Više od pet je godina prošlo otkako je Peugeot predstavio limuzinski 301 kojime je, zajedno s bratskim Citroenovim modelom C-Elysee, grupacija PSA prvenstveno naciljala tržišta u istočnoj Europi, Kini, Africi... I pritom postigla zapaženi uspjeh, pa je njegovo osvježavanje bilo logičan potez. Auto je zadržao svoj osnovni vizualni nastup, no na njemu je izvana promijenjeno više nego što bi se isprva moglo pretpostaviti. Najvažnija promjena u tom smislu odnosi se na prednji dio vozila, koji je osim nove maske hladnjaka zapravo potpuno promijenjen te podsjeća na 308. Osim nje, tu su i novi svjetlosni sklopovi, koji se osim farova nešto drugačijeg oblika sada sastoje i od zasebne diodne trake za dnevna svjetla, smještene tik iznad maglenki. Za dinamičniji izgled, nadalje, zaslužni su i novi branik te poklopac motora koji je dobio drugačiji oblik, a izgubio značku lava. Ona je sada, u skladu s ostatkom aktualne Peugeotove game, smještena unutar maske hladnjaka… No, 301 je u osnovi zadržao sve najvažnije vrline.
Foto:Darko Tomaš
Počevši straga, pritom je najvažnije spomenuti veliki prtljažnik od 506 litara, kojemu je, kao i dosad, teoretski moguće prigovoriti da ga ograničava relativno uzak sedanski otvor te da mu poklopac nije izoliran. S druge strane, preklapanjem naslona moguće ga je povećati sve do 1332 litre, što kupci ovakvih automobila znaju cijeniti. Baš kao i činjenicu da niti na stražnjim sjedalima (60:40) ne škrtari ponudom prostora. Poznata armatura zadržala je jednaki oblik, baš kao i upravljač (podesiv samo po visini), ali je uz snažniji paket Allure oplemenjena i nekim kvalitetnijim, oku i dodiru dražim materijalima i drugim opcijama. Instrument ploča je nova, a središnjom konzolom dominira pregledan dodirni zaslon koji objedinjava rukovanje svim najvažnijim funkcijama infotainmenta i drugih postavki, dok je ispod njega smješten modul klima uređaja. Naizgled se čini poput automatskoga, no zapravo je riječ o klasičnoj ručnoj klimi koja izgleda malo bolje, a svoj posao obavlja očekivano dobro.
Osjećaj u vožnji nije se posebno promijenio: 301 je vrlo udoban automobil, koji s lakoćom guta i nekvalitetnije prometnice te mu zahvaljujući blago podignutoj karoseriji niti one makadamske ne predstavljaju problem. Novi 1.6 BlueHDI dobio je nekoliko konja i njutnmetara u odnosu na dizelaša iz originalnog 301 te se doima nešto uglađenijim nego do sada, a uz odgovarajuće rukovanje petbrzinskim mjenjačem može se voziti uz malo više od tri, ali i malo manje od šest litara. Cijena za testni model iznosi 112.210, no treba reći da se jednako opremljeni PureTech 82 cijeni 96.288, a uz tek malo slabiji Active+ paket i za 91.313. A to je možda i najvažniji adut za 301…
Ukratko S novom maskom hladnjaka, prednjim odbojnikom, farovima i poklopcem motora, Peugeot 301 sprijeda nastupa gotovo jednako kao i 308-ica. Stražnja svjetla zadržala su poznati oblik, ali im je grafika donekle izmijenjena te njima sada dominiraju crveni elementi Novi HDI dobio je nekoliko KS i Nm u odnosu na dosadašnju dizelsku opciju te broji 100 KS i 254 Nm momenta. Uglađeniji je i štedljiviji. Stražnji dio 301-inice krije prtljažnik koji se od 506 može proširiti do 1332 litre 1.6 BlueHDI TEHNIČKI PODACI Motor turbodizelski, 4 cil. Obujam 1560 ccm Snaga 73 kW/100 KS pri 3750/min Moment 254 Nm pri 1750/min Mjenjač ručni, 5 stupnjeva Dimenzije 444,5x174,8x146,6 cm Osovinski razmak 265,2 cm Prtljažnik 506/640 litara Gume 195/55 R16 Masa 1090 kg Jamstvo 2 godine MJERENJA Brzina 183 km/h 0-100 km/h 10,8 sekundi Potrošnja 4,8 l/100 km Cijena 112.210 kuna S doplatama 123.736 kuna OPREMA ALLURE • klima uređaj s elektronskim upravljanjem • upravljač presvučen kožom • središnji naslon za ruku za vozača i suvozača • el. podizači stakala • indikator promjene stupnja prijenosa • el. grijani i podesivi retrovizori • putno računalo • diodna dnevna svjetla • radio CD MP3 s komandama ispod upravljača • prednja svjetla za maglu… DOPLATE • metalik boja • stražnji parkirni senzori • radio • Bluetooth • USB • MirrorLink • aluminijski naplaci 16” / ukupno 11.526 kn |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....