Redizajnirana deveta generacija sada izgleda još nijansu atraktivnije, u prvom redu zahvaljujući sjajno pogođenim svjetlećim diodama koje su s odbojnika premještene uz donji rub glavnog svjetla. Japanski kompakt uz to je, doduše samo u paketu opreme Sport, dobio i crvene detalje - rub maske hladnjaka, retrovizore i spojler na krovu - da bi što više podsjećao na budući Type R sa 306 KS.
Pažljiviji promatrači otkrit će još i rešetkastu masku hladnjaka i otvore za zrak u prednjem odbojniku, svjetleće diode straga, naglašenije pragove, poklopac prtljažnika u boji karoserije i crni difuzor u stražnjem odbojniku. Uz već otprije poznate detalje, kao što su u crno lakirana prednja maska, kvaka stražnjih vrata podignuta visoko u okvir prozora i crne aluminijske naplatke od 17 cola zadovoljni će biti čak i poklonici Civica prije 2006.
U unutrašnjosti se, međutim, više računa vodilo o luksuzu. Jeftinu sivu plastiku zamijenila je oku ugodnija crna, na vratima sada umjesto plastične blješti kromirana kvaka, a na središnjem grebenu u oči upada novi na dodir osjetljivi zaslon za upravljanje radijem, navigacijom, telefonom, kamerom za vožnju unatrag... Puno više nam se, međutim, sviđa podulja lista, uglavnom serijske, opreme za sigurnost. Recimo, pomoć pri kočenju u nuždi u gradu (radi do 32 km/h). Sve ostalo je kao i na Civicu iz 2012. Minijaturni zadebljani upravljač ugodno leži u rukama, ručica superpreciznog mjenjača na dohvat je ruke, dvodjelna instrumentna ploča je pregledna, a izrada besprijekorna.
Preklapanjem stražnjih sjedala nastaje, naime, posve ravna podnica, a prtljažnik s pozamašnih 477 raste na čak 1210 litara. Podizanjem sjedećih površina stražnjih sjedala oslobađa se, pak, prostor za prijevoz manjeg hladnjaka ili perilice... Pljesak zaslužuje i turbodizelaš 1.6 i-DTEC sa 120 KS, jedini dizelaš u ponudi nakon ukidanja 2.2 i-DTEC krajem 2013. Lakoćom se nosi s Civicom - za prihvatljivih 10,5 sekundi ubrzava ne pretjerano lagan peterosjed (1307 kg) do stotke i na autocesti bez pretjeranog nagovaranja (i buke) dohvati lijepih 207 km/h. Tajna je u odlično proračunatom 6-stupanjskom ručnom mjenjaču i okretnom momentu od 300 Nm već pri 2000 okretaja. Još je ljepše što se 1.6 i-DTEC u prosjeku zadovoljava sa svega 5,4 litre...
Japanci su se pozabavili i ovjesom. Polukrutu stražnju osovinu, doduše, nisu zamijenili multilinkom, ali su zato iznova podesili opruge i amortizere te preprogramirali električni servoupravljač. U vožnji je razliku teško osjetiti, ali se zato itekako primjećuje AHA (ustvari blagi ESP), koji u oštrijim zavojima lagano prikoči unutarnji stražnji kotač i na taj način automobil dodatno usmjeri prema srcu zavoja. Jedina ozbiljna mana dotjeranog Civica je, kao i dosad, cijena. Za 1.6 i-DTEC s osnovnim paketom opreme Comfort treba izdvojiti priličnih 187.790 kuna, čime se japanski kompakt svrstava iznad VW Golfa 1.6 TDI (105 KS/174.348 kn) i samo korak do Audija A3 Sportback 1.6 TDI.
1.6 i-DTEC Lifestyle
Tehnički podaci
Motor turbodizelski, 4 cil.
Cilindri/ventili 4/16
Obujam 1597 ccm
Snaga 88 kW/120 KS pri 4000/min
Okr. moment 300 Nm pri 2000/min
Pogon na prednje kotače
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Gume 225/45 R17
Dimenzije 437/177/147 cm
Osovinski razmak 260 cm
Prtljažnik 477-1210 litara
Najveća brzina 207 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 10,5 s
Potrošnja 3,6 l/100 km
Ispuh CO2 94 g/km
Cijena 187.790 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....