PLUG-IN HIBRID

Testirali smo Cupru Formentor 1.4 e-Hybrid DSG VZ: Moćna i grlena u zavojima, u gradu bešumna

Neposredno prije državnih subvencija za kupnju plug-in hibrida i električnih vozila 10. lipnja, stigao je Cuprin hibrid
Formentor e-Hybrid
 Zvonimir Jurčić

Prva Cupra Formentor koju smo testirali odmah nakon domaće premijere još u ožujku bila je najsnažnija izvedba s oznakom 2.0 TSI DSG7 4Drive s "nasviranim" dvolitrenim turbo benzincem na čak 310 KS. Osim što smo "pobrali" puno pažnje u prometu, zaključili smo kako je to bio jedan od najuzbudljivijih automobila koji smo testirali ove godine.

image
Formentor e-Hybrid
Zvonimir Jurčić

No, nedavno je na tržište stigla i plug-in hibridna izvedba Formentora koja se u cjeniku može pronaći u dvije snage, od 204 i 245 KS, pa kad nam je na test stigla snažnija verzija hibridnog španjolskog sportskog SUV-a, jako nas je zanimalo ima li u njemu vatre iz najsnažnije izvedbe, te kako su Španjolci ujedinili ideju sportskih performansi s baterijama za strujnu vožnju. Naime, od ovog modela u Cupri očekuju čak 50 posto ukupne prodaje, a mi nakon sedmodnevnog testa zaključujemo kako ovakav Formentor - ima smisla.

image
Formentor e-Hybrid
Zvonimir Jurčić

Sportski SUV punog naziva Formentor 1.4 e-Hybrid DSG VZ ispod poklopca motora objedinjuje 1,4-litreni TSI benzinski motor od 150 KS i elektromotor snage 115 KS, dok je kapacitet litij-ionske baterije 12,8 kWh.

Kombinirana izlazna snaga iznosi 245 KS, a najveći okretni momentom 400 Nm. Međutim, za razliku od najsnažnijeg Formentora od 310 KS koji dolazi s pogonom na sve kotače, hibridna verzija snagu šalje samo na prednju osovinu i to putem 6-stupanjskog DSG mjenjača s dvije spojke.

image
Formentor e-Hybrid
Zvonimir Jurčić

S druge strane, iz Cupre obećavaju do 55 kilometara vožnje samo na struju s punom baterijom. Općenito, ovaj je pogon već poznat iz VW Golfa GTE, ali sada upakiran u intrigantnu mišićavu karoseriju Formentora s dugom haubom koja se jasno vidi kroz vjetrobran iza volana, ostvaruje puno toga što su iz Cupre obećali.

U vožnji se osjeti snaga (dojam se poboljšava u modu "Cupra" koji se može odabrati putem velikog dodirnog središnje smještenog zaslona od 12 inča) kad rad motora prati gromki artificijelan zvuk puno moćnijeg stroja.

image
Formentor e-Hybrid
Zvonimir Jurčić

Ako ne uzimamo model od 310 KS kao referencu, Formentor 1.4 e-Hybrid DSG VZ predstavlja jako zabavan i živahan auto u vožnji, a s obzirom na to da ima pogon na prednje kotače koji preuzimaju 400 Nm okretnog momenta, to se osjeti na trakciji, posebno ako pri izlasku iz zavoja jako "udarite" po gasu, pa ovakav Formentor traži više rada rukama u situacijama kad se kotači trude prenijeti kvalitetno maksimum na asfalt.

image
Formentor e-Hybrid
Zvonimir Jurčić

Pritom je volan vrlo precizan, a dodatnih 130 kg koliko teži paket litij-ionskih baterija ne utječe značajno na dinamiku vožnje. Razlog: baterije su smještene u podnici pa je i težište nisko. Mjenjač s dvije spojke izmjene uvijek vrši glatko, a programiran je tako da uvijek bira optimalan stupanj pa je kod brže vožnje sjajna podrška vozaču, kad cijela stvar djeluje brzo, sigurno i ohrabrujuće.

