KARAVAN SA SJEVERA

TEST: VOLVO V90 2.0 D5 AWD Najboljih pet metara od Šveđana

Karavanski Volvo V90 osvaja pogonom temeljenim na štedljivom dvolitrenom D5 motoru s 232 KS te upečatljivim izgledom i premium komforom. Sve to naravno i košta...
 Foto: Marin Tomaš

Ako karavan onda Volvo, ako Volvo onda karavan - ovaj već desetljećima uvriježen postulat možda ponajbolje govori o tome što karavanska karoserijska izvedba predstavlja za Volvo i njegove tradicionalne kupce. Jer, limuzinski S90 jest krasna velika limuzina, no karavanska izvedba s oznakom V ako ste kupac Volva ipak je ono pravo. Premda je SUV kategorija (u kojoj Volvo nastupa s dva nova modela u posljednje tri godine - XC90 i upravo diljem svijeta komerijalizirani XC60) trenutno najpoželjnija niša i segment s najvećim rastom, tradicionalni karavanski Volvo itekako ima aduta s kojima može parirati SUV-ovima po pitanju prostranosti i praktičnosti, ali i najžešćim suparnicima, prvenstveno Mercedesu E-klase T model. Prvi dojmovi koji se mogu sabrati pri susretu s novim golemom karavanskim Volvom upravo je njegova veličina. Pet metara pleha i stakala na cesti djeluje impozantno i po nama čak na oko skladnije od limuzinskog S90.

Foto: Marin Tomaš

Možda je caka u tome što metar otkriva da je karavanski V90 stvarno kraći i to za punih tri centimetra, što srećom nije otišlo na izdašan međuosovinski razmak (294 cm) već na stražnji prevjes. Uz novi dizajnerski smjer Volva koji je kićeniji nego ikad što se najviše odnosi na veliku kromiranu masku hladnjaka i karakteristično izvedena svjetla, privlačna je cjelina zaokružena.

Prvo otvaramo, naravno, velika peta vrata koja se visoko odižu pri čemu se otvara pogled u carstvo prostora, no istini za volju, osnovnih generalno raskošnih i iskoristivih 560 litara obujma prtljažnika nije rekord klase već prosjek. Unutrašnjost je pak identična onoj u S90, a to zaslužuje samo pohvale: premium materijali i opremljenost, uz specifičan dizajn koji mnogi označavaju skandinavskim - promišljenim, jednostavnim, ali oku ugodnim bez "baroknih" ukrasa. Svijetla koža sjedala i obloga vrata te tamna koža koja pokriva armaturu, kao i drveni, aluminijski i kromirani umetci, ambijent čine uglednim i visokovrijednim.

Volvo V90 D5 2017.
Foto: Marin Tomaš

Uz paket Inscription dolazi čitava sila sigurnosne i komforne opreme - od masaže sjedala, glazbenog sustava Bowers & Wilkins do park asista s kamerama od 360 stupnjeva i s pogledom na auto iz ptičje perspektive kod parkiranja, mogućnosti polu autonomne vožnje, a svime se upravlja putem prekidača na upravljaču ili putem središnjeg dodirnog zaslona. Pritom se na prvu može učiniti da nikad nećete savladati sve menije koji se nude, no sustav je zapravo vrlo logičan i intuitivan te funkcionira stvarno odlično. Pored prekidača za paljenje i ručica mjenjača koja sjajno leži u ruci tu je i Drive Mode kotačić za odabir načina vožnje (Comfort, Eco, Dynamic), za kojim ćete rado posegnuti čim prvi put iskusite moć 2.0-litrenog dizelskog motora u kombinaciji s 8-stupanjskim automatikom i stalnim pogonom na sve kotače. Pritom bi snaga od 232 KS i 480 Nm mogla upućivati na šest cilindara ispod poklopca, no V90 se sjajno snalazi i s četiri iza oznake D5.

