Mazdu 3 poznajemo već tri godine, a njezin je izgled u kompaktnoj klasi i danas iznimno atraktivan. Na cesti djeluje nisko i široko, a s karakterističnim Kodo potpisom dizajna mogli bismo kazati i sportski dinamično. Tako mazda s Trojkom odlično gura u najzahtjevnijem i najnapučenijem automobilskom segmentu, a da ne ostane sve samo na izgledu, Trojka koja se proizvodi u Japanu, ima još šiz posebnosti koje kompaktnog Japanca izdvajaju od konfekcije. U prvom redu pritom mislimo na filozofiju gradnje motora koja prkosi trendu downsizinga (motori manjeg obujma s turbom) svojim četverocilindrašem obujma dvije litre SkyActiv tehnologije.
Foto: Ivan Lacković
Dakle riječ je o 2.0 atmosfercu od 120 KS koji uz omjer kompresije 14:1 i još nekoliko drugih SkyActiv caka, uključujući pažljivo poslagivanje omjera u mjenjaču, i bez turba omogućava odlične performanse motora, a bez obzira na veći obujam odlično uspijeva škrtariti s gorivom. U praksi vrlo dobro povuče već od početka, međuubrzanja ne lijepe za sjedalo, ali u svakom trenutku motor gura auto naprijed bez oklijevanja da pritom sve to obavlja uz visoku razinu uglađenosti.
Nama je na testu Trojka trošila oko 7 litara na svakih 100 kilometara u svim uvjetima (grad, otvoreno, autocesta), a s lakom nogom na gasu i pri 120 km/h na autocesti motor se čak zadovoljavao s potrošenih 5,5 litara! Usto: precizan upravljač, sjajno sjedenje i uzorno podešeno podvozje koje s nevjerojatnom lakoćom guta rupe i neravnine na asfaltu gotovo da bismo Mazdu 3 po voznim osobinama mogli uvrstiti u rang sportskog roadstera MX-5.
Barem među konkurentima kompaktne klase. Unutrašnjost raspolaže solidnim prostorom, izrada i materijali su vrlo dobri, no prtljažnik obujma 364 litre ipak nije rekorder klase, a visoki putnici prilikom ulaska na stražnju klupu moraju više pognuti glave zbog niske linije krova. Zato nam se vrlo svidjelo sportski definirano uređenje unutrašnjosti kojem u ovom slučaju poseban paket Takumi dodatno podiže dojam. Unutrašnjost je tako izvedena u kombinaciji kože i alkantare umjesto tkanine, dok su kod vanjskog izgleda najupečatljiviji tamno lakirani aluminijski naplaci od 18 cola (umjesto 16), a dobrodošla je i pomoć kamere za vožnju unazad…
Na koncu, upečatljiv Takumi paket dostupan je uz karoseriju Sport sa 5 vrata i uz motor G120, a u odnosu na Attraction koji je osnova, skuplji je tek 3500 kuna (prije obračuna trošarine). Odnosno, za Mazdu 3 Sport G120 Takumi treba izdvojiti 165.839 kuna, što je u slučaju našeg testnog primjerka naraslo za malo više od 9000 kuna zbog doplaćenog metalik laka, navigacije i još nekih sitnica. Nije malo, ali svakako vrijedi svake uložene lipe ako tražite dinamičan, sjajno opremljen i upečatljiv kompakt za obitelj, a i za "šminku".
MAZDA 3 2.0 G120 TEHNIČKI PODACI Motor benzinski, 1998 ccm Snaga 88 kW (120 KS) pri 6000/min Moment 210 Nm pri 4000/min Mjenjač ručni, 6 stupnjeva Dimenzije 446 x 179,5 x 146,5 cm Osovinski razmak 270 cm Prtljažnik 364 litre Gume 215/45 R 18 Masa 1205 kg Ispuh CO2 119 g/km MJERENJA Brzina 195 km/h 0-100 km/h 8,8 sekundi Potrošnja 6,7 l/100 km Cijena 165.839 kuna S doplatama 175.110 kuna OPREMA TAKUMI: 18-colni alu-naplaci: biksenonska svjetla • maglenke • zatamnjena stražnja stakla • senzor za kišu • stražnji parkirni senzori i kamera • tempomat • dvozonska automatska klima • Smart City Brake Support (SCBS) • prednji, bočni i prozorski zračni jastuci • multimedijalni sustav... DOPLATE: metalik lak • navigacija • podni tepisi • korito prtljažnika • zaštitna prozirna folija ruba prtljažnika/Ukupno 9271 kuna |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....