Clio s kosim očima, nadimak koji su francuski novinari nadjenuli novoj Micri, ističući tako srodstvo s Renaultom, poprilično je banalan. Japanci ne kriju snažno posezanje (kao nikad dosad) u zajedničku baštinu saveza Renault-Nissan, ali peta generacije Nissanova malca već svojom pojavom ističe puno veće ambicije od trivijalne replike. Micra se oslanja na V platformu i ima vrlo izraženu osobnosti. Osim dizajnom, koji ponavlja neke detalje općeprihvaćenog i vrlo uspješnog Juka, što je posebno vidljivo u stražnjem dijelu, Micra svoje japanske korijene naglašava težnjom da dosegne izvrsnost u svom segmentu, osobito u sigurnosnim uređajima i sustavu kontrole vozila.
Foto: Marin Tomaš
Na hrvatskom tržištu u kategoriji do četiri metra Nissan je trenutačno jedini koji nudi sustav prepoznavanja pješaka, a u serijskom dijelu opreme je i sustav prevencije sudara. Time se djelomice obnavlja inovativni duh devedesetih godina, kad je Micra bila prva u svojoj kategoriji koja je kupcima ponudila servoupravljač, električne prozore i središnje zaključavanje. Sve to, ali i mnogo više, nosio je protagonist našeg testa, Micra IG-T 90 s najboljim paketom Tekna. Novo izdanje za 17-ak je centimetara duže od prethodnika i djeluje puno snažnije i ozbiljnije. Unatoč rastu vanjskih dimenzija u unutrašnjosti nema čuda. Sprijeda na dobro oblikovanim i udobnim sjedalima mjesta ima u obilju, dok straga plaća ceh sportske siluete.
Stražnji nasloni nisu tako okomito postavljeni kao prije, ali suženi krov koji se naglo spušta previše je blizu glave visokim putnicima. Prostor za noge straga je vrlo sličan onom koji nude prethodna generacije i aktualni suparnici. Putnici su straga lišeni električnog upravljanja prozorima i krovnih rukohvata, tih opcija nema ni na listi doplata. Vozač i suvozač uronjeni su u ugodno okruženje zahvaljujući biranim materijalima i tonovima interijera, ali i detaljima poput jastučića za desno koljeno vozača (kod paketa Tekna presvučen ekokožom). Nije zanemariv ni učinak diodne rasvjete na polici ispod konzole, čije je dno prekriveno perforiranom gumom.
Za razliku od prethodnog izdanja, upravljač je podesiv po visini i dubini. Ergonomski oblikovan i presvučen kožom, prelomljen u donjem dijelu s dobro složenim komandama, upravljač odlično leži u ruci. Dobar dojam upotpunjuje neizbježan zaslon osjetljiv na dodir u uobičajenoj dimenziji (7 inča) koji funkcionira kao pravi tablet i omogućuje integriranje s pametnim telefonima. Za kraj Micra donosi i jednu posebnost koju je nemoguće ne zamijetiti s obzirom na ispupčenja na naslonu vozačkog sjedala i istaknuti natpis Bose. U pitanju su dva dodatna zvučnika (uz četiri klasična postavljena u nosačima krova i oblogama vrata) koji stvaraju surround efekt i uz digitalni radio (serija s paketom Tekna) vozač doista može uživati u koncertnom zvuku.
Umjesto starog atmosferskog 1.2 motora s tri cilindra i 80 KS, testnu Micru pokreće trocilindrični Renaultov motor obujma 900 ccm. Mali turbo već je pokazao svoje vrline pod poklopcem Clija i prije pritiska na tipku start znali smo što možemo očekivati. Glas mu je i u novom okruženju zadržao tipične zvukove neparnih motora, ali još jednom potvrdio se jednoličnim i uravnoteženim radom, koji uz to pokazuje živahnost uz poneku vibraciju pri manjem broju okretaja. Upravo je potisak pri manjem broju okretaja razlog zbog kojeg ostavlja dobar dojam. Iako smo miljama daleko od nekog malenog turbodizelaša, uspijeva ostati živ i nakon usporavanja. Razlog su kratki omjeri u 5-stupanjskom mjenjaču, što ima i svoje negativne strane. Naime, brzinom od 130 km/h putuje se u petom stupnju na 3500 okretaja u minuti, dok npr. novi Rio za istu brzinu u istom stupnju treba 3050 o/min. No veći broj okretaja ne stvara pretjeranu buku ili uznemirujuće veliku potrošnju. Zahvaljujući dobroj zvučnoj izolaciji putničkog prostora, ni putovanje brzinama dopuštenim na autocesti nije zamorno.
Francuski motor ne briljira kad su u pitanju čiste performanse, ali na srednjim brzinama je fleksibilniji i upotrebljiviji od ostalih turbobenzinaca slične arhitekture, što se potom pretvara u iznimnu lakoću upravljanja. Na vozne osobine povoljno utječe Intelligent Ride Control, sustav koji korigira tendenciju podupravljanja kočenjem kotača koji su u unutarnjoj putanji kroz zavoje. Isti sustav poboljšava i udobnost, ublažavajući silu kočenja pri prelasku preko neravnina, ali najveće zasluge za lakoću upravljanja i dobre dinamičke osobine ima umjerena masa. Micra je, primjerice, oko 50 kg lakša od već spomenutog Rija i kad tomu dodamo malu zapreminu motora, opravdano je očekivati i malu prosječnu potrošnju. Doista, Micra ne troši puno, ali tijekom testa izmjerenih 6,5 litara na 100 kilometara nije rezultat koji izaziva divljenje, posebice u usporedbi sa Suzuki Balenom koji s prosječnih 5,6 l/100 km postavlja nove parametre za klasu.
