Već smo testirali Citroen C3 Aircross pogonjen 120 KS snažnim dizelašem koji nas je osim niskom potrošnjom iznimno ugodno iznenadio i performansama. Sada nam je uvoznik ponudio osnovnu izvedbu istog 1,6-litrenog motora, ali s 99 KS. Potrošnja bi, dakle, trebala biti još niža, a provjerili smo što može ponuditi C3 Aircross koji na vagu donosi ne preteških 1200 kg u praksi s početnim dizelašem. Sam po sebi, 1,6-litreni BlueHDi stari je znanac i provjeren stroj, dosad već poznat iz brojnih modela PSA Grupe, ali i Minija, Forda, Mazde... Ovaj konstrukcijski zahvalan četverocilindraš sasvim pristojno pogoni testni C3 Aircross, a premda performanse na papiru ne ostavljaju bez daha (11,8 sekundi do 100 km/h i 175 km/h najveće brzine) ugodno i bez puno buke će odraditi sve zadaće prosječnog korisnika.
Foto: Ivan Lacković
Smeta tek nešto izraženija turbo rupa na niskim okretajima, no najveći okretni moment od 245 Nm pri 1750/min sasvim je solidna brojka koja osigurava stalni potisak u vožnji. Potrošnja kod ovog motora pak, razvlači najveći osmijeh na lice, a nama se prosječno kretala oko 5,9 litara s tim da testni C3 Aircross uopće nismo štedjeli i uglavnom ga vozili po gradu. Van grada brojke su još niže pa se tako motor zadovoljavao sa 4,7 litara dizela na svakih 100 kilometara.Ovdje si stoga možete postaviti pitanje - isplati li se doplata od 5900 kuna uz paket opreme Shine za 21 KS više i bolje proračunat mjenjač ali i pola litre do litru veću potrošnju.
Pritom, ako vam najbogatiji paket opreme nije uvjet tada u srednjem paketu Feel koji uglavnom ima sve što moderni automobil mora imati (od ručne klime i električno podesivih retrovizora do djeljivo preklopivih naslona stražnjih sjedala i tempomata), 99 dizelskih konja plaćate još manje - točnije 132.330 kuna. Bez obzira na motorizaciju, Citroen C3 Aircross predstavlja moderni trendovski SUV namijenjen kako otvorenoj tako i gradskoj vožnji, a kao i svaki Citroen osvaja efektom prepoznatljivosti i zanimljivost u nastupu. Ova gradska povišena avangardna kutija izrasla iz modela C3, u kabini nudi mjesta za četvero odraslih putnika koji se neće gužvati, kako sprijeda tako i straga, a čudesno prostrana karoserija nudi i obilje upotrebljivih pretinaca i odlagališta kao i prtljažnik od 410 litara koji preklapanjem stražnje klupe može porasti do 1289 litara.
Dojam izgleda dodatno je podigla danas sve popularnija dvobojna karoserija (2000 kuna doplata, a kako se ne bi baš nigdje oštetila dobro je odabrati parkirnu kameru (dio paketa Park Assist za 6000 kuna). Na koncu, 99 dizelskih konja bez obzira na opremu i dodatke, kod Citroena C3 Aircross predstavljaju mudar izbor ponajviše zbog potrošnje, ali i kultiviranog rada i provjerene tehnologije pa se i s izraženijom turbo rupom na niskim okretajima može lakše živjeti.
Ukratko Upečatljiv prednji kraj s dvostrukim svjetlima, krovnim nosačima i plastikom koja glumi zaštitni lim zaštitni su znaci C3 Aircrossa. Detalji presvučeni klavirskim lakom i kožni upravljač izgledaju privlačno, a udobne fotelje gotovo ne nude oslonac za brže vožnje zavojima, ali to je ionako rijetkost s C3 Aircrossom Karoserija dopušta i pokoji izlet u nepoznato, jer je od tla udaljena lijepih 18 centimetara. Aluminijski naplaci od 16 cola s pristojnim Hankookovim zimskim gumama iCept RS2, dio su najskupljeg paketa opreme Shine Putnici na stražnjim sjedalima uživaju u obilju mjesta za glave i pristojnom prostoru za koljena, a tijesno nije ni u prtljažniku BlueHDi 100 Tehnički podaci Motor dizelski, 4 cilindra Obujam 1560 ccm Snaga 73 kW/99 KS pri 3750 o/min Okr. moment 254 Nm pri 1750 o/min Mjenjač ručni, 5 stupnjeva Dimenzije 415 x 182 x 160 cm Osovinski razmak 260 cm Prtljažnik 410-1289 litara Gume 195/60 R16, Hankook Winter RS2 Masa 1203 kg Najveća brzina 175 km/h 0-100 km/h 11,5 sekundi Potrošnja 5,9 l/100 km Cijena 145.000 kuna S doplatama 176.248 kuna Serijska oprema (Shine): auto-klima • senzori za svjetla i brisače • navigacija • zatamnjena stražnja stakla • el. podizači stakala sprijeda i straga • el. podesivi, grijani i preklopivi retrovizori • pomoć pri parkiranju straga • maglenke • krovni nosači • aut. kočenje u nuždi • upozorenje na prelaženje crte • radio/bluetooth/USB • putno računalo • tempomat • alu-naplaci (16 cola) Dodatna oprema: metalik boja • parkirna kamera • pomoć pri parkiranju sprijeda • nadzor mrtvog kuta • dvobojna karoserija • rezervni kotač smanjenih dimenzija • pristup i pokretanje bez ključa • head-up • preklopivo sjedalo suvozača / ukupno 31.248 kuna |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....