Kad masa premašuje dvije tone, visina 170 cm, a pod poklopcem se skriva dizelski motor, govoriti o sportskom ugođaju zvuči pomalo neozbiljno i nategnuto. No, BMW X6 ipak i u svom drugom izdanju još uvjerljivije uspijeva spojiti nespojivo. Da nije ni malen ni lagan, ni da mu težište nije nisko, pokazuje samo kad se krene beskompromisno kroz zavoje, no ni tad nije bespomoćan. Pored odličnog ovjesa, preciznog upravljača i darežljivog motora, zasluga je to i brojnih elektronskih sustava.
Procesori rade neumorno kako bi ukrotili 258 KS i 560 Nm, a ključnu ulogu ima Dynamic Performance Control (DPC), koji asimetrično raspoređuje moment na stražnje kotače. Funkcionira kao obrnuti ESP, jer da zadrži auto u željenoj putanji umjesto kočnica upotrebljava snagu motora. Smišljen je da vožnju učini sigurnijom, ali istodobno uspijeva pružiti i podosta zadovoljstva za upravljačem. Naš testni model bio je opremljen golemim 20-colnim kotačima i prilagodljivim ovjesom (26.583 kn), koji ne uspijevaju savršeno upiti neravnine gradskih ulica, ali X6 je u osnovi vrlo udoban. Unutrašnjost ispunjava očekivanja. Vrhunski materijali, spojevi, pomno odrađeni detalji ne ostavljaju mjesta za prigovore.
Isto vrijedi i za zvučnu izolaciju koja i zvuk motora uspješno drži u pozadini. Trolitreni turbodizelaš razvija 258 KS, koji vrlo rijetko gube dah, ponajviše zahvaljujući osamstupanjskim automatskom mjenjaču. Rado se zavrti, nema rupa, ali pri nižim okretajima nedostaje živosti koja se očekuje od BMW-a. Zasluga je to već spomenute mase koja utječe i na potrošnju. Prosječnih 10,3 l/100 km, koliko smo izmjerili tijekom testa, daleko je od 6,0 najavljivanih tvorničkim podacima, ali s obzirom na forme karoserije i aerodinamiku (dotjerana s drugom generacijom), to je sasvim očekivan rezultat, jer ipak je u pitanju SUV impozantnih dimenzija.
Doduše, malo izvan uobičajenih formi zbog čega na stražnjim sjedalima u visinu nema dovoljno mjesta. No, od samog starta suptilna nedosljednost u formama postala je bit ovog SUV-a, čija pojava izaziva oprečne stavove, od onih koji ga drže neupotrebljivim do onih koji mu ne mogu odoljeti. U proteklih sedam godina takvih je bilo preko 250.000, što je s obzirom na globalnu krizu koja ga je prati od prvog dana, rezultat iznad očekivanja. Novi X6 jako je sličan prethodnom izdanju i na prvi pogled kao da je u pitanju tek redizajnu. Ni mehanička strana nije pretrpjela značajne promjene, no ipak se radi o potpuno novom, tehnološki dotjeranom, ali i luksuznijem, modernijem izdanju, koji iznova nudi originalnost coupeovskih formi na platformi SUV-a.
X6 XDRIVE30D
TEHNIČKI PODACI
Motor turbodizelski
Obujam 2993 ccm
Snaga 190 kW/258 KS pri 4000/min
Moment 560 Nm pri 1500-3000/min
Mjenjač automatski, 8 stupnjeva
Dimenzije 491 x 199 x 170 cm
Osovinski razmak 293 cm
Prtljažnik 580/1525 litara
Gume sprijeda 275/40 R20, straga 315/35 R20
Masa 2140 kg
Ispuh CO2 157 g/km
MJERENJA
Najveća brzina 223 km
0-100 km/h 6,5 sekundi
Potrošnja 10,3 l/100 km
Cijena 684.216 kuna
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....