Foto: Marin Tomaš

Motor posebno lijepo vuče već od 1500 okretaja zahvaljujući Power Pulse tehnologiji, koja pomoću komprimiranog zraka uspješno popunjava turbo rupu do aktiviranja dvaju sekvencijalnih turbopunjača. Osim uglađenosti motora (osim u modu Dynamic koji je pomalo nervozan) D5 dizelaš je skroman u potrošnji, pa se u kombiniranoj vožnji zadovoljavao sa 6,5 l/100 km. Slično kao i S90, V90 se vozi uvjerljivo čemu pridonosi i pogon na sve kotače koji po potrebi na stražnju osovinu šalje do 50 posto momenta. To čini baš kako i treba, uvijek na vrijeme i diskretno.

Vezani kratki zavoji, nagle promjene opterećenja i nekakvi pokušaji jurcanja naravno ne odgovaraju ovoj krstarici, no duži zavoji i visoke brzine prolazaka ne predstavljaju mu nikakav problem po pitanja ležanja i držanja, premda je ruku na srce njegov najprirodniji ambijent auto cesta i otvoreni regionalni pravci gdje vozaču i putnicima daje najviše po pitanju komfora. I to čak i na 19 colnim naplacima kakvi su bili ugrađeni na testni primjerak koji je do registracije sa svim doplatama stajao ukupno čak 747.400 kuna do registracije. Tko može bez svih mogućih doplata (vidi tablicu) tada će novi Volvo V90 D5 AWD Inscription iz salona moći odvesti za osnovnih 553.700 kuna. Na koncu, po pitanju cijena konkurencija je tu negdje, a Volvo dobro naplaćuje sve svoje kvalitete i mogućnosti. U ovoj klasi i s toliko opreme, nikakvo iznenađenje.

Ukratko

Dvolitreni motor donedavno bismo teško zamislili u ovoj situaciji, no V90 ovaj D5 sjajno pristaje. Snažan je i štedljiv, a uz PowerPulse tehnologiju ne muči ga ni turbo rupa pri malom broju okretaja

Prtljažni prostor u startu ima 560 litara, što nije rekordno, ali je pravilan i na razini konkurencije iz premium segmenta. Vrata mu se otvaraju elektronično

Volvo se odrekao kockaste stražnjice specifične za nekadašnje karavane i time možda straga izgubio nešto prostora, ali koga je za to briga ako je zauzvrat dobio toliko stila

Jedna od rijetkih fizičkih tipki u kokpitu je ona za pokretanje motora. Blještavim izgledom, začudo, ne odudara od Volvova dizajna nego ga oplemenjuje

Na središnjem grebenu najbolje se vidi kvaliteta izrade i završne obrade. Monolitna građa tu ne ostavlja mjesta sumnjama, V90 u tome je besprijekoran

D5 AWD

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski, 4 cilindra

Obujam 1969 ccm

Snaga 173 kW/232 KS pri 4000 o/min

Moment 480 Nm pri 1750-2250 o/min

Mjenjač automatski, 8 stupnjeva

Dimenzije 493,6 x 187,9 x 147,5 cm

Osovinski razmak 294,1 cm

Prtljažnik 560-1526 l

Gume 235/50 R 18

Masa 1927 kg

Ispuh CO2 129 g/km

Brzina 240 km/h

0-100 km/h 7,2 sekunde

Potrošnja 6,6 l/100 km

Cijena 553.700 kuna

S doplatama 747.400 kuna

OPREMA INSCRIPTON: posebna prednja maska • digitalna instrumentna ploča od 12,3 inča • mogućnost odabira postavki vožnje • daljinski ključ Inscription • svjetla za maglu u prednjem spojleru • dvostruki završeci ispušne cijevi • ukrasni umetci Linear Walnut • ambijentalno osvjetljenje

DOPLATE: električni krovni prozor • HUD • sjenila na vratima • koža na instr. ploči i u vratima • parkirna kamera 360 • pomoć pri parkiranju • audio Bowers & Wilkins • masažna funkcija sjedala • četverozonska klima • grijani volan i sjedala • el. kuka • handsfree otvaranje prtljažnika • sigurnosna mreža • 19” alunaplatci • Volvo Guard alarm • Apple Carplay... • Ukupno 193.700 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. rujan 2024 02:11