Kombinacija najmanjeg modela i najbogatijeg paketa opreme na hrvatskim se ulicama ne susreće prečesto, no odnos snaga mogao bi barem djelomično promijeniti novi Karl. Koji, doduše, dolazi sa pet vrata, a Adam s tek tri, no potonji je u stvarnosti ipak nešto veći (2,5 cm), a k tome i trendovski pozicionirani model. No, naš testni Karl u tom bi smislu lako mogao zavarati slabije upućene, jer u njemu - nema čega nema. Od automatske klime i zatamnjenih stakala, tempomata, maglenki koje imaju i funkciju osvjetljavanje zavoja, 15-colnih aluminijskih naplataka, putnog računala, upozorenja za napuštanje prometne trake…
Karl, međutim, ne mora biti toliko opremljen da bi osvojio potencijalnog kupca jer njegovi su osnovni aduti ipak nešto drugačije prirode. Vozačice i vozači u ovom segmentu više traže praktičnost i relativnu prostranost, a mali Opel ovdje ima što za ponuditi. Za razliku od nižih paketa opreme treće sjedalo u drugom redu ovdje dolazi serijski, premda kupci trebaju imati na umu da se ono svodi na dodavanje trećeg naslona na inače jednaku stražnju klupu. No, mjesta ovdje općenito ima prilično mnogo, pa straga nije neugodno sjediti niti dvojici odraslih putnika. Onaj treći bi, doduše, mogao malo gunđati…
Sprijeda primjedbi neće imati niti natprosječno visoki vozač ni suvozač, kako na prostranost tako i na opću udobnost u vozilu. Preglednost je prilično dobra, a višebojna plastika armature, s metaliziranim i piano lak umecima, kao i sjedala od djelomično umjetnih materijala, koji imitiraju kožu, oku ugodnim čine i prizore u bližem okruženju.
Instrumentna ploča je zapravo jednostavna, ali ni po čemu ne izgleda neozbiljno, za razliku od nekih konkurenata koji se - nerijetko neuspješno - pokušavaju umiliti mlađoj publici. Sve potrebno tako je pred vozačem, uključujući pokazivač broja okretaja i zaslon s podacima putnog računala. A oni ovdje mogu poprilično varirati, ovisno o tome tko sjedi za volanom. Odnosno, kakve je volje, to jest koliko je teške noge na gasu, pa se brojke kreću od oko pet litara goriva na otvorenoj cesti do nekih sedam litara u gradu.
Po pitanju motorizacije, naime, Karl ne ostavlja mogućnost izbora, pa ga je moguće dobiti jedino uz jednolitreni trocilindarski benzinac sa 75 konjskih snaga. Stvaran primarno za ugradnju u Karla, taj sasvim novi stroj ugodno će iznenaditi i najtvrđe skeptike, tim više što je unutar kabine njegov zvuk sasvim prigušen, a ni izvan nje ne zvuči poput mlinca za kavu. Dodamo li tome da Karl, ako baš ne prevozi pet putnika ili brdo prtljage (što je s prtljažnikom od dvjestotinjak litara teško očekivati), onda bar masom ostaje ispod tone, pa nije teško pretpostaviti da je posve konkurentan u prometu, pa i izvan njega.
Na neravninama djeluje stabilniji od očekivanja, čemu pridonose kompromisno ugođeni ovjes, dovoljno precizan upravljač (za dame je tu tipka City, za lakše manevriranje u gradu) te mjenjač sa pet stupnjeva, kojemu se realno nema što za zamjeriti. Na koncu, sve navedeno stoji 85.560 kuna (jedina skuplja je start/stop verzija, za 87.055 kunu), ali ako vam je oprema nebitna, valja znati i da s istim motorom osnovni Karl starta već na 71.470 kuna...
KARL 1.0 COSMO
TEHNIČKI PODACI
Motor benzinski
Obujam 999 ccm
Snaga 55 kW/75 KS pri 6500/min
Moment 95 Nm pri 4500/min
Mjenjač ručni, 5 stupnjeva
Dimenzije 367,5 x 160,4 x 147,6 cm
Osovinski razmak 238,5 cm
Prtljažnik 195/940 litara
Gume 185/55 R15
Masa 939 kg
Ispuh CO2 104 g/km
MJERENJA
Brzina 170 km/h
0-100 13,9 sekundi
Potrošnja 5,7 l/100 km
CIJENA 85.560 kuna
OPREMA COSMO: 15-colni aluminijski naplaci • automatski klima-uređaj • putno računalo • USB priključak •električni podizači vozačevog i suvozačevog prozora • dodatno zatamnjena stražnje stakla • tri sjedala na stražnjoj klupi • informacijski multimedijski sustav s radiom s kontrolama na upravljaču • tempomat • sustav upozorenje u slučaju nenamjernog napuštanja prometne trake • halogena svjetla za dnevnu vožnju • prednja svjetla za maglu sa svjetlima u zavoju • presvlake sjedala od tkanine (kombinacija Jet crna/Med titanium) • električno podesivi i grijani vanjski retrovizori • zračni jastuci za vozača i suvozača, bočni i krovni zračni jastuk • ručna prilagodba vozačkog sjedala, 4 smjera…
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....