Jedan od zanimljivijih noviteta Mercedesa ove godine svakako je novi GLB model. Testirali smo ga tjedan dana, a automobil je izazvao veliki interes kod slučajnih prolaznika ili prijatelja i poznanika. No uvijek isto pitanje obilazeći automobil: koji je sad to? Okej, jasno je, u masi SUV modela već smo se i mi malo pogubili no novi GLB uvijek bi znatiželjnicima opisali kao "potpuno novi SUV model između manjeg GLA i većeg GLC, kako mu i samo ime govori.
Najjednostavnije bi ga bilo opisati kao povećani i produženi GLA (s obzirom na to da dijele platformu) za one koji trebaju više prostora i do čak sedam sjedala u kabini. Pravi mali GLS! Za razliku od novog GLA koji se želi svidjeti linijama i proporcijama te šminkerskim nastupom, novi GLB se postavlja kao veći robusniji i upotrebljiviji brat. Ali ne i neugledan. Pravi je to Mercedes od glave do pete kojeg će te prepoznati izdaleka.
S dužinom od 4,64 metra za 15 do 20 centimetara prerasta GLA i konkurenciju standardnih kompaktnih SUV modela. Pritom se do većeg GLC-a približio na samo dva cm. No ono važnije, raskošan je međuosovinski razmak od čak 2830 mm što ne nudi ni jedan konkurent u klasi. Naravno da su izdašne vanjske dimenzije osigurale i mnogo prostora u kabini - za glave, ramena, koljena, svejedno... Ovdje će se i sprijeda i straga odlično smjestiti i osobe višeg raste.
Treći, već spomenuti red sjedala za prijevoz ukupno sedam putnika nudi se uz doplatu, no i ako odaberete standardnu verziju, s prostorom na stražnjoj klupi i onim u prtljažniku možete manipulirati. Razlog: stražnja je klupa djeljiva i pomična za 14 centimetara (doplata).
Odmakne li se do kraja unatrag, prostora straga ima i za koljena košarkaša. Golem je i prtljažnik: u standardnoj postavci obujma je 560 litara, a odmaknu li se stražnja sjedala prema naprijed, raste na 639 litara. Preklope li se i nasloni, GLB postaje mali kombi s raspoloživim obujmom od 1805 litara. Pritom je pristup jednostavan, peta vrata se visoko odižu, a tu su i praktični pretinci u stranicama. Međutim, kad je stražnja klupa spuštena, zamjerili bismo tek neravnu podnicu. Zato za volanom nema primjedbi. Sjedi se povišeno, preglednost je odlična, a ispred vozača se nalaze se digitalni instrumenti kao i kod A-klase i GLA modela te digitalni središnji zaslon.
Postoji pet je grafičko sadržajnih konfiguracija virtualnih instrumenata i mnoštvo zabavnog i informativnog sadržaja multimedije MBUX, s kojom se može glasovnim pozdravom Hey Mercedes komunicirati. Pritom je grafika vrhunska, a intuitivno korištenje jednostavno nakon jednog dana privikavanja.
Kad se uhodate, postaje vam dostupno bezbroj informacija o potrošnji i drugim praktičnim parametrima korištenja i vitalnim funkcijama. Tu je i precizan touchpad za upravljanje sustavima automobila koji se doplaćuje 1455 kuna, a dizajnerski je lijepo izveden i zajedno sa svim ostalim pažljivo osmišljenim detaljima skladno se uklapa u digitalizirani ambijent.
U odnosu na A-klasu, B-klasu ili GLA model, kokpit je kod GLB-a izveden ponešto robusnije i javlja se osjećaj neusporedivo veće prostranosti i prozračnosti. Očekivano, dojam čvrstoće i izrade na razini je koja se i očekuje, a spojevi plastike i kvaliteta materijala su također izvrsni. Po pitanju opreme tu je sve što treba, no isto tako za još bolji dojam lista doplata je vrlo dugačka i cijenu može dovesti do neba.
