ZA PRSTE POLIZAT!

TEST: MAZDA MX-5 1.5 TAKUMI Najpoželjnije izdanje vozačke poslastice

Posebna oprema Takumi raspoloživa je samo sa 1,5-litrenim motorom, a temelji se paketu Revolution, s kojime dijeli i osnovnu cijenu te većinu detalja s popisa opreme. Vozi se odlično, a tako i izgleda
 Marin Tomaš

Četiri godine nakon predstavljanja aktualne, ND generacije MX-5, Mazda je najavila skori dolazak njezine dotjerane izvedbe koja će joj, između ostaloga, uz neke nove sigurnosne sustave i boje naplataka i platnenog krova, donijeti nešto nižu potrošnju goriva i više snage i momenta u verziji s dvolitrenim motorom Skyactiv-G koji će ubuduće umjesto 160 KS i 200 Nm raspolagati sa 184 KS i 205 Nm. Više od toga ustvari i nije bilo potrebno, u što smo se još jednom uvjerili u vožnji posebnog izdanja Miate pod imenom Takumi, upravo ponuđenog našim kupcima.

Foto: Marin Tomaš

Osnovni podaci dobro su poznati svima, pa se sada u MX-5, za razliku od prethodnih generacija, mogu gotovo bez ikakvih problema zavući i vozači visoki 190 cm. Sjedit će jako nisko i s podignutim krovom i malo klaustrofobično, no sve će se to zaboraviti i višestruko isplatiti s ručnim skidanjem platnenog krova (i dalje najjednostavniji i najučinkovitiji sustav koji poznajemo) i, po mogućnosti, izlaskom iz grada na otvorenu cestu. I premda je pod prednjim poklopcem slabiji motor sa 130 KS, u manje od tone teškom MX-5 i to je i više nego dovoljno. Kako po pitanju samih performansi, tako i po količini zabave koju pritom nudi. S nikad dovoljno nahvaljenim mjenjačem i uvjerljivim zvukom te stražnjim pogonom koji će sigurno odgovarati znalcima, ali i onima koji sa stražnjim pogonom tek počinju koketirati, ovo je jedan od onih automobila kod kojih vam nikad nije žao nijedne potrošene litre goriva, ma po kojoj ga cijeni točili. Kad smo kod toga, u gradu treba računati s oko 8 litara, a ukupno prosjek se teoretski može spustiti i na oko 6.

Mazda MX-5 2018.
Marin Tomaš

No, da se vozi odlično, znali smo oduvijek, a sada k tome i doista izgleda odlično. Posebni paket Takumi raspoloživ je samo sa spomenutim 1,5-litrenim motorom, a temelji se na paketu Revolution. Od njega se razlikuje po nekoliko zanimljivih stvarčica: ono što je vidljivo na prvi pogled je platneni krov, ovdje boje trule višnje umjesto crne, a koža u unutrašnjosti je bež (također umjesto crne). S druge strane, u odnosu na Revolution, Takumi je kratak za sustav nadzora mrtvih kutova i upozorenja na bočni promet straga, a umjesto ‘pametnih’ segmentnih diodnih prednjih svjetala ima samo automatski uključiva duga svjetla (HBC), no isto su sva svjetla u LED tehnici. Cijena je u kunu jednaka svoti koju treba izbrojati za G130 Revolution te iznosi 241.153 kuna, dakako bez opcija. A njih je na testnom automobilu bila nekolicina, pri čemu se ističe premium metalik boja Machine siva, tepisi Luxury i set LED unutrašnjeg osvjetljenja. Sve ostalo ovdje stiže serijski, uključujući čak i SD karticu navigacije, što znači da automobil identičan testnome stoji točno 246.770 kuna. Sve u svemu, ovo je jako zgodno izdanje došlo kao primamljiv začin vozački uvijek primamljivoj Mazdi MX-5. Možda i najpoželjnije...

Mazda MX-5 2018.
Marin Tomaš

Ukratko

Miata stiže s odličnim mjenjačem i preciznim upravljačem te stražnjim pogonom koji će odgovarati znalcima, ali i onima koji sa stražnjim pogonom tek počinju koketirati. Svjetla koža na sjedalima i donji dio armature i vratnih obloga udahnuli su unutrašnjosti MX-5 novu dimenziju dopadljivosti

I premda je pod prednjim poklopcem slabiji motor sa 130 KS, u manje od tone teškom MX-5 i to je i više nego dovoljno za jako dobre performanse. Za prtljažnik od 130 litara odavno znamo da je skroman i ograničen u svakom pogledu, no kod MX-5 to doista nema nikakvu ulogu

1.5 G130

TEHNIČKI PODACI

Motor benzinski, 4 cilindra

Obujam 1496 ccm

Snaga 96 kW/130 KS pri 7000 o/min

Moment 150 Nm pri 4800 o/min

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 391,5x173,5x123 cm

Osovinski razmak 231 cm

Prtljažnik 130 litara

Gume 195/50 R16

Masa 975 kg

Jamstvo 5 godina/150.000 km

MJERENJA

Brzina 204 km/h

0-100 km/h 8,3 sekundi

Potrošnja 6,5 l/100 km

Cijena 241.153 kuna

S doplatama 246.770 kuna

OPREMA TAKUMI • bež kožna unutrašnjost • platneni krov boje trule višnje • kožni upravljač i mjenjač • tempomat i limitator • pametni ključ • navigacija • stražnji parkirni senzori • automatska klima • LDWS • grijana kožna sjedala • senzori za kišu i svjetlo • audio komande na upravljaču…

DOPLATE • metalik boja • tepisi Luxury • set LED unutarnjeg osvjetljenja… Ukupno 5617 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
02. studeni 2024 15:04