Prvi koji je prije 22 godine donio novu formu u klasu klasičnih karavana bio je Volvo V70 Cross Country, točnije 1996. godine. Potom se tri godine kasnije pojavio i Audi Allroad Quattro, a trend povišenih karavana s dodacima koji bi trebali podsjećati na prave terence, s pridodanom zaštitom podvozja te branicima i lukovima blatobrana od robusne plastike, do danas su slijedili brojni drugi proizvođači poput Subarua do Opela, spomenimo samo neke... U međuvremenu do danas se taj nekoć zgodan koncept potpuno predao pred nadolazećom SUV ofenzivom pa smo dočekali i SUV-ove Audija, Volva i Subarua, kao i onih proizvođača za koje nikad nismo ni mislili da će ikada proizvoditi modele na visokim nogama. Mercedes je odigrao obrnuto: u ponudi nikada nije imao povišene karavan sve do prošle godine, ali je počevši od prvog ML-a predstavljenog 1997. godine, do danas izgradio reprezentativnu gamu SUV modela u najvažnijim klasama. Zato se komercijaliziranje Mercedesa s dodatkom u nazivu All-Terrain može smatrati zgodnim dodatkom u ponudi E-klase kojim se premošćuje prostor između E-klase T modela i SUV-a GLE.
Foto: Marin Tomaš
Rezultat je vrlo zgodan i moćan veliki karavan dotjeran crnim odbojnicima i rubovima blatobrana dok serijski dolaze zračni ovjes, kotačima od 19 cola i 4Matic pogon na sva četiri kotača. Zahvaljujući zračnom ogibljenju karoserija je 1,5 centimetara viša u odnosu na standardni T model, a terenskom nastupu doprinose i 19 colni naplaci (+1,4 cm), pa dolazimo do brojke najniže točke podnice udaljene od tla za 15,6 centimetara. Sasvim dovoljno za odlazak na skijanje ili makadamske provincijske puteve. Ako ponekad baš i zatreba na nekom putu s velikim kamenjem, avanturistički Mercedesov karavan se odabirom programa All-Terrain podigne za dodatna dva centimetra, ali samo do brzine od 35 km/h. Pogon na sva četiri kotača 4Matic pritom, djeluje tako da 45 posto okretnog momenta isporučuje na prednju osovinu i 55 posto na stražnju, u stanju je svladavati uspone i do popriličnih 70 stupnjeva, a bez problema može i kroz baru ili potok dubine 30 centimetara. Nije loše... No još uvijek je to tek na putu do pravog terenca, a mi smo tijekom testa više uživali u nizanju kilometara auto cestom što ovaj Mercedes odrađuje na standardnoj razini jedne krstarica sa zvijezdom na nosu, dakle postojano, tiho i uz maksimalnu udobnost.
Pogon na sve kotače tada služi kao doprinos sigurnost, a ne kao penjački potencijal te osigurava stabilnost na pravcu i u zavojima, a zahvaljujući posljednjoj generaciji zračnog ovjesa suvereno upija sve rupe i poprečne neravnine na asfaltu. Pritom, premda se osjeti naginjanje gotovo dvije tone teške karoserije u brže odvezenim zavojima, što je nemoguće izbjeći zbog višeg težišta u odnosu na standardni T model, daleko je to od naginjanja kojem bi prilikom testiranja trebalo pridati veći značaj. Unutrašnjost dobro poznajemo iz limuzinske E-klase: putnike dočekuju udobne fotelje, široka stražnja klupa, vrhunska izrada i općenito uzvišeni ambijent dok se iza njih nalazi golem teretni prostor obujma 670 litara koji s preklopljenim naslonom stražnje klupe poraste do čak 1820 litara. Virtualna instrumentna ploča vrijedna je svake od 6500 kuna doplate, karte na navigaciji lako se čitaju, no premda je prekidača unatoč središnjem upravljačkom sustavu još uvijek podosta, sve je logično raspoređeno pa se lako snaći.
Na koncu dolazimo i do pogonskog stroja, a on je u ovom slučaju bio i najtraženiji kod svih izvedbi E-klase: 2,0-litreni turbodizelaš sa 194 konjske snage prema našem sudu prava je mjera i za All-Terrain izvedbu, a ako bismo mu nešto morali prigovoriti tada je to nešto glasniji rad u praznom hodu, ali i to je neusporedivo tiše od prethodnog 2,1-litraša. Performanse su pritom uvjerljive, a testni primjerak stotku hvata za osam sekundi, dok mu je najveća brzina 231 km/h. Motor odlično surađuje s 9-stupanjskom automatikom koja se stalno trudi moment (najveći od 400 Nm) održati u najpovoljnijem rasponu. Po pitanju potrošnje vlasnici ovakve E-klase neće očajavati jer je prosječna na kraju testa iznosila 8,2 litre. Lijep rezultat za gotovo dvije tone težak karavan s pogonom na sva četiri kotača i 194 konjske snage. Sve to, očekivano ima i svoju cijenu: Mercedes E-klase All-Terrain 220d 4Matic stoji 535.250 kuna do registracije, no testni je primjerak obilovao doplatama (trozonska klima, digitalna instrumentna ploča od 31,2 cm, multimedijski navigacijski sustav, hi-fi sustav Burmester, grijana stražnja sjedala, stakleni panoramski krov...) pa je i cijena porasla na 723.920 kuna do registracije. Otprilike u tom su rangu cijena i prvi konkurenti Audi A6 Allroad Quattro i Volvo V90 Cross Country...
All-Terrain E 220 d Tehnički podaci Motor 4 cilindra, turbodizelski Obujam 1950 ccm Snaga 143 kW/194 KS pri 3800 o/min Okr. moment 400 Nm pri 1600 o/min Mjenjač aut., 9 stupnjeva Dimenzije 495 x 186 x 150 cm Osovinski razmak 294 cm Prtljažnik 670-1820 litara Gume 245/45 R19 Težina 1920 kg Mjerenja Najveća brzina 231 km/h 0-100 km/h 8,0 sekundi Potrošnja 8,4 l/100 km Cijena 535.250 kuna S doplatama 723.920 kuna Serijska oprema: aut. dvozonska klima • zračni ovjes • diodna svjetla • el. podesivi, grijani i sklopivi retrovizori • prepoznavanje prometnih znakova • ambijentalna rasvjeta • višenamjenski upravljač • krovni nosači • aktivan poklopac motora (zaštita za pješake) • aluminijski naplaci (19 cola)... Dodatna oprema: trozonska klima • digitalna instrumentna ploča (31,2 cm) • multimedijski navigacijski sustav • hi-fi sustav (Burmester) • grijana stražnja sjedala • crna obloga krova • detalji od crnog jasena • el. podesiva i grijana prednja sjedala s memorijom • el. stakleni panoramski krov • pomoć pri parkiranju + 4 kamere (360°) • zaštita podvozja • kuka za prikolicu (ESP) • vreća za skije • spremnik goriva (66 litara).../ ukupno 188.670 kuna |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....