Fiat 500 na tržištu traje već desetu godinu, nedavno mu je osvježen tek izgled i malo pojačana oprema, jer je auto s retro obrisima legendarnog Cinquecenta izgledom i koncepcijski pogođen u startu. Usto, u Fiatu svako malo kroz godine izbacuju neku posebnu izvedbu kako bi se obratili klijenteli s primjerice interesom za modu, obilježili neku obljetnicu ili vezali motosport uz maleni 500. Tako smo dosad već dočekali limitirane izvedbe poput GQ Edition, Gucci Edition, 1957 Edition, Sessantesimo Edition, America Edition, by Diesel Edition, Barbie Edition, BlackJack Edition ili Felipe Massa Edition, da spomenemo samo neke.
Foto: Marko Todorov / CROPIX
Najnovija limitirana izvedba koja se može kupiti i u Hrvatskoj u imenu nosi dodatak Riva što se odnosi na proizvođača luksuznih brodova i jahti koji je slavu stekao 1960-ih i 1970-ih godina gradnjom kultnog elegantnog drvenog glisera Aquarama. Sada je duh tog plemenitog i skupog legendarnog glisera sjajno oživljen u malenom 500 jer su svi važni elementi ovdje reproducirani: mahagonij blista na mjenjaču i prednjoj armaturi, svjetla koža je najfinije vrste, a autu sjajno pristaje Sera tamnoplava metalik boja sa svijetloplavim trakama, kromiranim oznakama Riva i 16 colnim alu naplacima posebnog dizajna.
Dodatnu dozu prestiža osigurava bogat popis serijske opreme koji uključuje automatsku klimu, panoramski krovni otvor i multimedijski sustav Uconnect s velikim, skladno dizajniranim zaslonom od 7 inča. Sve ostalo otprije poznajemo: 500 nije najbolje mjesto za korpulentnije, no prosječno visokima odgovarat će i vozačka pozicija i ergonomija dok okretnost u gradu i pri parkiranju obožavaju ne samo žene. Na cesti mali 500 s međuosovinskim razmakom od 230 cm leži sjajno no poprečne neravnine, a naročito ležeće policajce ne obožava. Kod ove posebne izvedbe mogu se dobiti dva motora - 1,2 litreni benzinac d 69 KS te 1,3-litreni JTD Multijet od 95 KS.
Testni je primjerak pod poklopcem imao poznati četverocilindarski benzinac poznat još iz druge generacije Punta koji radi mirno, ujednačeno razvija brzinu, a kad ga se odvede u visoke okretaje pokazuje i živahan karakter. Odnosno, znatno živahniji nego se može zaključiti po tvorničkim podacima, gdje piše da se stotka hvata dugih 12,9 sekundi. Niti od potrošnje ne boli glava - bez problema se vozi s prosjekom od 6 litara. Na koncu, cijena... Nije diskontna ni za racionalne kupce, no to nije ni bilo za očekivati jer je prestiž svugdje uvijek dobro naplaćuje. Do registracije tako Fiat 500 1.2 Riva stoji 122.000 kuna, no oprema i dojam mogu opravdati i to ulaganje.
Ukratko Premda je rastegnut na tek 357 cm, Fiat 500 zapravo je iznenađujuće prostran. To vrijedi i za prtljažnik od 185 litara. Unutrašnjost je ukrašena mahagonijem, sjedala i upravljač presvučeni su svjetlom kožom, a na prošlost mirišu i instrumenti Na stražnjoj klupi uz panoramski krov ne nedostaje svjetla. No, pristup zahtijeva malo gimnasticiranja Uz saćasti usisnik zraka, kromirane letvice i atraktivne alu-naplatke od 16 cola, 500 Riva mamac je za oči. Serijski se isporučuje ekskluzivna plava metalik boja Sera Blue, no kako ne bi bilo zabune tu je i natpis - Riva OPREMA RIVA • 16-colni alu-naplaci • automatska klima • panoramski krov • kožne presvlake sjedala • multimedijski sustav Uconnect • el. podizači stakala i retrovizori • maglenke • višefunkcionalnu upravljač podesiv po visini u koži • detalji od mahagonija u unutrašnjosti • Kit krom (kromirani nastavak ispušne cijevi, kromirane unutarnje ručice, kromirani detalji na odbojnicima...) • krov i stražnji spojler u crnoj boji... DOPLATE • stražnji parkirni senzori / ukupno 1540 kuna 500 RIVA 1.2 TEHNIČKI PODACI Motor benzinski, 1242 ccm Snaga 51 kW/69 KS pri 5500/min Moment 102 Nm pri 3000/min Pogon na prednje kotače Mjenjač ručni, 5 stupnjeva Dimenzije 357 x 163 x 149 cm Osovinski razmak 230 cm Prtljažnik 185 litara Gume 195/45 R16 Masa 975 kg Ispuh CO2 115 g/km MJERENJA Brzina 160 km/h 0-100 km/h 12,9 sekundi Potrošnja 5,8 l/100 km Cijena 122.000 kuna S doplatama 123.540 kuna |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....