U sportskim sjedalima se sjedi sjajno, a zanimljivo, Formentor 1.4 e-Hybrid DSG VZ nikad nije neudoban, ili pretvrd do razine da počne smetati vozača ili putnike. Kad vozite u hibridnom ili električnom modu ovaj Formentor mijenja ćud i predstavlja udoban i civiliziran svakodnevni automobil.

image
Formentor e-Hybrid
Zvonimir Jurčić

Spomenuti domet samo na struju od oko 50 kilometara u praksi je ostvariv na gradskim ulicama s puno "kreni/stani vožnje, a ako stalno dopunjavate bateriju i ne izlazite izvan grada, samo na struju se možete voziti danima. U svakodnevnoj praksi, Formentor e-Hybrid uvijek kreće u potpuno električnom modu (ako nije prazna baterija), kad se ovisno o režimu vožnje prelazi u hibridni mod (uvijek preko 140 km/h).

Pritom je mod "Hybrid-Auto" zadana postavka i automatski upravlja pogonskim sustavom radi poboljšanja razine napunjenosti baterije. Potrošnja: u kombiniranim uvjetima osim "zujanja" gradom i s puno brzih kilometara autocestom kretala se od 8 do 8,5 litara.

image
Formentor e-Hybrid
Zvonimir Jurčić

Ono na što možete računati bez obzira na režim vožnje jest sva sila serijski jako bogate opreme u paketu VZ (Veloz): dobivate otključavanje i pokretanje bez ključa, trozonski klima uređaj, aktivni tempomat, održavanje razmaka, držanje u voznoj traci, prepoznavanje prometnih znakova i prepreka, automatsko kočenje, led svjetla sprijeda i straga, prilagodljivo višebojno ambijentalno osvjetljenje, digitalne instrumente izmjenjive grafike na zaslonu od 10,25-inča, parking senzore sprijeda i straga... lista opreme je poduža.

No ono što ovaj automobil čini posebno atraktivnim njegova je posebna, matirana Petrol plava boja s liste doplata (14.980 kn) u kombinaciji s posebnim aluminijskim naplacima i gumama 245/40 19 s bakrenim detaljima (prepoznatljiva Cupra tema) od 19 cola (5000 kuna).

image
Formentor e-Hybrid
Zvonimir Jurčić

U svakodnevici Cupra Formentor pokazuje svoju praktičnu stranu: ergonomija je sjajna, ali multimedija traži malo "igranja" koji dan, a četiri odrasle osobe imat će puno prostora u kabini čak i straga, bez obzira na nagnutost krova prema stražnjem kraju. Pritom će u prtljažnik stati solidna količina prtljage jer raspolaže obujmom od 345 litara, a ako treba prevesti veći teret klupa je djeljiva u omjeru 60/40.

Na koncu, Cupra Formentor u plug-in hibridnoj verziji potpuno je u trendu, a riječ je autu koji kombinira puno oprečnih kvaliteta - od uživanja u sportskoj vožnji do bešumne vožnje gradom samo na struju jer snažan elektromotor i litij-ionska baterija poboljšavaju kako performanse, tako i učinkovitost.

image
Formentor e-Hybrid
Zvonimir Jurčić

Uz pokoju doplatu po pitanju vanjske estetike, nema sumnje, još dugo ćete ostati dobro zamijećeni gdje god se pojavili. Provjereno...

Sve to Cupra naplaćuje 305.581 kunu u startu, ili 355.100 kuna koliko je stajao testni primjerak s doplatama, ali ako se možete odreći šminke VZ opreme i kojih 40 KS tada možete računati s 275.733 kune do registracije za model s 204 KS.

Tehnički podaci - Cupra Formentor 1.4 e-Hybrid

Motor: 4 cilindra turbo benzinski • obujam: 1395 ccm, elektromotor 115 KS • baterija 12.8kWh • mjenjač: 6-brzinski DSG • snaga 245 KS • okretni moment 400 Nm • ubrzanje 0-100 km/h: 7,8 s • najveća brzina: 205 km/h • potrošnja (WLTP): 1,5 l/100 km • emisija CO2: 32-34 g/km • cijena 305.581 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. ožujak 2024 19:18