Fiat je ušao je u eru elektrifikacije modela pa je tako prošle jeseni ponudio mild-hibridnu tehnologiju za model 500. Po svemu, stari 1,2-litreni atmosferski četverocilindraš od 69 KS ne bi trebao nikome nedostajati jer ga je zamijenio tek 77 kilograma težak 3-cilindarski 1,0-litreni benzinac obitelji "FireFly".
U kombinaciji s 12-voltnim remenom integriranim elektromotorom (BSG) i litijskom baterijom isporučuje 70 konjskih snaga i 92 Nm pri 3500/min. Po pitanju ekologije došli smo do brojke od 90 g/km za razliku od 108 g/km prethodnog motora s tim da dobitak itekako postoji i u vožnji. Premda "strujna" pomoć djeluje diskretno, 500 Hybrid snažno ubrzava i pokazuje više temperamenta od dosadašnjeg 1,2-litraša.
Osjeti ser to već kod kretanja, a novi 500 Hybrid općenito vozi poprilično dobro, dok benzinac s tri cilindra pritom zvuči lijepo te plijeni dobrim manirima što znači da ni u jednom režimu vožnje nije preglasan ili prenaporan.
Ručni 6-stupanjski mjenjač s odlično proračunatim omjerima i precizne ručice pun je pogodak, s tim da taj šesti stupanj pomaže kod smanjenja buke pri višim brzinama na autocesti.
Po pitanju brojki, Fiat 500 s mild hibridnim pogonom samo je desetinku sekunde brži do stotke (12,8 sekundi) i svega 4 km/h u max. brzini (167 km/h), ali se zato pokazao štedljivijima, gotovo do službenog podatka kako 500 Hybrid troši i do 20 posto manje od 1,2-litraša.
U praksi nam se pokazalo da troši litru manje nego dosad, ili 5,3 umjesto nekadašnjih 6,3 litre. U gradu se brojka penje na 6,5 litara dok mu u vožnji otvorenom cestom dostaje i decilitar manje od 4 litre. Ako nekog zanima, automatski prijenos još nije u ponudi, no očekuje se.
Po pitanju vanjskog izgleda i unutarnjeg uređenja i hibridna verzija ostaje dobri stari 500 kakvog poznajemo već godinama i jedina novost je natpis Hybrid na stražnjem poklopcu.
Konkretni primjerak je na test stigao s opremom Sport koja donosi dinamičnije oblikovane branike, atraktivne aluminijske naplatke od 15 cola te kromirani završetak ispušnog sustava dok u unutrašnjosti dobivate sportskije oblikovana sjedala s "tkaninom" izrađenom od recikliranih plastičnih boca, sportskije oblikovani upravljač presvučen kožom i kromiranu ručicu mjenjača. Zato sve izvedbe dolaze sa serijskim pokazivačem napunjenosti baterije na ploči s instrumentima.
Fiat 500 je s novim pogonom sada uhvatio priključak s ostatkom autoindustrije po pitanju hibridne tehnologije s tim da je motor doista štedljiviji nego dosad i ugodniji za vožnju dok je i cijena izuzetna za jedan hibridni model.
Fiat 500 1.0 GSE Hybrid, naime, s početnom opremom Lounge stoji 99.350 kuna, nadalje, po pitanju opreme i cijene najisplativija varijanta s opremom Dolce stoji 102.992 kune do registracije, a model s testa s opremom Sport ponešto dinamičnijeg izgleda stoji 103.150 kuna do registracije.
1.0 GSE Hybrid
Tehnički podaci
Motor benzinski, atmosferski, 3 cilindra +
elektropokretač/generator (3,6 kW)
Obujam 999 ccm
Snaga 51 kW/70 KS pri 6000 o/min
Okr. moment 92 Nm pri 3500 o/min
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije 357 x 163 x 149 cm
Osovinski razmak 230 cm
Prtljažnik/spremnik goriva 185/35 litara
Gume 185/55 R15, Goodyear EfficientGrip
Težina 1055 kg
Jamstvo 2 godine
Najveća brzina 167 km/h
0-100 km/h 13,8 sekundi
Potrošnja 5,5 l/100 km
Cijena 103.150 kuna
S doplatama 108.972 kuna
ručna klima • sportska sjedala • stražnji spojler • kromirane ispušne cijevi • kromirane letvice na pragovima • autoradio + bluetooth + USB + Aux + zvučnici straga • vanjski retrovizori u boji auta • aluminijski naplaci (15 cola) • djeljivo preklopiva stražnja klupa • po visini podesivo sjedalo vozača • tepisi sprijeda • zatamnjena stakla • daljinsko zaključavanje • el. podizač prednjih stakala • el. podešavanje retrovizora • maglenke • tempomat
Doplate - metalik boja • automatska klimatizacija