Kako kod benzinskih motora zadovoljiti sve strože norme o ispušnim plinovima i smanjiti potrošnju goriva , a zadržati zadovoljavajuću snagu i performanse? Čarobne riječi su downsizing ili sve prisutnija elektrifikacija. Tako već dulje vrijeme sve masovnu primjenu doživljavaju 3-cilindarski motori s turbo punjenjem kako u manjim tako i u modelima kompaktne, SUV pa čak i srednje klase poput BMW-a Serije 3. Posljedica: već dulje vrijeme ne prestaju rasprave o smislenosti, trajnosti, kvaliteti ili stvarnoj potrošnji tih malih i čistih turbo benzinaca. Jednima je tako sasvim svejedno dok ih motor dobro služi, dok drugi ne prestaju kritizirati takav smjer gradnje motora.
Činjenica je da o trajnosti još ne možemo generalno raspravljati premda zasad ništa ne ukazuje da bi se mogli “raspasti nakon 100.000 kilometara”, no zato možemo slobodno kazati kako po karakteristikama u vožnji ili potrošnji postoje bolji i lošiji 3-cilindarski benzinci. Zato smo i ovaj put s interesom dočekali još jedan automobil pokretan takvim pogonom i to SUV Peugeot 3008 koji već neko vrijeme egzistira na tržištu, a da je riječ o kod kupaca uspješno primljenom modelu svjedoče vrlo dobre prodajne brojke. S obzirom na to da je 3008 postavljen na modernu EMP2 platformu na vagu donosi za ovu klasu sjajnih 1400 kilograma.Ispod poklopca je u PSA grupi već 7, 8 godina dobro poznati 1,2-litreni 3-cilindarski turbo motor koji u ovom slučaju raspolaže sa 130 KS i uparen je s 8-stupanjskom automatikom. Već prvi kilometri za upravljačem su nam navukli osmijeh na lice jer nedostatak snage, onaj dosadni kratki vremenski procijep između brzina prilikom izmjena ili izraženu turbo rupu nismo osjetili, već samo profinjenost rada i solidan potisak prilikom ubrzavanja. Do 100 km/h iz stajanja 3008 1.2 stiže već za 9,7 sekundi što je lijepa brojka, a što se tiče mjenjača, mekano putuje kroz stupnjeve sve do konačnog osmog. Na autocesti posebno dolazi do izražaja profinjenost rada jer njegov “elektronski mozak” uvijek traži pravi stupanj kao bi performanse/potrošnja bili optimalni.
Pritom čak ni u gradskoj vožnji ne zamara “cukanjem”, a sjajno je usklađen sa start&stop sustavom koji osigurava trenutnu reakciju prilikom kretanja na semaforima. Odlično, pa je prava šteta što Peugeot Aisinovu 8-stupanjsku automatiku naplaćuju 19.000 kuna. Tko želi da njegov 3008 1.2 sve obavlja još malo brže i energičnije dobro će mu doći “uške” iza upravljača za manualne izmjene” ili tipka Sport, zahvaljujući kojoj ne samo da motor i mjenjač brže reagiraju, već i zvuk motora dobiva dublji i hrapaviji ton, posebice kod izmjena u nižu brzinu. Tako prolazak svakim zavojem u ovom SUV-u postaje zabavniji, no ipak, ovaj se 3008 ipak najbolje osjeća na regionalnim pravcima ili autocesti gdje motor bez muke ostvaruje dobre putne prosjeke, a sve obavlja mirno i bez povećane buke. Po pitanju potrošnje, ona nije rekordno niska no s obzirom na snagu i automatski mjenjač prosječnih 8 litara je dobra brojka.
Naravno, tko pazi s nogom na gasu van grada može proći i sa 6, a tko uopće ne mari o potrošnji na gradskim ulicama teško može proći ispod 10 litara.Sve ostalo kod Peugeota 3008 smo opisali u ranijim testovima: modernistički oblikovana kabina je prostrana, straga ima mjesta i za visoke osobe, dok su korišteni materijali i izrada više nego solidni, na što se sjajno nadovezuje iCockpit s minijaturnim upravljačem te instrumentnom pločom poviše. Prtljažnik obujma 520 litara pritom je lako pristupačan, ali i praktičan jer se s stražnji nasloni mogu preklopiti i pomoću ručice iz prtljažnog prostora.Na koncu cijena: Peugeot 3008 1.2 PureTech 130 s automatikom u opremi Allure do registracije stoji 218.355 kuna, što je opet jeftinije za 14.540 kunaod usporedivog BlueHDi dizelaša sa 130 KS, s istom opremom i automatikom koji stoji 228.695 kuna.
1.2 PureTech EAT8 Allure TEHNIČKI PODACI Motor turbobenzinski, 3 cilindra Obujam 1199 ccm Snaga 96 kW/130 KS na 5500/min Moment 230 Nm na 1750/min Pogon prednji Mjenjač automatski, 8 brzina Dimenzije 445 x 184 x 162 cm Osovinski razmak 267,5 cm Prtljažnik 520 litara Gume 225/55 R 18, Kumho Masa 1395 kg Brzina 197 km/h 0-100 km/h 9,7 sekundi Potrošnja 7,9 l/100 km Cijena 218.355 kuna S doplatama 244.605 kuna OPREMA ALLURE: 18-colni alu naplaci Detroit • dodatno zatamnjena stražnja stakla • diodna dnevna svjetla i žmigavci • kromirani i metalni ukrasi • parkirni senzori sprijeda i straga • senzor kiše i svjetla • kožni volan • sjedala umjetna koža/tkanina • automatska dvozonska klima • preklopivo i po visini podesivo suvozačko sjedalo • multimedija • wifi • čitanje znakova… DOPLATE: metalik boja • krovni nosači • parkirna kamera • 3D navigacija • bežično punjenje mobitela • keyless • rezervni kotač |