FRANCUSKI ŠARMER

Test: Citroën C3 Aircross izgleda šik, vrhunski je udoban i prostran, a sve po dobroj cijeni

Temeljite dorade izvana, ali i u kabini donijele su svježinu, no i dalje je to prepoznatljivi "povišeni C3"

Citroen C3 AirCross

 Ivan Lacković/CROPIX

Nedvojbeno, B SUV segment pokazao se kao jedan od najzastupljenijih u auto svijetu uopće u Europi, a taj je trend prisutan posljednjih nekoliko godina i sve je zastupljeniji.

Konkurencija je ovdje enormna, a baš svaki proizvođač ima barem jednog predstavnika.

Naravno, svog aduta ima i Citroen te je stoga nedavno temeljito dotjerao svog predstavnika C3 Aircross kojeg poznajemo još od 2917. godine.

image

Citroen C3 AirCross

Ivan Lacković/CROPIX

Temeljite dorade izvana, ali i u unutrašnjosti donijele su novu svježinu, međutim i dalje je to prepoznatljivi "povišeni C3".

Kromirani zaštitni znak koji se proteže s kraja na kraj prednjeg dijela, isti visoki i gotovo sasvim ravan poklopac motora, isti crni štitnici rubova blatobrana i lebdeći krov, isti krovni nosači i srebrni plastični detalji što podsjećaju na aluminijske štitnike podvozja...

image

Citroen C3 AirCross

Ivan Lacković/CROPIX

Samo je prednji odbojnik potpuno drukčiji nego na prvoj generaciji iz 2017. Umjesto dopadljive pravokutne maske hladnjaka zaobljenih rubova i četvrtastih svjetala Citroënov mali SUV sad nosi duguljasta svjetla i agresivnu masku hladnjaka koja podsjeća na razjapljena usta kitopsine, pogotovo u novoj sivoj boji Kaki.I izgleda širi, premda je od retrovizora do retrovizora u milimetar isti kao i prethodnik, ali je šest milimetara dulji (4,16 metara) i zahvaljujući novim krovnim nosačima čitavih 4,3 centimetra viši (164 centimetra).

image

Citroen C3 AirCross

Ivan Lacković/CROPIX

Prostranost je oduvijek bila adut C3 Aircrossa, kao i prethodnika C3 Picassa, što i ne čudi s obzirom na čak 6 centimetara dulji međuosovinski razmak nego u običnom C3.

Straga se tako čak i na duljim putovanjima može opušteno voziti i dvoje odraslih, a prtljažnik kao i dosad proguta 410 litara (1289 litara s preklopljenom stražnjom klupom), što zahvaljujući kliznoj stražnjoj klupi raste na priličnih 520 litara.

Tko odabere unutrašnjost Urban Blue, Metropolitan Graphit ili Hype Grey, dobit će i sjedala Advanced Comfort, dosad rezervirana za C5 Aircross i novi C4.

image

Citroen C3 AirCross

Ivan Lacković/CROPIX

Zahvaljujući dodatnom centimetru i pol memorijske pjene ne umaraju ni na dugim putovanjima, a još i izgledaju kao da su iz Natuzzija. Iz industrije namještaja kao da je preuzet i središnji ormarić, kojeg koristiti mogu i putnici na stražnjim sjedalima.

Kao i obični C3, i novi C3 Aircross kotrlja se na platformi PF1 i ne može joj se puno prigovoriti, osim što na kratkim poprečnim neravninama poput ulegnutih šahtova, neugodno prenese udarac na vozača i putnike.

U svim ostalim situacijama je uzorno udoban, što i ne čudi s obzirom na dulji hod ovjesa u odnosu na obični C3. Istini za volju, na ulasku u zavoj prilično se nagne, ali kad se osloni postaje sasvim predvidljiv. I puno oprašta, pa je i prilično brz, unatoč izravnom, ali ne i pretjerano osjećajnom upravljaču.

image

Citroen C3 AirCross

Ivan Lacković/CROPIX

Čak i kad je ispod prednjeg poklopca slabije, 110 KS jako izdanje iz Opel Comba i Crosslanda X poznatog 1,2-litrenog turbobenzinca (nudi se i u verziji sa 130 KS) čija cijena s prednjim pogonom - 4x4 ne postoji ni uz doplatu, samo Grip Control - s osnovnim paketom opreme Feel i isključivo ručnim mjenjačem iznosi sasvim pristojnih 141.900 kuna.

Trocilindraš se sa svojih 205 Nm pri ne pretjerano visokih 1750 okretaja lako nosi s ne pretjerano teškim C3 Aircrossom (1179 kilograma), pa do stotke stiže za pristojnih 9,9 sekundi, a u lijevoj traci autoceste postiže 182 km/h.

I, pod uvjetom da ga se ne tjera iznad 4000 okretaja, u prosjeku troši od 5,7 litara na otvorenoj cesti, preko 6,6 litara u gradu do 7 litara na autocesti.

image

Citroen C3 AirCross

Ivan Lacković/CROPIX

Po pitanju cijene, Citroen ju je tradicionalno pošteno odmjerio i za C3 Aircross, a testni primjerak s vrlo bogatom opremom do registracije stoji 172.435 kuna. Dobro je znati da domaći uvoznik u salonima trenutno nudi akcijske popuste za vozila koja su spremna za isporuku odmah, a sve informacije dostupne su kod svih ovlaštenih distributera.

Citroën C3 Aircross PureTech 110 Shine

Tehnički podaci

Motor benzinski, turbo, 3 cilindra

Snaga 81 kW/110 KS pri 5500 o/min

Okr. moment 205 Nm pri 1750 o/min

Pogon/mjenjač prednji/ručni (6)

Dimenzije 416 x 176 x 164 cm

Osovinski razmak 260 cm

Prtljažnik 410-1289 litara

Gume 215/50 R17, Bridgestone

Težina 1179 kg

Jamstvo 5 godina/100.000 km

Mjerenja

Najveća brzina 182 km/h

0-100 km/h 9,9 sekundi

Potrošnja 6,7 l/100 km

Serijska oprema (Shine) - automatski klima-uređaj • diodna svjetla • putno računalo • tempomat • radio + bluetooth + USB + 6 zvučnika • daljinsko zaključavanje • el. podizači stakala sprijeda i straga • el. podesivi, grijani i sklopivi retrovizori • kožom presvučen upravljač • pomoć pri parkiranju straga • zatamnjena stražnja stakla • krovni nosači • prepoznavanje prometnih znakova • upozorenje na izlazak iz vozne trake • navigacija • aluminijski naplaci (16 cola)

Dodatna oprema - metalik boja • detalji u unutrašnjosti • kamera za vožnju unatrag • pomoć pri parkiranju sprijeda • stražnja klizna djeljiva klupa • zavjesice na vratima • središnji pretinac dostupan i straga • nadzor mrtvog kuta • aluminijski naplaci (17 cola)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. ožujak 2024 22:33