske tvrdoće, a ovjes je bučan samo ponekad, kod primjerice izraženijih poprečnih neravnina, no i dalje je udobniji nego "običan" 500.

image

Fiat 500 e Cabrio

Marko Todorov/CROPIX

Konkretni testni Fiat 500 bio je lakiran u simpatičnu zlatnu Rose boju koja privlači pripadnice ljepšeg spola što i ne čudi jer Fiat u svom "mixu" potencijalnih kupaca oduvijek itekako računa s vozačicama.

Uz posebnu boju i šarmantan izgled električnog 500 koji nikog ne ostavlja ravnodušnim, atraktivan je i jedan dodatak, a to je strujom pokretan platneni krov.

Precizno je izrađen i od vrlo izdržljivih materijala koji ukazuju na to da bi mogao dugo trajati u svim vremenskim uvjetima, a sam mehanizam je prilično učinkovit, i "rola" se prema iza za 25 sekundi, u vožnji čak i do 100 km/h. Posebno je taj dodatak zanimljiv sada u proljeće kada je vožnja s otvorenim nebom pravi užitak.

image

Fiat 500 e Cabrio

Marko Todorov/CROPIX

No, sve to ima i svoju cijenu pri čemu već sada možete imati na umu i činjenicu da početkom lipnja kreće nova runda poticaja.

U trenutnom cjeniku se nalaze četiri varijante, a Fiat 500e s paketom Action stoji 233.900 kuna. Uz paket Plus Icon u ponudi su standardna, cabrio i 3+1 varijanta s dodatnim vratima za ulazak na stražnju klupu i stoje 253.900 kuna, 264.900 kuna te 259.900 kuna, po čemu ispada da je cabrio verzija ujedno i najskuplja u ponudi. Ali i najatraktivnija...

500e Cabrio

TEHNIČKI PODACI

Motor električni, sinkroni

Snaga 87 kW/118 KS

Moment 220 Nm

Baterija litij-ionska, 42 kWh

Doseg 320 km

Snaga punjenja 85 kW

Dimenzije 363x168x153 cm

Osovinski razmak 232 cm

Prtljažnik 185 litara

Gume 195/55 R16

Masa 1405 kg

MJERENJA

Najveća brzina 150 km/h

0-100 km/h 9 sekundi

Prosječna potrošnja 17,8 kWh/100 km

Serijska oprema - automatska klima • aluminijski naplaci od 16 cola • multimedija sa zaslonom od 10,25 inča • navigacija • el. stakla • el. pokretni platneni krov • bežično punjenje mobitela • TFT instrumentna ploča od 7 inča • multifunkcionalni volan u koži • središnja konzola s pretincem • automatsko kočenje • zadržavanje u voznoj traci • adaptivni tempomat • prednji parkirni senzori • stražnji parkirni senzori • kamera za vožnju unazad • senzor mrtvog kuta • senzori kiše i svjetla • punjač od 12V u prtljažniku • kablovi za punjenje na 230V i javnoj punionici • pretvarač od 11 kW •

Doplate - metalik lak 5130 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. listopad 2024 20:26