luksuzni britanac

Penicilin za X5 i GLE: Testirali smo novi plug-in hibridni Range Rover Sport P510e od 510 KS

Nova, treća generacija statusnog SUV modela u plug-in hibridnoj izvedbi ukupne snage 510 KS vozi do 242 km/h

Range Rover SPORT plug in hybrid

 Darko Tomaš/CROPIX

Raskoš. Kad bi se jednom riječju trebalo opisati novu, treću generaciju Range Rovera Sport onda bi svakako trebalo posegnuti za ovom.

I to ne samo jer se impozantna, elegantno dizajnirana karoserija dugačka 4,95, široka 2,05 i visoka 1,82 metra na cesti doima poput palače, niti jer unutrašnjost donosi besprizorni luksuz dostojan britanske kraljevske obitelji kakvim se teško mogu pohvaliti i najbliži konkurenti, sve odreda odlikaši - Mercedes GLE, BMW X5, Volvo XC 90, Audi Q7 ili Porsche Cayenne. Ta riječ je pogođena i zato što je raskošna i ponuda tehnologije s kojom je prošaran svaki djelić aristokratskog britanskog SUV modela koji tu prestižnu titulu brani i proizvodnjom u Solihullu, gradiću blizu Birminghama.

image

Range Rover SPORT plug in hybrid

Darko Tomaš/CROPIX

To pritom znači da izlazi iz istih pogona u kojem se radi i standardni Range Rover s kojim dijeli i platformu MLA-Flex međuosovinskog razmaka 2,99 metara, a u bitnome se od njega razlikuje 10 cm kraćom karoserijom, 5 cm nižom krovnom linijom te sportski skrojenim ovjesom.

Dok veći Range Rover koristi jednokomorne zračne opruge podešene prvenstveno kako bi pružile maksimalnu udobnost, Sport koristi postavu s dvije komore uparene s prilagodljivim amortizerima koje isporučuje Bilstein, koji se mogu znatnije ukrutiti i tako ponuditi bolju upravljivost u zavojima. Uz takav ovjes, ali i sustav upravljanja stražnjim kotačima koji prate prednje i zakreću se pod kutom od 7,3 posto, Range Rover Sport na trenutke ispada nevjerojatno upravljivim za svoje gabarite.

image

Range Rover SPORT plug in hybrid

Darko Tomaš/CROPIX

Iako treba reći da usprkos nazivu i općenito upečatljivom ponašanju na cesti bolji dojam ostavlja u gradu (ispod 50 km/h stražnji se kotači zakreću u suprotnom smjeru i tako pridonose krugu okretanja od svega 10,95 metara, na tragu gradskog VW Pola) nego na nekoj zavojitoj planinskoj cesti.

Prava je šteta pritom što većina vlasnika nikad neće sići s asfalta kako slučajno ne bi oštetila atraktivne alu naplatke od 23 inča. Ili izgrebala lim. Uz izdašne napadne i odlazne kutove, stalni pogon 4x4, blokade stražnjeg i središnjeg diferencijala te odizanje podnice od tla u off-road programu na čak na 27,4 cm (+6,5 cm), riječ je o terenskoj zvijeri s kojom se nakon vožnje brzinom od 242 km/h po autocesti (barem u Njemačkoj) hladno može upustiti u opaku terensku avanturu.

image

Range Rover SPORT plug in hybrid

Darko Tomaš/CROPIX

Čak se može i forsirati rijeka dubine do 90 cm, pri čemu udaljenost do dna detektiraju senzori u vanjskim retrovizorima i vozaču javljaju koliki je vodostaj.

Visina podnice pritom je samo jedna od brojnih stvari koje se mogu prilagoditi na Range Rover Sportu, saznaje se nakon uspona i ulaska u statusnu unutrašnjost. Pred vozačem i putnicima tada se ukazuje rijetko viđena raskoš, u top izvedbi First Edition naglašena sjedalima presvučenima perforiranom poluanilinskom kožom, velikim panoramskim krovom, četverozonskom klimom sa sustavom za pročišćavanje zraka, prestižnim glazbenim sustavom Meridian s 29 zvučnika, subwooferom i pojačalom snage od 1430 W koji vozaču i putnicima nude koncertni doživljaj u vožnji...

image

Range Rover SPORT plug in hybrid

Darko Tomaš/CROPIX

Osim što su grijana, ventilirana i nude uslugu masaže, prednja sjedala su i strujom podesiva u čak 22 smjera, pa nije nikakav problem zauzeti idealan položaj za upravljačem ispred kojega je smještena pregledna digitalna instrumentna ploča dijagonale 13,7 inča.

Na cestu se pritom gleda s prilične visine, uz solidnu preglednost kojoj pomaže i iznimno zahvalan sustav od četiri kamere. Na središnjem zaslonu multimedije od 13,1 inča tako se može vidjeti svaki skroviti detalj oko automobila, s namjestivim 3D prikazima iz svih mogućih kutova. Nema tog stupića, biciklista i pješaka, ili pak kamena tijekom vožnje izvan asfalta, koji ostaje skriven od brojnih objektiva.

image

Range Rover SPORT plug in hybrid

Darko Tomaš/CROPIX

Gotovo svime se upravlja preko zaslona multimedije, osim radom klime i ventilacije koji se namještaju fizičkim okretnim prekidačima. Beskrajan popis mogućih podešavanja raznih postavki - od onih ambijentalnog osvjetljenja do izravnosti upravljača - zasluga je i nesvakidašnje ponude programa vožnje. Nudi ih se čak 11.

