Sportski malen upravljač kao preuzet iz kartinga, kazaljka brojača okretaja koja se podiže suprotno od kazaljke na satu, središnja armatura očišćena od suvišnih prekidača... Peugeot 308, smješten na platformu EMP2 predstavljenu sa Citroenom C4 Picassom, svojom pojavom nikoga nije ostavljao ravnodušnim. Zgodno dizajniran, s tvrđe podešenim ovjesom nego što je običaj kod francuskih proizvođača, većini se svidio na prvu. Tome svjedoči i čitav priznanja, između ostalih i ona iz 2014., za Europskog automobil godine. No, život na staroj slavi rijetko se isplati, pa stoge ne miruju u Peugeotu. Tako je i u 308 smještena nova, treća generacija 6-stupanjskog automatskog mjenjača kojega za francusku tvrtku još od 2004. izrađuje japanski Aisin Warner. Dolazi s oznakom EAT6 (Efficient Automatic Transmission), u praksi radi bez greške i prolazak kroz stupnjeve teče brzo, glatko i bez zapinjanja. Što je još važnije, odgovara temperamentu provjerenog, izdržljivog i dokazano štedljivog dizelaša 1.6 HDi, koji od posljednjeg dotjerivanja ima 120 KS (+5 KS) i dodatak Blue (jer zadovoljava normu Euro6).
Foto: Ivan Lacković
U vožnji tako zbilja nema zamjerke. Uglađen i tih, dizelaš nudi finu putnu brzinu i uvjerljiva ubrzanja. Čak i uz pristojnu masu od 1340 kg (znatno više od tvornički naznačenih i tek s osnovnom opremom mogućih 1160 kg), gušt je uhvatiti prazan dio ceste i malo brže proći kroz zavoje, dok se na autocesti bez problema gospodari pretjecajnom trakom. Pitanje je samo treba li ulagati u alu naplatke od 17 cola. Izgledaju dobro, ali već u startu traže ulaganje od 3000 kuna, a zatim produljuju ubrzanje do stotke za 0,7 s, smanjuju maksimalnu brzinu za 5 km/h i povećavaju potrošnju za 0,2 litre. Pitanje je treba li sve to žrtvovati radi izgleda. Srećom, potrošnja se u prosjeku i ovako ne penje preko 5,6 litara, što je izvrstan rezultat.
Potpuni užitak u vožnji, naglašen i snažnim kočnicama, sprječava tek slabija preglednost straga (parking senzori i prikaz stražnje kamere na središnjem zaslonu od 9,7 inča vrijede zlata na gradskim parkiralištima). Pozitivnom dojmu, s druge strane, pridonosi najbogatija oprema Allure, koja u putnički prostor, centimetrima znatno izdašniji sprijeda nego straga, donosi sve potrebno za udobnost. Pa čak i dašak ekskluzivnosti, čemu najviše pogoduje sama automatika. Jedini problem je cijena. Uz vozači potentan dizelaš 1.6 BlueHDi sa 120 KS, jedini motor u ponudi s kojim uopće dolazi nova 6-stupanjska automatika, te opremu Allure, cijena skače na 178.256 kuna, a uz više ili manje suvišne doplate testni model stoji priličnih 192.597 kn. Dobro je stoga znati da je 1.6 BlueHDi sa 120 KS dostupan i uz opremu Active, kad se izvedba sa preporučljivom automatikom nudi za 164.990 kuna.
TEHNIČKI PODACI Motor turbodizelski, 1560 ccm Cijena 178.256 kuna S doplatama 193.523 kuna OPREMA Allure * automatska klima * alu naplatci od 16 cola * dodirni zaslon od 9,7 inča * prednji i stražnji parking senzori * putno računalo * el. parkirna kočnica * el. stakla * el. namjestivi, grijani i preklopivi retrovizori * senzori za kišu i svjetla * pomoć pri kretanju na uzbrdici * upravljač i ručica mjenjača u koži * tempomat * radio/CD * Bluetooth/USB * naslon za ruke sprijeda * Full LED Tehnology prednja svjetla * |