Prije nego što uskoro u prodaju stigne top izvedba s oznakom GTi od 270 KS, trenutno najsnažniju izvedbu u ponudi kompaktnog Peugeota 308 predstavlja izvedba s oznakom GT sa 1,6-litrenim THP benzincem i 205 KS ispod poklopca motora. Predstavljen je lani u Parizu, a s nekoliko vizualnih modifikacija izvana i u putničkoj kabini moguće ga je naručiti u petvratnoj ili karavanskoj izvedenici.
GT se u masi, izuzmemo li karakterističnu plavu boju testnog modela, ističe novim diodnim svjetlima i sekvencijalnim pokazivačima smjera, crnoj imitaciji difuzora i dvije ispušne cijevi straga. Doduše lažne - riječ je tek o nastavcima - dok ona prava nije vidljiva izvana... Dodamo li tome specifične 18-colne kotače i diskretne oznake, GT svakako izgleda atraktivnije od obične 308-ice, no ni u jednom trenutku ne nastupa razmetljivo. Istu filozofiju slijedi i u unutrašnjosti. Svi specifični detalji poput smanjenog upravljača nepravilnog oblika i raščišćene središnje konzole prisutni su i ovdje, no bogati GT paket donosi i finese poput sjedala u kombinaciji kože i alcantare, crvenih prošiva na armaturi i tepisima, proširenih pragova...
Značka sa simbolom lava pomaknuta je s ruba poklopca motora u masku hladnjaka, tamo gdje se od redizajna nalazi i na 508-ici. Pod poklopcem je poznati 1,6-litreni THP ovdje sa 205 KS, što je podatak koji već puno otkriva kome ovaj GT misli i može konkurirati. Slično kao što je to slučaj s Kijom Pro Ceed Turbo od 204 KS. Za napad na VW Golf GTI, Ford Focus ST ili Astru OPC uskoro stiže model GTi sa 270 KS. No i ovakav će 308 ljubiteljima sportske vožnje ponuditi puno užitaka za volanom. Snažan potisak u leđa i ovdje je prisutan, no nikad prebrutalan, a po pitanju performansi nitko se ne bi trebao žaliti: 7,5 sekundi do stotke iz stajanja i najvećih 235 km/h.
Mjenjač je pritom solidan, brz i precizan u točno tolikoj mjeri da se na njega u ovoj pogonskoj kombinaciji nitko neće požaliti... Tipoka Sport smještena uz ručicu mjenjača čini volan osjetno težim, odaziv na gas bržim, ‘ure’ dobiju crvenu iluminaciju, a središnji displej ispred vozača počinje prikazivati trenutno korištenje broja konjskih snaga, njutnmetara te pritiska u turbini. I zvuk motora postaje glasniji i frktaviji, prilično je umjetan i ne dolazi iz motornog prostora nego iz zvučnika (Denonov audiosustav sa subwooferom smještenim u prostoru rezervnog kotača doplaćuje se 3700 kn). No, takva su vremena, pa sličnim štosevima već neko vrijeme pribjegavaju i brojni drugi proizvođači...
Premda pri pretjerivanju voli malo proširiti putanju, u smirenijoj vožnji 308 GT ima tek mrvicu tvrđi ovjes od klasičnog te vozaču i putnicima pruža udobnost prikladnu i za više stotina kilometara duga putovanja. NBa koncu, cijena... Ovakav 308 GT do registracije stoji 204.226 kuna, čemu u slučaju našeg testnog modela treba pridodati još i dvadeset tisuća kuna raznih doplata među kojima su i stakleni krov, kamera za vožnju unatrag i metalik boja. Nije mala svota, ali s druge strane, za sličan novac se, recimo, dobiva i Citroën DS4 s istim THP motorom, no bez ikakvih dodataka. Također, jednako snažan RCZ je već osjetno skuplji, a o Golfu GTI i društvu da i ne govorimo...
1.6 THP 205 S&S
TEHNIČKI PODACI
Motor turbobenzinski
Obujam 1598 ccm
Snaga 151 kW/205 KS pri 6000/min
Moment 285 Nm pri 1750/min
Pogon na prednje kotače
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije 425 x 180,5 x 145,5 cm
Osovinski razmak 262 cm
Prtljažnik 420/1300 litra
Gume 225/40 R18
Masa 1200 kg
Ispuh CO2 130 g/km
MJERENJA
Brzina 235 km/h
0-100 km/h 7,5 sekundi
Potrošnja 7,9 l/100 km
Cijena 204.226 kuna
S doplatama 224.291 kuna
OPREMA GT: 18-colni alu-naplaci * GPS navigacija s kartama Europe * 2 USB utičnice * upravljač presvučen kožom s oznakom GT * sjedala u kombinaciji koža/alcantara * otključavanje i pokretanje bez ključa * utičnica 230V * Driver Sport Pack * sekvencijalno paljenje pokazivača smjera...
DOPLATE: metalik boja Blue magnetic * stakleni panoramski krov s električno pokretanom maskom i zatamnjeno stražnje staklo * HiFi sustav Denon * kamera za vožnju unatrag... Ukupno 20.065 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....