NOVI MODEL

TEST: VW PASSAT 2.0 TDI Highline 4Motion Top model po svemu na tragu premiuma

Ovakav Top-gun dizelski 4x4 Passat može uz bok Audijevim modelima, a ostaje osjetno povoljniji
 Željko Puhovski/CROPIX

S novom, osmom generacijom Passata predstavljenom krajem prošle godine Volkswagen pokušava pobjeći od prosječnosti , od suparnika kao što su Opel Insignia, Mazda 6 i Ford Mondeo, i približiti se skupocjenim limuzinama iz Audija, BMW i Mercedesa. Pogotovo kad je u pitanju topmodel sa 2,0-litrenim bi-turbodizelašem (240 KS), pogonom na sva četiri kotača (4Motion) i 7-stupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom (DSG). Cijena? S obzirom na to da se isporučuje samo s najskupljim paketom opreme Highline, najmanje 362.186 kuna. Vrtoglav iznos, ali VW Passat 2.0 TDI Highline 4Motion još uvijek je nijansu jeftiniji nego Audi A4 3.0 TDI Quattro (245 KS) po 482.750 kuna ili BMW 330xd (258 KS) po 445.932 kune. Je li VW Passat doista stigao na korak do Audija, BMW i Mercedesa?

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Jest. Za razliku od pomalo besprizornih prethodnika, doista se nema čega sramiti. S blještavom maskom hladnjaka, diodnim svjetlima, bočnim pregibima u visini kvaka i pragova, trapezoidnim završecima ispušnih cijevi i aluminijskim naplacima od 18 cola ne izgleda ništa lošije od Audija A4, BMW 330xd ili Mercedesa C. Situacija se, međutim, mijenja kad sjednete za upravljač. Sjedala su, doduše, presvučena kožom i alcantarom, na središnjem grebenu bliješti zaslon u boji, od retrovizora do retrovizora razvučena je traka od brušenog aluminija koja skriva i otvore za ventilaciju, na sredini sjaji analogni sat... Dojam je, međutim, ipak konfekcijski. Pomalo suzdržan, no oni koji igraju na sigurno i ne vole neobične varijacije u kokpitu biti će zadovoljni. Uz to i plastika na pojedinim mjestima ipak ne djeluje premijumski kao i Audiju, a i prekidača je previše, jer Passat još uvijek ne nudi središnji upravljački sustav kao Audi, BMW ili Mercedes (MMI, Command i iDrive).

Zauzvrat, u unutrašnjosti nitko ne nudi mjesta kao VW Passat. Ne samo sprijeda, gdje udobno sjede i viši od 190 centimetara, nego i straga, a pogotovo u prtljažniku s pozamašnih 585 litara... Tajna je u raskošnih 4,87 metara duljine, što je čak 20 do 30 centimetara dulje od suparnika i zapravo bliže Audiju A6 (4,94 m) ili BMW 530xd (4,90 m). Sjajan dojam nastavlja se i nakon što iz sna probudite novi 2,0-litreni turbodizelaš s dva turbopunjača i 240 KS, čitavih 70 KS jači od najsnažnijeg dizelaša u prethodnoj generaciji B7 iz 2010. Sasvim je to dovoljno da pozamašnih 1,7 tona teška Volkswagenova limuzina zahvaljujući pogonu na sva četiri kotača (4Motion) čak i na mokroj cesti bez poteškoća do stotke stigne za kratke 6,2 sekunde i u lijevoj traci autobahna jurne do vrtoglavih 241 km/h. Pritom podjednako zadivljuje i tišinom - razgovarati sa suputnicima na stražnjim sjedalima ili telefonirati je moguće i pri brzinama debelo iznad zakonom ograničenih 130 km/h.

Još je uvjerljivija u pretjecanjima na otvorenoj cesti, gdje do izražaja dolaze 500 newtonmetara i munjevito brz 7-stupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom (DSG). I premda upravljač nije osobito precizan i osjećajan, VW Passat u svakoj situaciji ostavlja dojam sigurnosti, a neudoban nije niti na cestama s lošim asfaltom, unatoč centimetar nižoj karoseriji i gumama 235/45 R18. Najljepše je, međutim, što se potrošnja u prosjeku kreće oko 7 litara, što znači da je s jednim spremnikom (70 litara) bez zaustavljanja moguće prevaliti čak 1000 kilometara...

Tehnički podaci

Motor dizelski, 2 turbopunjača (VNG)

Obujam 1968 ccm

Snaga 176 kW/240 KS pri 2500/min

Okr. moment 500 Nm pri 1750/min

Pogon na sva četiri kotača

Mjenjač dvije spojke (DSG), 7 stupnjeva

Dimenzije 487 x 183 x 146 cm

Osovinski razmak 279 cm

Prtljažnik 585-1150 litara

Gume 215/55 R16

Masa 1645 kg

Ispuh CO2 139 g/km

Mjerenja

0-100 km/h 6,2 sekunde

Najveća brzina 241 km/h

Potrošnja 7,2 l/100 km

CIjena 362.186 kuna

S doplatama 464.268 kuna

Oprema Highline: upozorenje na mogućnost sudara • automatska klima • automatski tempomat • paljenje pritiskom na gumb • detekcija umora vozača • el. blokada diferencijala • el. podešavanje ovjesa • grijana prednja sjedala • aluminijski naplaci 17 cola...

Doplate: metalik boja • alarm • sklopivi vanjski retrovizori • upozorenje na neželjeni izlazak iz trake • diodna svjetla • navigacija • pomoć pri parkiranju (senzori + 4 kamere) • bluetooth • aluminijski naplaci 18 cola...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. studeni 2024 21:46