NOVI SUV

TEST: RENAULT KADJAR 1.6 dCi X-Mod 4WD Ozbiljan nastup na asfaltu i izvan njega

Kombinacija dizelaša od 130 KS i uključivog pogona 4x4 savršeno paše uz francuski SUV
 Željko Puhovski

Nije trebalo dugo da Kadjar zagrabi ozbiljan dio kolača među kompaktnim crossoverima. U samo dva mjeseca na europskom tržištu ušao je među 15. najbolje prodavanih u prvoj polovici godine, a nastavi li ovako krajem 2016. bit će među prva tri.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Nimalo čudno, jer su Francuzi zamiješali paklenu kombinaciju. Nisu tek tako Nissan Qashqai prerušili u Captur, nego su to učinili s puno stila, uložili puno truda i pokazali da lekcija s Koleosom nije bila uzaludna. Kadjar s japanskim crossoverom koji u Europi već devet godina nema dostojnog suparnika, dijeli 60 posto dijelova, no dizajneri su preko svega navukli odijelo uvelike nalik Capturovom, ali u većem, snažnijem, gotovo atletskom izdanju. Mišićava karoserija zavodi već na prvi pogled, na što često upozoravaju i pogledi prolaznika.

Na prvom testu (750. Auto klub) oduševilo nas je izdanje s dizelašem 1.5 dCi i pogonom na prednje kotače. Prostranost, udobnost i vrhunska oprema čine Kadjar idealnim obiteljskim automobilom, no za sve koji uz solidnu visinu podnice (20 cm) žele i pogon na sva četiri kotača obavezan je izbor 1.6 dCi. Neznatno većeg obujma, ali s 20 KS i 60 Nm više, u kombinaciji s integralnim pogonom spreman je povući 300 kg težu prikolicu (1800 kg), ali i hrabrije krenuti izvan asfalta. Sustavom All Mode 4x4i razvijenim u Nissanu upravlja se isto kao u Qashqaiju ili X-Trailu, okretnim prekidačem smještenim iza ručice mjenjača. I u Kadjaru taj se 4x4 pokazuje iznimno učinkovitim, a osim na makadamu dobro dođe i kad se vozi po skliskom asfaltu.

Dozu avanturističkog duha donosi i oprema X-Mod - uz zaštitu podnožja prednjeg i stražnjeg odbojnika, između ostaloga donosi i M+S gume izvrsnog prianjanja. Na makadu je Kadjar neznatno mekši i udobniji u odnosu na Qashqai, ali na asfaltu, terenu na kojem se najbolje snalazi, ponašanje je gotovo identično. U prolascima kroz zavoje nema naglašenijeg naginjanja karoserije ni kada se krene oštrijim ritmom. Turbodizelaš 1.6 tiši je i uglađeniji te bolje povuče na nižim okretajima u odnosu na 1.5 dCi, a izdašniji okretni moment pruža i bolja međuubrzanja (od 80 do 120 km/h u 5. stupnju potrebno je 10,8 sekundi). A od nešto veće potrošnje od prosječnih 6,1 litru baš nikoga neće boljeti glava...

No, integralni pogon i snažniji motor imaju svoju cijenu. Kadjar s identičnim opremom, ali bez pogona na sva četiri kotača stoji manje 24.100 kn i u prosjeku troši oko pola litre manje. Sustav integralnog pogona utječe i na ubrzanje. Do 100 km/h testnom modelu izmjerili smo 11,1 sekundu, što je za više od pola sekunde duže u odnosu na pogon samo na prednje kotače, dok je krajnja brzina identična. Uzmemo li pritom u obzir i dosadašnji interes kupaca, sasvim je razumljivo da konfiguracija koju nudi testni model neće biti najtraženija...

KADJAR 1.6 dCi

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski, 4 cil.

Obujam 1598 ccm

Snaga 130 KS pri 4000/min

Moment 320 Nm pri 1750/min

Pogon na sva 4 kotača

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 445 x 184 x 161 cm

Osovinski razmak 265 cm

Prtljažnik 472/1478 litara

Gume 215/60 R17

Težina 1536 kg

CO2 ispuh 129 g/km

MJERENJA

Brzina 189 km/h

0-100 km/h 11,1 s

Potrošnja 6,1 l/100 km

Cijena 224.000 kuna

S doplatama 238.168 kn

OPREMA X-Mod: alu naplaci od 17 cola • automatska dvozonska klima • Renault kartica • senzor za brisače i svjetla • automatsko uključivanje dugih svjetala • sustav prepoznavanja znakova i promjene trake • dodirni zaslon + bluetooth, Usb, Aux • tempomat • putno računalo • upravljač obložen kožom s komandama • prednje maglenke • podesiv lumbalni dio sjedala vozača • Start&Stop…

DOPLATE: paket parkiranje (parking senzori sprijeda i straga + električno preklopivi retrovizori) • Paket R-Link (zaslon osjetljiv na dodir, navigacija, internet povezivost) • rezervni kotač umanjenih dimenzija • metalik boja / Ukupno 14.168 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. listopad 2024 10:08