Svojim pojavljivanjem Fiat 500X donio je svježinu u B-segment crossovera, konkretnije, svojevrsni lifestyle i retro nastup (zahvaljujući duhu legendarnog modela 500 utisnutog u lim). Za kupce se tako u ovoj iznimno popularnoj niši bori sa Nissanom Jukeom, Opelom Mokkom X, Peugeotom 2008, pa i Minijem Countrymanom te novim Audijem Q2. Kako bi ponuda izvedbi bila što izdašnija u Fiatu su simpatični 500X još u startu pustili na tržište u dvije varijante - elegantnijoj metropolitskoj i terenskoj uz paket Cross. Kod ove potonje je naglasak stavljen na off-road detalje poput robusnije plastične zaštite, odignutog podvozja sa zaštitom i krovnim nosačima, za one kupce koji će se ponekad doista i uputiti na vožnju izvan utabanih staza.
Foto: Ivan Lacković
U unutrašnjosti vas dočekuje šik dizajn, zapravo robusnija varijacija kokpita i uređenja od onog u malenom modelu 500 te dovoljno komfora za pet putnika, a iza stražnje klupe solidan prtljažnik od 350 litara. Prtljažniku funkcionalnost povećavaju preklopivi nasloni, premda bez dodatne police na dnu podnica ne ostaje posve ravna. Malu bismo primjedbu imali tek na kratku sjedeću površinu, inače dobro dimenzioniranih sjedala.
Upravo takav, pustolovniji i muževniji te s dodatkom Cross u nazivu bio je i naš testni Fiat 500X 2.0 Multijet AWD. Ovakav privlačno dotjeran talijanski crossover dosad je imao jednu manu, a to je činjenica da se mogao naručiti sa 2,0-litrenim dizelašem i 4x4 pogonom s automatskim prebacivanjem snage na stražnju osovinu samo uz 9-stupanjski automatski mjenjač što mu je bitno povisivalo cijenu. No, sada je to ispravljeno pa se nudi i sa sjajnim 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. Ušteda pritom u odnosu na automatik iznosi čak 31.530 kuna pa mu i ukupna cijena ispada bitno privlačnijom i u okvirima klase - 199.230 kuna do registracije.
Generalno, ovakav Fiat 500 predstavlja snažan, sposoban, brz te štedljiv automobil koji još k tome i originalno izgleda, a hvalimo i kvalitetnu izradu te osjećaj robusnosti vozila, posebice u vožnji makadamom ili pri blažim off-road izazovima. Pritom podnica na 18 cm od tla, elektronika protiv prevrtanja i za pomoć na uzbrdici te prebačaj pogona u program All Weather, zalog su i za poneku zahtjevniju izvan cestovnu avanturu, no, to ni ne čudi jer Fiat 500X vozi na identičnoj osnovi kao i Jeep Renegade.
Za volanom se sjedi blago povišeno pa je i preglednost vrlo dobra, tvrđe ugođen ovjes pozitivno utječe na vozne osobine na asfaltu s minimalnom dozom podupravljanja i naginjanja, dok ipak, takva podešenost izvan utabanih puteva zna dobro protresti stražnjice svih putnika. Zat uz opremu Cross malo koja želja ostaje neispunjenom, a 500X serijski dolazi i rotacijski izbornik programa rada motora, volana i kočnica (Auto, Sport i All Weather). U dobrom doživljaju potiska veliku ulogu odigrava odlučni 2,0-litreni dizelski motor od 140 KS i 350 Nm. Snažno povuče od niskih okretaja, a pritom nije upadljivo grub ni bučan i odlično surađuje sa s ručnim mjenjačem preciznih hodova. Što se, pak, potrošnje tiče, može se računati na prosjek oko 6,6 litara (što je za oko litru manje nego s automatikom) što je osim niže cijene još jedan od dobrih razloga zašto nam se u Fiatu 500X 2.0 Multijet AWD Cross više svidio ručni nego automatski mjenjač.
2.0 MJT AWD TEHNIČKI PODACI Motor turbodizelski Obujam 1956 ccm Snaga 103 kW/140 KS pri 4000/min Moment 350 Nm pri 1750/min Pogon 4x4 Mjenjač ručni, 6 stupnjeva Dimenzije 427 x 180 x 161 cm Osovinski razma 257 cm Prtljažnik 350 litara Gume 215/55 R 17, Continental Masa 1450 kg Ispuh C02 130 g/km Brzina 190 km/h 0-100 km/h 9,5 sekundi Potrošnja 6,6 l/100 km Cijena 199.230 kuna S doplatama 222.130 kuna OPREMA CROSS: 17-colni alu-naplaci • posebni branici i nosači Cross • kromirani detalji • keyless • start/stop uređaj • radio uređaj s kontrolama na upravljaču • dodirni info zaslon • USB i Aux priključci • bluetooth • putno računalo • tempomat • kompas • pomoć na uzbrdici • uređaj protiv prevrtanja • upozorenje pri promjeni vozne trake • izbornik režima rada pogona • el. blokada prednjeg diferencijala… DOPLATE: metalik lak • parkirni senzori • el. krovni otvor • dvozonska automatska klima / ukupno 22.910 kuna |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....