Toyota Land Cruiser pojam je za terensku moć još od predstavljanja 1951., no svakim novim izdanjem legendarni japanski off-roader nudi sve više otmjenosti i luksuza, ali i napredne tehnologije. To je i slučaj s prošlogodišnjim, već trećim značajnijim redizajnom aktualne generacije u prodaji od 2009., sad narasloj na 484 cm (+6 cm) na račun nove prednje maske s dotjeranim svjetlima te dodatno izbačenih prednjih i stražnjih branika. Najveći izazov, kako je priznao glavni inženjer Sadayoshi Koyari, predstavljala je strujna instalacija. I to s dobrim razlogom. Nju je, naime, trebalo u cijelosti izmijeniti kako bi brojni elektronski sustavi - ugrađeni u količini kakva se nije mogla zamisliti prije desetak godina - radili bez problema. Već je prethodni redizajn iz 2016. donio niz dodataka, poput multimedije Toyota Touch ili sustava za automatsko podešavanje ovjesa (KDSS), a sada je sve skupa dignuto na još višu razinu.
Najznačajnija novost je sustav aktivne sigurnosti Safety Sense, s kojim Land Cruiser po potrebi sam koči, upravlja dugim svjetlima, pazi pri prelasku u drugu traku i čita prometne znakove. Osim toga, vozač sad pomoću sustava Drive Mode Select može birati i između pet programa vožnje (Eco, Comfort, Normal, Sport i Sport+), a proširene su i funkcije sustava kamera od 360 stupnjeva, koji sad na središnji zaslon projiciraju sliku iz ptičje perspektive, a otkrivaju i što se zbiva ispod podnice. No, sve te tehnološke novotarije serijski isporučene u najprestižnijoj izvedbi Premium nimalo ne mijenjaju bit Land Cruisera, koji je bio i ostao jedan od rijetkih iskonskih terenaca. Sa stalnim pogonom 4x4, podnicom udaljenom od tla priličnih 21,5 cm, reduktorom i diferencijalom s ograničenim proklizavanjem Torsen nudi se terenski potencijal kakav će se teško iskoristiti u cijelosti. Za to je, recimo, potrebno voziti rijekom čije je korito dublje od 70 cm, ili se, pak, kretati kosinom većom od 42 stupnja. Za što se, u pravilu, rijetko ukazuje prilika...
Land Cruiser, međutim, barem jednako fascinira na asfaltu. Čim sjedne za upravljač gorostasa od 2,2 tone, vozač se osjeća poput šeika kojemu se podilazi na svaki mogući način. Sjedala su presvučena finom kožom i grijana, prednja namjestiva strujom, sustav klimatizacije je savršen, iz krova se spušta zaslon dodatnog multimedijskog sustava namijenjenog razbibrigi putnika u drugom i trećem, strujom preklopivom redu, nudi se izvrsno ozvučenje sa 14 zvučnika... Zanimljivost je pritom što uz svu tu tehnologiju, ali i ušminkavanje prednje armature na kojoj dominira središnji zaslon od 8 inča, unutrašnjost i dalje nudi retro dojam. Pa se uhvatite kako pogledom tražite kazetofon... Zasluga je to dijela manje upadljivih prekidača čiji se dizajn nije mijenjao čitavo desetljeće, ali i pomalo zastarjele grafike na nekim funkcijama multimedijskog sustava. No, u Land Cruiseru to ne predstavlja problem, čak djeluje simpatično.
Duh iskonskog terenca vjerno baštini i snažan huk dizelaša 2.8 D-4D sa 177 KS, jednog, ali vrijednog motora u ponudi. Radi uglađeno i troši na kapaljku, čemu pridonosi precizan sustav ubrizgavanja goriva, ali i 6-stupanjska automatika koja kao podmazana klizi kroz stupnjeve. S obzirom na to da najvećih 450 Nm nudi već od 1600/min pri svakom dodiru papučice gasa pokazuje mišiće i gorostasni terenac ubrzava iznenađujuće živahno. Dok se ne forsira potrošnja iznosi tek 8,5 litara, pa se uz spremnik od 87 litara benzinska posjećuje svakih 1000 kilometara.Cijena najskuplje izvedbe Premium dostiže čak 708.000 kuna, pa je utješno što Land Cruiser većinu draži pokazuje od 459.900 kn, za koliko se dobiva izvedba Limited.
Ukratko Land Cruiser je redizajnom rastegnut na 484 cm (+6), čime mišićava, 2,2 tone teška karoserija na cesti djeluje još opakije. Sustav kamera od 360 stupnjeva vrijedi zlata pri parkiranju... Uz podnicu udaljenu od tla 21,5 cm, darežljive prilazne i odlazne kutove, te uvjerljiv pogon 4x4 uparen s diferencijalom s ograničenim proklizavanjem Torsen, Land Cruiser je nezaustavljiv na terenu Redizajnom su dotjerani svjetlosni sklopovi i prednja maska, a pod prednjim poklopcem i dalje huči dizelaš 2.8 D-4D od 177 KS, spreman u prosjeku trošiti 8,4 litre Strujom se upravlja i prilično iskoristivim sjedalima u trećem redu, a sa spuštenim naslonima nudi se ravna podnica i prostor od 1151 litru. Statusna unutrašnjost tetoši vozača i putnike poput hotela s pet zvjezdica. Na struju se pokreće baš sve, a prednja armatura nakon redizajna djeluje kudikamo modernije Sjedala su presvučena kožom i grijana, a prostora za noge ima kao u priči. Svijetli tepisi pokazuju se lošim izborom već nakon prvog silaska s asfalta. Zahvaljujući brojnoj sigurnosnoj elektronici Land Cruiser sad sam koči, čita znakove, upravlja dugim svjetlima... Tu je i sustav Drive Mode Select, koji vozaču nudi izbor između pet programa vožnje 2.8 D-4D Tehnički podaci Motor turbodizelski, 2755 ccm Snaga 130 kW/177 KS pri 3400/min Moment 450 Nm pri 1600-2400/min Mjenjač automatski, 6 stupnjeva Dimenzije 484 x 189 x 185 cm Osovinski razmak 279 cm Prtljažnik 621/1151 litara Gume 265/55 R19 Težina 2185 kg CO2 ispuh 194 g/km MJERENJA Brzina 175 km/h 0-100 km/h 12,7 sekundi Potrošnja 8,4 l/100 km Cijena 708.000 kuna S doplatama 713.300 kuna OPREMA Premium: alu naplaci od 19 cola • aut. klima • paket aktivne sigurnosti Safety Sense • podešavanje visine vozila • izbor načina vožnje • navigacija • kožna sjedala, upravljač i ručica mjenjača • KDSS sustav podešavanja ovjesa • el. namjestiva i grijana prednja sjedala • el. podesivi i grijani upravljač • grijana stražnja sjedala • tempomat • sustav kamera 360 stupnjeva • prednji i stražnji parking senzori • multimedijski sustav za putnike straga • el. podesivi krovni otvor • sustavi za pomoć pri spuštanju i uspinjanju • el. preklopiv treći red sjedala... DOPLATE metalik lak • Ukupno: 5300 kuna |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....