No ono čime se Micra snažno izdiže iznad prosjeka B-segmenta jesu sigurnosni sustavi. U vožnji zavojitim cestama s aktiviranom navigacijom povremeno se čuje u prvi mah zbunjujući trostruki zvučni signal. Nije u pitanju upozorenje na preveliku brzinu u odnosu na ograničenje ili policijsku kameru, jednostavno navigacija upozorava vozača da se približava opasnom zavoju s obzirom na ritam vožnje. Možda i nije u pitanju klasični sigurnosni uređaj, ali nedvojbeno je koristan. Najbogatiji paket opreme Tekna među ostalim u seriji donosi sigurnosni paket Safety plus, niz sustava koji će prepoznati pješaka i u slučaju nužde aktivirati kočnice, upozoriti na nenamjernu promjenu vozne trake, ali i kontrolirati snop glavnih svjetala. Sličan paket prati i novi Rio, no dok ga Korejci nude samo s najboljim paketom opreme, kod Micre je (uz nadoplatu) dostupan i kod osnovnog modela. Sve to utječe na cijenu i Micra je trenutačno među najskupljima u segmentu. Posebno zahtjevno djeluje cijena testnog modela od 149.505 kn, ali riječ je i o najbolje opremljenom modelu, dodatno stilski ukrašenom i izvana i iznutra.
Ukratko Dizajnom i dimenzijama (duža 17, šira 8, niža 5,5 cm) Micra je u petom izdanju dobila sportski izgled kojim pretendira na posve novu klijentelu u odnosu na prethodnika. Japanski inženjeri uspjeli su pronaći pravu ravnotežu između udobnosti i dinamičkih osobina, no za žestoku zabavu za upravljačem nedostaje motor jačih performansi Benzinski turbomotor s tri cilindra od aluminijske legure razvio je Renault i već je predstavljen u Cliju. Velika pozornost posvećena je smanjenju trenja, čime je ograničena i potrošnja goriva. Paket Tekna donosi otvaranje i pokretanje bez ključa, kao i električno preklapanje retrovizora, a stražnja maglenka je u podnožju odbojnika Nova Micra nudi više od 100 konfiguracija, što obuhvaća i vanjske detalje bojama usklađene s unutrašnjošću, a dio paketa kojim je ukrašen testni model su i dvobojni 17-inčni aluminijski naplatci Dva velika analogna pokazivača brzine i okretaja nadopunjena su displejem u čijem su donjem dijelu uvijek vidljivi podaci putnog računala. Upravljač prelomljen u donjem dijelu kao da je posuđen iz Nissana GT-R, a dobar dojam pojačava dvobojna unutrašnjost s umetcima od umjetne kože. Odmjereno profilirana prednja sjedala pružaju udobnost i na duže staze, a ekskluzivna novost su zvučnici u vozačevu naslonu za glavu, inovacija s potpisom Bosea Središtem prednje armature dominira zaslon osjetljiv na dodir (7-inčni u paketu Tekna) upotpunjen u vožnji korisnim klasičnim prekidačima. Blago povišena ručica mjenjača na pravom je mjestu, a ispred nje smješteni su neizostavni Aux i USB ulazi. Prtljažnik pravilnih formi ujedno je i osvijetljen, a u osnovnoj postavci izmjerili smo 276 l obujma, što je iznad prosjeka klase Stražnja klupa široka je 122 cm, u visini ramena 130, ali udobnost u stražnjem dijelu remeti spuštena krovna linija koja putnicima ostavlja samo 89 cm prostora između sjedala i krova TEHNIČKI PODACI Motor turbobenzinski, 3 cil. Obujam 898 ccm Snaga 66 kW/90 KS pri 5500 o/min Moment 140 Nm pri 2250 o/min Mjenjač ručni, 5 stupnjeva Gume 205/45 R17 Dimenzije 400 x 174 x 146 cm Osovinski razmak 253 cm Prtljažnik 300/1004 litre Spremnik goriva 41 litra Masa 1053 kg Nosivost 480 kg Najveća brzina 175 km/h 0-100 km/h 12,1 sekunda Potrošnja 5,6/3,7/4,4 l/100 km Ispuh CO2 99 g/km Cijena 139.917 kuna SERIJSKA OPREMA TEKNA • 17-colni alu-naplaci • automatska klima • pokretanje bez ključa • sustav upozorenja na nenamjernu promjenu trake + kočenje u nuždi s prepoznavanjem pješaka • parking senzori straga + kamera • senzor za svjetla i brisače • Bose ozvučenje • maglenke sprijeda • zatamnjena stražnja stakla • navigacija • upravljač, ručica mjenjača i kočnice u koži • tempomat + limitator • pomoć pri startu na usponu • start/stop • električno podesivi, grijani i preklopivi retrovizori • komande na upravljaču • 7-inčni zaslon osjetljiv na dodir + Bluetooth/Aux/USB DOPLATE • detalji u narančastoj boji + 17-colni alu-naplaci • metalik lak • Ukupno 9588 kuna |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....