NOVO IZDANJE

TEST: PEUGEOT 208 1.6 BlueHDi Još privlačniji gradski šminker koji troši na kapaljku

Sa 1,6-litrenim dizelašem od 100 KS nije namijenjen jurcanju, već lagodnoj i štedljivoj vožnji
 Marin Tomaš

Nakon što smo osvježeni Peugeot 208 ovog proljeća isprobali u Austriji, sada smo na test dobili izvedbu sa 1,6-litrenim BlueHDi dizelašem od 100 KS, bogatom opremom Allure i brojnim šminkerskim dodacima. Premda vanjski i unutarnji izgled malenog Peugeota koji je u prodaji tek tri godine nisu bitno mijenjani, u oči ipak upadaju novo oblikovani prednji i stražnji branik, maska hladnjaka, prednja LED dnevna svjetla i stražnja LED s 3D grafikom.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Testni je primjerak bio dodatno oplemenjen vanjskim i unutarnjim paketom personalizacije Lime Yellow (5900 kuna) te posebnom šik bojom koja bi laicima mogla djelovati poput matirane, no riječ je o teksturiranoj boji 'Ice Silver' koja istodobno pruža matirani i satenski sjaj pa se ovisno o svjetlu, naglašavaju linije karoserije 208-ice. Pod rukom ovaj lak djeluje grublje od matiranog, a osim vrhunskog stilskog dojma, prednosti ove boje su otpornost na sitne ogrebotine i jednostavno ispiranje. Ovo drugo je čak i bitnije, jer ova boja brzo nakuplja prljavštinu. U svakom slučaju, po reakcijama slučajnih prolaznika, od kojih je malo koji odolio, a da ne isproba 'pod rukom'o čemu se radi, riječ je o zgodnom dodatku.

Allure paket je donio pak dodatnu vrijednost u unutrašnjost malenog Francuza - sportski oblikovana sjedala, naslon za ruku, automatsku dvozonsku klimu, novu ukrasnu letvicu te puno kroma i klavirskog laka što djeluju otmjeno. Ambijentalno plavičasto osvjetljenje rubova staklenog krova (dolazi uz doplatu od 3600 kuna) za naš ukus djeluje prekičasto, no zato se jako sviđa pripadnicama ljepšeg spola. Preko središnjeg zaslona od 7 inča osjetljivog na dodir koji prikazuje projekciju stražnje kamere kao pomoć kod parkiranja, odsad se možete spojiti na internet i upravljati mobilnim aplikacijama s vašeg pametnog telefona zahvaljujući novoj funkciji Mirror Screen, dok maleni sportski profiliran upravljač iza kojeg su smješteni instrumenti poznajemo otprije.

Od sigurnosnih je elemenata novost Active City Brake s tehnologijom automatskog kočenja koja koristi laser kako bi detektirala prepreku ispred, kada automatski aktivira maksimalno kočenje. Po pitanju prostranost francuski Lavić nikada nije bio rekorder, no nudi dovoljno prostora za četiri odrasle osobe i njihovu prtljagu koju mogu smjestiti u sasvim solidan prtljažnik od 285 litara. U vožnji Peugeot 208 vozaču neće priuštiti nikakvih iznenađenja: vrlo je okretan u gradu, u vožnji zavojima stabilan i čvrst, a na autocesti tih, udoban i dovoljno agilan, posebice ako je ispod poklopca motora 1,6-litreni dizelaš s okruglo 100 KS.

Istini za volju, nije namijenjen sportskoj vožnji i lovu na stotinke po krugu, a duži prijenosni omjeri u 5-stupanjskom ručnom mjenjaču s ručicom dugih hodova ukazuju na činjenicu da je štednja i ovdje na prvom mjestu. Bolje se stoga oslanjati na solidan okretni moment od 254 Nm koji je dostupan već od 1750 okretaja i ugodno krstariti, a tko želi brže, u ponudi je i izvedba istog motora sa 120 KS. Na kraju oduševljava prosječna potrošnja od 5,2 litre na svakih 100 prijeđenih kilometara između ostalog zahvaljujući i serijskom start/stop sustavu što je prava blagodat u gradskoj kreni-stani vožnji gdje 1.6 Hdi zahtjeva tek litru više.

Ukupno, šarmantni gradski Francuz koji sada nudi još šminkerskiji nastup te novu paletu čistih i štedljivih motora u izvedbi s testa cilja na mlađu populaciju, naravno ako im se ne učini previsoka cijena od 123.510 kuna koliko stoji 208 Allure 1.6 BlueHDi S&S sa 100 KS, kojem cijena s brojnim doplatama skače na čak 143.250 kuna. Dobro je, stoga, što cijena osnovne izvedbe s benzinskom motorom iznosi 82.990 kuna do registracije.

1.6 BlueHDi 100 S&S ALLURE

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski, 4 cilindra, 1560 ccm

Snaga 73 kW/100 KS pri 3750/min

Okr. moment 254 Nm pri 1750/min

Mjenjač ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije 396x173x146 cm

Osovinski razmak 253,8 cm

Prtljažnik 285/1076 litara

Gume 205/45 R 17

Masa 1090 kg

Ispuh CO2 87 g/km

Najveća brzina 187 km/h

0-100 km/h 12 sekundi

Potrošnja 3,4 l/100 km

Cijena 123.510 kuna

S doplatama 143. 250 kuna

SERIJSKA OPREMA: multifunkcijski upravljač • tempomat • automatska dvozonska klima • el. podizači stakala i podešavanje grijanih retrovizora • diodna svjetla • zatamnjena stražnja stakla • središnji zaslon osjetljiv na dodir • putno računalo...

DOPLATE: vanjski paket Lime Yellow • unutarnji paket Lime Yellow • teksturirana boja Ice Silver • električno preklapanje vanjskih retrovizora i električni podizači stražnjih stakala • stakleni panoramski krov Cielo s ambijentalnim osvjetljenjem • stražnji senzori za pomoć pri parkiranju s kamerom • alu naplaci s gumama 205/45 R 17 - ukupno: 20.000 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
30. svibanj 2024 08:44