Peta generacija Honde CR-V nije dostupna s dizelašem, no zato je tu hibrid. I to kakav. Uostalom, u Europi za dvije godine više ni neće isporučivati dizelaše.
S razlogom... Za uvjerljivu, nestvarno tihu i uglađenu vožnju več sada je zadužena kombinacija naprednog 2,0-litrenog benzinca s Atkinsonovim ciklusom rada i legendarnim sustavom prilagođavanja vremena i visine podizanja usisnih i ispušnih ventila VTEC te dva elektromotora.
Raspolažu s ukupno 184 KS i 315 Nm, što je dovoljno da japanski SUV od 4,6 metara, zahvaljujući paketu litij-ionskih baterija otežan na opipljivih 1614 kg te od tla uzdignut solidnih 19 cm ne bude samo meditativno ugodan, već i primjereno živahan.
Maksimalnih 180 km/h možda i nije pretjerano impresivno, no zato se ubrzanju do stotke od 8,8 sekundi zbilja nema ništa za prigovoriti.
Težina se osjeća u vožnji, no snažniji pritisak na papučicu gasa donosi ubrzanje koje će zadovoljiti i zahtjevnije vozače.
A potrošnja se pritom kreće na više nego prihvatljivih 5,5 litara, barem dok se pretjerano ne forsira vožnja autocestom. U gradu, pa i na otvorenoj cesti, potrošnja je jednako kao s dizelašem.
Moderni pogon, međutim, nije jedini adut japanskog terenca. Već ulaskom u CR-V vozač i putnici ostaju iznenađeni prostranošću, čak i oni visoki blizu dva metra. Takvi i u drugom redu putuju udobno kao u poslovnom razredu, a izdašan je i prtljažnik.
Iako je zbog baterijskog sklopa 65 litara manji nego u benzincu, broji još uvijek primjerenih 497 litara. Osim toga, preklapanjem stražnjih naslona raste na obilatih 1064 litara, odnosno čak 1697 litara mjeri li se do krova.
Impresionira i količina opreme dostupne u osnovnom paketu Comfort. Vozača i putnike tu hladi automatska klima, prednja sjedala su grijana, stakla i retrovizori se pomiču na struju, a posebno dugačak je popis sigurnosne elektronike – nudi sve potrebno, od automatskog kočenja i prepoznavanja prometnih znakova, do sustava za zadržavanje u voznoj traci.
Tko pak želi rogoboriti materijala može naći u relativno malom središnjem zaslonu od 5 inča, koji se u golemoj unutrašnjosti čini manjim nego što jest.
Drugima po volji neće biti niti što upravljač nije presvučen kožom, trećima što su gume mesnatije nego što bi trebale biti… Ipak, u vožnji se pokazuje da upravljač lijepo leži u rukama, a s “balonkama” nema straha pri uspinjanju na visoke rubnjake.
Jedino što zbilja nedostaje jesu parkirni senzori ili kamera za pomoć pri vožnji unazad, bez kojih nije jednostavno manevrirati po gradskim parkiralištima.
UKRATKO
Udaljen od tla 19 cm CR-V se lijepo ponaša i izvan asfalta, no osnovna oprema Comfort (260.690 kn) dolazi isključivo s prednjim pogonom, pa tko želi 4x4 morat će uložiti barem 304.990 kn.
Japanski SUV se pomoću 2,0-litrenog benzinca i dvaju elektromotora ukupne snage 184 KS lijepo vozi, fino ubrzava i troši na kapaljku, iznimno je prostran, a već s osnovnom opremom nudi gotovo sve što bi vozač mogao poželjeti
Baterijski sklop pridonosi većoj masi, no CR-V lijepo prolazi kroz zavoje. Hibridni pogon pritom radi izuzetno uglađeno, a potrošnja iznosi prihvatljivih 5,5 litara
Prostranost je jak adut. Putnici prostora imaju na bacanje, a slično je i u prtljažniku od solidnih 497 litara
Koža na upravljaču ne nedostaje, no znatno praktičnije bilo bi da se automatskim mjenjačem upravlja ručicom, a ne prekidačem
Uz spremnik goriva od 57 litara nudi se doseg od preko 1000 kilometara, pa posjete benzinskim postajama nisu česte
Kombinacija 2,0-litrenog benzinca i dvaju elektromotora u praksi funkcionira savršeno i stvarne potrebe za dizelašem nema
2.0 i-VTEC Hybrid
TEHNIČKI PODACI
Motor .. benzinski, 4 cil. hibrid
Obujam 1993ccm
Ukupna snaga 135 kW/184 KS
pri 6200/min
Ukupni moment 315 Nm pri 4000/min
Mjenjač CVT
Pogon na prednje kotače
Dimenzije 460x185,5x168 cm
Osovinski razmak 266 cm
Prtljažnik 497/1064 litara
Gume 235/60 R18
Masa 1614 kg
MJERENJA
Brzina 180 km/h
0-100 km/h 8,8 sekundi
Potrošnja 5,7 l/100 km
Cijena 260.690 kuna
S doplatama 265.690 kn
OPREMA Comfort
automatska klima • alu naplaci od 18 cola • multimedijski zaslon od 5 inča • USB priključak • Bluetooth • grijana prednja sjedala • prilagodljivi tempomat • upozorenje kod napuštanja trake • automatsko kočenje • prepoznavanje prometnih znakova • el. podizači stakala • el. podesivi i grijani retrovizori • prednja i stražnja LED svjetla • 12V utičnica • prednji i stražnji nasloni za ruke • pokretanje bez ključa
DOPLATE
metalik lak • Ukupno: 5000 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....