Prva generacija Fabije ima posebno mjesto u povijesti tvrtke, a 1999. godine Škoda je s njom zakoračila u novu eru. Još se svježe sjećamo te prve Fabije, iznimno solidne izrade kao od jednog komada, privlačnog izgleda s prepoznatljivim prednjim krajem i tada solidne prostranost. Od motorizacije nam se u sjećanje najviše utisnuo 1,9-litreni TDI s pumpa-brizgaljka sustavom i 101 KS koji je išao kao metak, a pritom trošio na kapaljku, kakav smo imali tih godina na maraton testu u redakciji.
Iduća je, prilično uspješna, generacija 2007. nastavila u istom smjeru, no nije osvajala izgledom i kompaktnošću prethodnice, no da stvari idu na bolje po tom pitanju, potvrđuje nova generacija koju smo testirali. Stvorena je s namjerom da nastupom, kvalitetom i općim dojmom podsjeti na original, a pritom pruži još više prostora, komfora i učinkovitosti. Pritom je izgledom usklađena s ostatkom kućne ponude, i sprijeda i straga prati novi Rapid i Octaviju. Dakle, posebnih iznenađenja po pitanju izgleda nema, no tajna dinamičnog izgleda leži u proporcijama jer je nova Fabia 10 mm kraća, 90 mm šira i 31 mm niža od prethodnice.
Po pitanju komfora u kabini nova Fabia nudi najveću sjedeću površinu na prednjim sjedalima (51 cm), najviše prostora za glave putnika na stražnjoj klupi (96 cm), pa i uvjerljivo najveći prtljažni prostor u klasi. S osnovnih 330 litara za punih je 50 veći od onoga u Polu. Oprema Ambition je srednji od tri paketa opreme u ponudi i zadovoljit će većinu svakodnevnih potreba, nedostajale su nam tek neke sitnice poput komandi audiouređaja na upravljaču što je danas već gotovo standard.
Prema Simply Clever filozofiji marke kabina obiluje brojnim pretincima i praktičnim dodacima, poput strugalice za led i štipaljke za parkirnu kartu na vjetrobranu. Osjećaj za volanom očekivano je dobar, preglednost u svim smjerovima je izvrsna, a ergonomija uzorna. Testni je primjerak pokretao 1.2 TSI sa 90 KS, drugi najsnažniji od ukupno četiri benzinca u Fabijinoj ponudi. U praksi radi mirno i odličan je izbor za svakodnevnu upotrebu.
Dobro je pogođen i 5-stupanjski mjenjač koji sa start/stop uređajem surađuje gotovo neprimjetno i praktički bez vibracija. Na kraju testa nam je Fabia s ovim motorom trošila oko šest litara, dok je samo u gradskoj vožnji rijetko prelazila 7,5 litara. Na autocesti do izražaja dolazi dobra zvučna izolacija, dok nešto tvrđi ovjes neravnine guta bespogovorno te vozaču istovremeno pruža osjećaj sigurnosti. Ukupno, nova Škoda Fabia s početnom cijenom od 79.898 kuna (osnovni paket opreme i 1.0-litreni trocilindarski benzinac sa 60 KS) ima brojne kvalitete kojima se nameće suparnicima u borbi za kupce. Testni primjerak do registracije stoji 95.913 kuna, a uz brojne doplate cijena mu skače do 117.192 kune.
FABIA 1.2 TSI Ambition
TEHNIČKI PODACI
Motor turbo benzinski, 4 cil.
Obujam 1197 ccm
Snaga 66 kW/90 KS pri 4400-5400/min
Moment 160 Nm pri 1400-3500/min
Pogon na prednje kotače
Mjenjač ručni, 5 stupnjeva
Gume 215/45 R16
Dimenzije 399,2 x 173,2 x 146,7 cm
Osovinski razmak 247 cm
Prtljažnik 330-1150 litara
Spremnik goriva 45 litara
Najveća brzina 182 km/h
0-100 km/h 10,9 sekundi
Potrošnja na testu 6,1 l
Ispuh CO2 107 g/km
Cijena 95.913 kn
S doplatama 117.192 kn
OPREMA / PAKET AMBITION: ESC, ABS, MSR, ASR, EDS, HBA, XDS * klima uređaj * putno računalo * limitator brzine * sjedalo vozača podesivo po visini * centralno daljinsko zaključavanje * prednja svjetla za maglu * djeljiv i preklopiv naslon stražnje klupe * el podesiva zrcala * el. podizači sprijeda...
DOPLATE: Color Concept (crni krov) * 15-colni lakometalni naplaci Beam * mali kožni paket s trokrakim upravljačem s kromiranim detaljima, pokrov Piano black * prednja svjetla H7 i diodna dnevna svjetla * radio uređaj Swing * rezervni kotač smanjenih dimenzija * zatamnjena stražnja stakla... UKUPNO 21.278 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....