U Europi ga znamo kao Qashqai, u Americi se zove Rogue, a u Japanu i Australiji straga piše Dualis. Ima i drugih, lokalnih naziva (prodaje se u čak 145 zemalja svijeta) a sve to dokazuje da je Nissanov kompaktni crossover, jedan od pionira ovakvog tipa automobila, potpuna personifikacija pojma globalnog auta. Rezultat?
Od prve generacije iz 2006. do danas prodan je u 4,2 milijuna primjeraka, pa ne čudi što svaka inovacija na tako omiljenom automobilu, koji i kod nas uživa visoku reputaciju, budi posebnu pažnju. Vrijedi to i za aktualnu treću, u prodaji od ljeto 2021. ali umjesto spavanja na lovorikama japanski je bestseler, s proizvodnom adresom u Engleskoj, sprijeda temeljito promijenio imidž.
Maska s desecima sjajnih crnih dijelova u obliku ljuskica sada široko i odrješito zadire u bokove, poput noža tanka prednja svjetla cjelokupnom izgledu daju novu dozu oštrine, a dnevna svjetla od pet elemenata na svakoj strani, maštovito integrirana u masku, dodatno privlače pozornost, bez obzira što se na decentniji način nego prije spajaju s glavnim svjetlima.
Pokazivači smjera u boljim paketima opreme imaju tehnologiju sekvencijalnog rada (kao i straga), a sve je, naravno, izvedeno u LED tehnici. Pridodaju li se svemu tome obnovljene linije oba branika, nov dizajn aluminijskih naplataka i stražnja LED svjetla u četiri elementa koji ispod prozirnog kućišta daju dojam 3D izvedbe, dobiva se prizor koji dosta snažno mijenja imidž karoserije dugačke 4,43 metra. Stilske promjene posebno su upečatljive u najskupljoj i dizajnerski usmjerenoj novoj opremi N-Design, u dvobojnoj izvedbi s novim metaliziranim bojama karoserije, 20-colnim naplacima te lukovima kotača i donjih dijelova vrata u bojama karoserije.
Na prvim vožnjama dočekali su nas primjerci upravo u top opremi N-Design, u kojem doživljaj dobrog komfora i prostranosti snažno koketira s premium razinom. Brižna izrada oplemenjena je alkantarom čak i na armaturi, središnjem grebenu i vratima, a ugodnije su i kožne i tekstilne površine. Obnova interijera ima i tehnološki aspekt, u kojem ljepša digitalna optika instrumenata i moderniji središnji zaslon 12,3-inčne multimedije djelomice mijenjaju i vizualni doživljaj za volanom i donose sadržajne novosti.
U okviru multimedije Connect integrirane su Google usluge sa stalnim bežičnim ažuriranjem kartografije Maps i pratećih informacija, funkcija Assist s glasovnom komunikacijom sa sustavom (Hey Google...) te Play kojom se pristupa internetu, za pristup glazbi, podcastima, zvučnim knjigama i sličnom. Dopao nam se i novi 3D prostorni i panoramski prikaz auta putem osam kamera koje pokrivaju sve zone oko automobila, što uključuje širokokutnu prednju kameru za sigurnije manevriranje na nepreglednim lokacijama. U opremi je i više sigurnosnih sustava.
Što se motora tiče, Nissan se drži gesla čuvanja momčadi koja pobjeđuje. U tom segmentu, dakle, nikakvih promjena nema. Ponudu i dalje ovara uglađeni 4-cilindarski blagohibridni turbobenzinski motor 1.3(140 i 158 KS), koji u jačoj verziji može imati i automatski mjenjač i pogon 4x4, a kao tehnološka perjanica ostaje hibridna verzija e-Power kao sinergija 3-cilindarskog turbobenzinca 1.5, samopunjive baterije i elektromotora (190 KS).
Hibrid je ponovno pokazao zanimljiv vozački doživljaj u kojem benzinski motor nema klasičnu pogonsku ulogu, već njegov povremeni rad služi tek kao jak generator struje bateriji, zbog čega se dobrim dijelom u vožnji dobiva dojam električnog automobila. Qashqai je u vožnji udoban i uglađen, ali i konkretan na volanu, koji zajedno s ovjesom fino kompenzira utjecaj povišenog težišta i ostavlja ugodan dojam sigurnosti. Povrh toga, kvalitetnija zvučna izolacija motornog prostora, punije obloge vrata i deblja stakla propuštaju manje vanjske buke, što vožnji daje dodatnu notu profinjenosti.
Ukratko
Novu svježinu stražnjem dijelu daju redefinirane linije branika, a ponajviše oštrija grafika LED svjetla, sada u prozirnoj izvedbi. U boljim paketima opreme svi pokazivači smjera su sekvencijalni
Nova oprema u ponudi je dizajnerska N-Design, s dvobojnim 20-colnim naplacima te lukovima kotača i donjim dijelovima vrata u boji karoserije
U vožnji je udoban i još tiši nego dosad. Ljepši ambijent dobiven je i novim infotainment sustavom s modernijim i razigranijim grafičkim sučeljem i bogatijim sadržajem
Kamera sada ima 3D funkciju s osam prikaza položaja auta u prostoru, uključivo položaj prednjih kotača, a ugrađene su i Google usluge (kartografska Maps, glasovni komunikator Assistant i web trgovina Play)
I dalje će se nuditi dobar izbor opreme, a najljepši, praktički premium ugođaj daje N-Design, u kojoj su alkantarom obložene i armatura i središnji greben
Nema promjene u motorima (1.3 DIG-T/140 i 158 KS i 1.5 e-Power/190 KS), kao ni u veličini prtljažnika (436 do 504 litre, ovisno o visini podne police)
Prodaja će krenuti u rujnu, kada će biti poznate i cijene. Sadašnji blagohibrdni benzinci (140 i 158 KS) startaju na 28.710 eura, a samopunjivi hibrid (190 KS) na 38.995 eura
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....