Peugeot 508 u solidnom je broju prisutan na hrvatskim cestama, pa je tako u 2015. ubilježio bolju prodaju od Ford Mondea, Toyote Avensis i tehnički srodnog Citroëna C5, dok je mrtvu utrku vodio s Mazdom 6 i starom Škodom Superb. Volkswagen Passatu i Opel Insigniji nije se, naravno, uspio približiti.
Najtraženiji je očekivano, u izvedbi s 2,0-litrenim dizelskim motorom od 150 KS, ali zahtjevnijim dugoprugaškim dionicama bolje je prilagođena jača izvedba od 180 KS, s okretnim momentom od punih 400 Nm. Dolazi samo u kombinaciji s novom generacijom klasičnog automatskog mjenjača sa 6 stupnjeva, (EAT6), koja sad nudi nove opcije: ručno šaltanje polugicama iza volana (Quickshift), dinamičniji rad u sportskom programu s kasnijim šaltanjem te zimski program, s kretanjem iz drugog stupnja.
Mjenjač potpisuje japanski specijalist Aisin, a poboljšanje u odnosu na dotadašnji je očito. Oni koji traže dlaku u jajetu, doduše, primijetit će da pri sporoj vožnji i gmizanju gradom prijelazi između stupnjeva ponekad još ne dosežu očekivanu razinu potpune finoće i čistog, bestrzajnog rada, ali riječ je o nijansama, koje većina vozača neće primijetiti. Prebačaji su na gospodskoj razini, uglavnom ležerni i posve uglađeni. Na otvorenoj cesti pri bržem tempu prijelazi se uopće ne osjete, a tko se želi poigrati dinamikom vožnje, još bolji izbor od sportskog programa automatike je ručno šaltanje lijepo oblikovanom ručicom ili plastičnim polugicama iza volana.
Prebacivanja su u tom slučaju gotovo sportski brza i efikasna, trzaja praktički nema i motor u svakom trenutku reagira trenutno i vrlo snažno. Dojam da raspolaže sa 180 KS i 400 Nm iskreniji je nego s klasičnim automatskim šaltanjem i to je, sve u svemu, jako dobra kombinacija snažnog dizelaša i moderne automatike, s kojom 508 ima još veće šanse zagrabiti dodatne tržišne promile u svijetu poslovno obiteljskih limuzina srednje klase.
U normalnoj vožnji dizelaš od 180 KS ne pokazuje toliko velike prednosti pred slabijom verzijom od 150 KS, ali kad se zagrabi otvorenom i autocestom cestom veći kapaciteti postaju očiti. Snažna i ujednačena ubrzanja i lagano održavanje visokog tempa osnova su zadovoljstva, tim više što su na visokoj razini i komocija vožnje te potpun doživljaj iznimno prostranog auta. Povrh toga, buka je mala, a opreme u paketu Allure ima na bacanje.
I ovjes postavljen na 17-colne gume tiho i čvrsto brodi lošim cestama i pruža dobru udobnost, uz doživljaj ipak sličniji njemačkim nego francuskim standardima. Ovjes solidno podnosi i oštriji tempo. Potrošnja od oko 7 litara uklapa se u očekivanja i objektivno je mala stavka za tako veliku poslovnu limuzinu, koja je u okvirima svoje klase povoljna i cijenom. Za peticu nedostaje tek više finoće na papučici kočnice, više pretinaca oko vozača te manje umjetnog dojma na volanu.
2.0 HDi 180 EAT
TEHNIČKI PODACI
Motor turbodizelski, 4 cil.
Obujam 1997 ccm
Snaga 133 kW (180 KS) pri 3750/min
Moment 400 Nm pri 2000/min
Pogon prednji
Mjenjač automatski, 6 stupnjeva
Dimenzije 483 x 192 x 145,5 cm
Osovinski razmak 282 cm
Prtljažnik 470/515 litara
Gume 215/55 R 17, Michelin
Masa 1350 kg
Ispuh CO2 110 g/km
MJERENJA
Brzina 230 km/h
0-100 km/h 8,5 sekundi
Potrošnja 7,0 l/100 km
Cijena 266.895 kuna
Cijena s doplatama 281.140 kuna
OPREMA ALLURE: 17-colni naplaci • parkirni senzori straga • kromirani ukrasi • ksenon svjetla • diodna dnevna i svjetla za maglu • pomoć pri kretanju na usponu • automatska dvozonska klima • sjedala koža/tkanina s grijanjem prednjih • tempomat • multimedija/navigacija s dodirnim zaslonom • senzori kiše i svjetla • start/stop uređaj • el. podešavanje lumbalnog dijela sjedala vozača • keyless…
DOPLATE: metalik lak • prednji parkirni senzori • parkirna kamera • el. preklopivi retrovizori • bočna stražnja sjenila • detektor mrtvog kuta / Ukupno 14.245 kuna
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....