PREPOZNATLJIV DIZAJN

TEST Infiniti M30d: Vrlo zanimljiva alternativa za 'njemačku trojku'

Nissanov novorazvijeni 3-litreni common-rail V6 raspolaže s uvjerljivih 238 KS i dojmljivih 550 Nm

Poput Toyotina Lexusa, Nissanova luksuzna podmarka prvotan je uspjeh postigla na tržištu SAD-a, prije nekoliko godina krenula u službeno osvajanje Europe, a od 2010. prisutna je i u Hrvatskoj. Osim FX-a, velikog luksuznog SUV-a koji je hrvatskim kupcima bio poznat i prije službenog dolaska Infinitija na naše tržište, najvažniji model tog brenda neosporno je nedavno pristigla limuzina M.

Prepoznatljiv dizajn

Prema podacima na papiru, predstavnik više klase nameće se kao vrlo zanimljiva alternativa Audiju A6, BMW-u Serije 5 i Mercedesu E-klase, automobilima tradicionalno omiljenima među našim poslovnim kupcima, no pitanje je može li im skrenuti pozornost s njemačke trojke. Infiniti M testirali smo sa zanimljivijim od dva dostupna motora, snažnim dizelašem koji je razumniji izbor od uvjerljivog, ali rastrošnijeg benzinca.

Prepoznatljivost je ključan sastojak M-ova vanjskog dizajna koji mu omogućuje da se istakne od spomenute konkurencije. Upravo taj individualni pristup dizajnu, umjesto upadanja u zamku kopiranja drugih u koju upadnu mnogi proizvođači, Infinitijevoj limuzini daje privlačan, iako ne istinski originalan karakter.

Sličan pristup oblikovanju primijenjen je i u interijeru japanske premium limuzine. Iako su kod osmišljavanja nekih detalja na središnjoj konzoli, primjerice, dizajneri mogli biti maštovitiji, M-ova kabina je vrlo promišljeno izvedena i kvalitetno izrađena te nema mjesta sumnji da se radi o konkurentu poznatijoj njemačkoj konkurenciji. Osim za vozača i suvozača, mnogo prostora za udobna putovanja ima za putnike u stražnjem dijelu kabine.

Testirani M oznake 30d pokreće Nissanov novorazvijeni 3-litreni common-rail turbodizelaš. Moćan V6 razvija 238 KS uz 550 Nm te ih putem modernog 7-brzinskog automatskog mjenjača prenosi na stražnje kotače. Performanse su barem jednako uvjerljive kao kod usporedivo motoriziranih konkurenata. Spomenuti automatski mjenjač izmjene vrši ugodnom brzinom i uglavnom pravodobno te bez oklijevanja te svakako pridonosi uvjerljivom ubrzanju s mjesta do 100 km/h od 6,9 sekundi.

Agilnost u zavojima

Unatoč sportskom ovjesu kojim je bio opremljen testirani primjerak, udobnost u vožnji je vrlo pohvalna, premda ne i prvoklasna jer neki konkurenti bolje svladavaju lošije gradske prometnice. Opcijsko 4WAS upravljanje putem sva četiri kotača osjetno pridonosi agilnosti u zavojima, no s obzirom na izvrsnu uglađenost pri višim brzinama te udoban ovjes, većinu vremena ćete ipak poželjeti lagodniju vožnju.

M30d s početnim paketom stoji 66.422 eura, a za testirani primjerak opremljen najbogatijim S Premium paketom, koji sadržava sve što će vam ikad biti potrebno, treba izdvojiti dodatnih 12.773 eura.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 11:24