Ispod poklopca? Dizelaš. Četverocilindarski 2,0-litreni motor od 150 KS i 320 Nm generacije OM654Q, povezan s mjenjačem s dvije spojke i osam brzina i uveden prije četiri godine u E-klasi, nameće se i cijenom i karakteristikama kao izbor koji daje najviše u GLB-u. U vožnji motor nikad nije bučan ili naporan te plijeni s dosta snage i momenta, toliko da o snažnijem dizelašu od 190 KS ne treba ni razmišljati. Posebice ako znamo da takav stoji 25.000 kuna više. Lijepo vuče u svim režimima te se osjeti odlična usklađenost s mjenjačem.
Jednostavno, ne treba očekivati performanse koje obaraju s nogu i tada ćete uživati pri svakom posjetu benzinskoj postaji jer GLB 200d u kombiniranim uvjetima troši 6 litara. U vožnji je osjećaj "na volanu" dobar, no u zavojima se osjeti da je GLB od tla udaljen dobrih 20 cm pa u brže odvezenim zavojima dolazi do osjećaja naginjanja karoserije. S druge strane ta će vas povišenost van asfalta dovesti do svake livade i plaže i bez 4x4 pogona (4Matic 24.300 kuna doplata). Mercedes GLB pritom uvijek nudi poslovičnu udobnost kao i osjećaj kontrole i sigurnosti u vožnji.
Cijena: 293.815 kuna za 200d model s prednjim pogonom čini se poštenom ponudom, no uz brojne doplate u vrijednosti od čak 128.330 kuna koje je imao testni primjerak raste do čak 422. 145 kuna. Ovakav GLB odličan je suputnik za obitelj koji nudi i snagu i prostor kao i prestiž, ali na ovo treće upućuje i konačna cijena...
GLB 200d
Tehnički podaci
MOTOR
Vrsta turbodizelski, 4 cil.
Cilindri/ventili 4/16
Obujam 1950 ccm
Snaga 110 kW/150 KS na 3400-440/min
Moment 320 Nm na 1400-3200/min
PODVOZJE
Pogon prednji
Mjenjač auto. s dvije spojke 8G-DCT, 8 brzina
Ovjes sprijeda McPherson, straga multilink
Kočnice sprijeda ventilirani diskovi, straga diskovi
Gume 215/65 R 17, testni 235/55 R 18
KAROSERIJA
Dimenzije 463,5 x 183,5 x 166 cm
Osovinski razmak 283 cm
Udaljenost od tla 20 cm
Prtljažnik 570 litara
Spremnik goriva 52 litre
Masa od 1680 kilograma
Nosivost 515 kilograma
PERFORMANSE
Najveća brzina 204 km/h
0-100 km/h 9,0 sekundi
Prosječna potrošnja 5,6 l/100 km
Ispuh CO2 129 g/km (Euro 6d Temp)
Cijena 293.815 kuna
S doplatama 422. 145 kuna
SERIJSKA OPREMA
alu naplaci 17” • djelomice koža • ručna klima • multimedija MBUX, tri godine besplatnog ažuriranja navigacije i povezivost s mobitelima • kožni volan • paket Active Steering Assist • radarski tempomat • PreSafe sustav • upozorenje na pješake, bicikliste i aktivno kočenje • električni paket • držanje u voznoj traci • komforna sjedala • prednji i stražnji nasloni za ruke • Dynamic Select sustav načina rada...
DOPLATE TESTNOG MODELA
metalik boja • LED High Performance svjetla • automatski mjenjač • paket Progressive (alu felge 18”, polirani krovni nosači...) • maglenke • tamna stakla straga • digitalni instrumenti • 10,25” ekran multimedije • automatska klima • sigurnosni paket Driving Assistance • povezivanje mobitela • proširene MBUX funkcije • touchpad • klizna stražnja sjedala • digitalni radio • čitanje znakova • grijanje prednjih sjedala i vjetrobrana • automatsko parkiranje i kamera • peta vrata na struju • paket Navigation Connectivity • zatamnjeni retrovizori na struju... Ukupno 128.330 kn