DIZELSKI KRALJEVIĆ

TEST: RENAULT CLIO 1.5 dCi Dynamique Kraljevski dojam se i plaća

Clio zavodi šminkerskim paketom GT Line te provjerenim dizelašem od 90 KS, koji troši tek 5,2 l
 Željko Puhovski

Dizelaši su posljednjih godina evoluirali, očistili se, postali tiši i uglađeniji, smanjili žeđ... Usprkos najezdi turbobenzinaca i sve strožim ekološkim normama tako su i dalje poželjan izbor. Čak i kod vozača gradskih mališana, koji rijetko mlate kilometre na autocesti. Jedan od primjera je Renaultov 1,5-litreni dCi, predstavljen još davne 2001. (s drugom generacijom Clija), koji stari kao vino. S vremenom se tehnički dotjerivao i rasprostranio paletom Renaulta i Nissana, pronašao svoje mjesto i u Mercedesovoj A i B klasi, a čest je izbor i kupaca Clija. I za to postoji dobar razlog...

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Ključni razlog njegove popularnosti, naime, bez ikakve sumnje je niska potrošnja. Izmjerili smo prosjek od 5,2 litre, što uz 45-litarski spremnik omogućuje autonomiju od 840 km. Na otvorenoj cesti potrošnja pada na 4,4 litre, u gradu raste na 5,6, dok je izostanak šestog stupnja prijenosa najveći razlog da u vožnji autocestom iznosi okruglih 6 litara. S tim se brojkama Clio tek neznatno razlikuje od konkurenata kao što su Polo i Corsa.

No, ono što stvara razliku je elastičnost i ujednačeno podizanje snage s okretajima motora. Kad tome dodamo učinkovit ovjes i umjerenu masu, Clio 1.5 dCi djeluje uvjerljivije pri ubrzanjima (11,3 s do 100 km/h), ali i međuubrzanjima. Dok on u petom stupnju prijenosa sa 70 na 120 km/h ubrza za 16,8 sekundi, Polu 1.4 TDI sa 90 KS za to treba 19,1, a Corsi 1.3 CDTi (sa 5 KS više, ali i 30 Nm manje) 20,2 sekundi. Još uvjerljivija međuubrzanja Clio pokazuje u trećem stupnju prijenosa, koji se i najčešće upotrebljava. Francuski mališan može se pohvaliti i poslušnim reakcijama upravljača, te uvjerljivošću koju pokazuje kroz zavoje. No, kad je u pitanju zvučna izolacija, u Cliju je vozač više izložen zvuku motora nego po tom pitanju bolje stojećoj njemačkoj konkurenciji.

No, upravljiv, štedljiv i solidnog ponašanja u zavojima, dizelski Clio ima i jednu veliku manu, a to je cijena. Model pogonjen modernim turbobenzincem iste snage (90 KS) s istovjetnim paketom opreme (Dynamique) jeftiniji je 13.000 kuna. Više no dovoljno da se zanemari razlika u potrošnji i elastičnosti. Doduše, posljednja akcija, u kojoj je Clio opremljen paketom GT Line postao jeftiniji za 4500 kn, donekle popravlja dojam. No, premda Clio s njim izgleda atraktivnije, u pitanju je ipak tek set vizualnih dodataka. Puno korisnije ulaganje stoga je ipak R-Link (2990 kn), koji u 7-inčnom zaslonu osjetljivom na dodir krije multimedijalni centar koji objedinjuje navigaciju s kartama cijele Europe, nudi mogućnost spajanja na internet putem telefona, a dostupne su i razne zanimljive dodatne aplikacije, koje se mogu instalirati na uređaj i koristiti samo u trenucima dok stojite.

CLIO 1.5 dCi

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski

Obujam 1461 ccm

Snaga 90 KS pri 4000/min

Moment 220 Nm pri 1750/min

Mjenjač ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije 406 x 173 x 145 cm

Osovinski razmak 259 cm

Prtljažnik 300/1146 litara

Gume 195/55 R 16, Continental

Masa 1071 kg

Ispuh CO2 90 g/km

MJERENJA

Brzina 177 km/h

0-100 km/h 11,3 sekunde

Potrošnja 5,2 l/100 km

Cijena 120.400 kn

S doplatama 131.766 kn

OPREMA DYNAMIQUE: 16-colni alu-naplaci • automatska klima • pomoć pri kretanju na uzbrdici • start/stop uređaj • upravljač presvučen kožom • Renault kartica Slobodne ruke • senzor za kišu i automatsko paljenje svjetala • tempomat • diodna dnevna svjetla • el. sklopivi retrovizori…

DOPLATE: metalik boja • rezervni kotač • središnji naslon za ruke • paket GT Line (alu naplaci GT, posebni odbojnici, kromirani završetak ispuha, natpis GT Line) • stražnji parking senzori • zatamnjena stražnja stakla • R-Link (multimedijski sustav sa zaslonom osjetljivim na dodir + MP3, AUX Bluetooth USB + navigacija) / Ukupno 11.366 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. travanj 2024 11:08