Raskošan je i pogonski sustav. Ispod prednjeg poklopca smješten napredni 3,0-litreni redni šesterocilindraš od 400 KS iz kućne serije Ingenium (nekadašnji V6 radio je Ford) ima twin-scroll turbopunjač i promjenjivo upravljanje ventilima. U praksi je izuzetno uglađen, poletan i tih, što je zasluga temeljite zvučne izolacije, ali i aktivnog filtriranja vanjske buke pomoću digitalnih procesora koji izračunavaju zvuk potreban za uklanjanje neželjenih frekvencija i potom ih eliminiraju pomoću unutarnjih zvučnika, posebice onih smještenih u naslonima za glavu.

image

Range Rover SPORT plug in hybrid

Darko Tomaš/CROPIX

Tko želi uživati u reskom zvuku orijaškog turbobenzinca trebat će tako ozbiljnije nagaziti papučicu gasa, no zato pogonski sklop koji uz njega čine sinkroni elektromotor od 143 KS i superbrza 8-stupanjska automatika njemačkog specijalista ZF nudi brdo drugih atrakcija.

Usprkos masi od 2,8 tona, sistemska snaga od 510 KS i 700 Nm omogućuje lov na stotku u svega 5,5 sekundi te potpunu dominaciju na autocesti gdje ova tvrđava na kotačima uz nešto duži zalet postiže 242 km/h. To su, s obzirom na dimenzije i masu, izvrsne brojke, no od toga još više impresionira nevjerojatan potencijal električnog pogonskog dijela.

image

Range Rover SPORT plug in hybrid

Darko Tomaš/CROPIX

Ključ uspjeha tu se nalazi u raskošnom kapacitetu ugrađene litij-ionske baterije od čak 38,2 kWh (iskoristivo 31,2 kWh) – takva mogućnost skladištenja struje do prije koju godinu bila je rezervirana isključivo za potpuno električne izvedbe, pa tako, primjerice, i danas osnovna baterija Hyundai Kone EV broji 39,2 kWh. Nikoga stoga previše ne treba iznenaditi što se isključivo na struju može dobaciti čak 90 km, što jest nešto skromnije od tvornički obećanih 113 km, ali još uvijek sasvim dovoljno da se svakodnevne vožnje odrade bez potrošene kapi goriva.

Osim toga, baterijski sklop se puni brže nego i u jednoj drugoj plug-in hibridnoj izvedbi na tržištu, jer se uz AC priključak (ugrađen pretvarač od 7,4 kW) nudi i onaj DC, s maksimalnom snagom punjenja od 50 kW. To znači da se baterija Range Rover Sporta osim izmjeničnom može puniti i istosmjernom strujom na brzom punjaču, što je posebno praktično tijekom duljih putovanja.

image

Range Rover SPORT plug in hybrid

Darko Tomaš/CROPIX

Pri vožnji autocestom otkriva se jedna od rijetkih mana – iznad 120 km/h osjetno se pojačava buka od šuma vjetra, prilično izražena usprkos pristojno niskom koeficijentu otpora zraka od 0,29. Posebno je to uočljivo prilikom inače meditativne vožnje isključivo na struju, što je moguće do brzine od 140 km/h.

Druga mana je potrošnja s praznom baterijom. Dok smo rutu od 150 km koja je uključivala vožnju po autocesti, lokalnim cestama i gradu s punom baterijom prošli uz više nego prihvatljiv prosjek od 5,6 litara, prilikom savladavanja gradske dionice s praznom baterijom potrošnja je iznenada porasla na preko 15 litara.

image

Range Rover SPORT plug in hybrid

Darko Tomaš/CROPIX

Nema sumnje da će kupci Range Rover Sporta posezati i za drugim ponuđenim pogonima iz serije Ingenium – uz plug-in hibride nude se izvrsni 3.0-litreni šestocilindarski dizelaši (249, 300 i 350 KS) i turbobenzinci (360 i 400 KS) te moćni V8 s 530 KS, no dojam je da nikako ne treba zazirati od plug-in hibrida. Tim više jer se nude i snagom slabije, ali baterijama jednako kapacitirane izvedbe od beskompromisne, goropadne P510e, među kojima ona P440e u ovom trenutku pogoni i cijenom najpristupačniji Range Rover Sport ponuđen za 798.000 kn.

P510e

Tehnički podaci

Motor turbobenzinski, redni 6

Obujam 2996 ccm

Snaga 294 kW/400 KS pri 5500-6500/min

Elektromotor 105 kW/143 KS

Sistemska snaga 510 KS/700 Nm

Baterijalitij-ionska, 38,2 kWh

Max AC snaga punjenja 7,2 kW

Max DC snaga punjenja 50 kW

Pogon4x4

Mjenjač automatski, 8 stupnjeva

Ovjes sprijeda dvostruka poprečna ramena,

straga multilink

Kočnice ventilirani diskovi 400 mm i straga 370 mm

Gume 285/45 R22

Dimenzije 495 x 205 x 182 cm

Osovinski razmak 300 cm

Prtljažnik 575/1841 litara

Spremnik goriva 71,5 litara

Masa 2810 kg

Jamstvo3 godine ili 100.000 km

Jamstvo na baterije6 godina ili 100.000 km

Proizvodnja Solihull (Velika Britanija)

Euro NCAP5 zvjezdica

Najveća brzina242 km/h

0-50 km/h 1,9 sekundi

0-100 km/h 5,5 sekundi

0-130 km/h 8,4 sekundi

Prosječna potrošnja 4,9/100 km

El. doseg 95 km

Punjenje

AC 7,4 kW5 sati i 15 minuta

DC 50 kW60 minuta

Cijena 1,128.000 kuna

Cijena s doplatama 1,182.157 kuna

SERIJSKA OPREMA - alu naplatci 23” • četverozonska aut. klima • el. namjestiva, grijana i ventilirana prednja sjedala s memorijom i masažom, podesiva u 22 smjera • Matrix LED svjetla • multimedija sa zaslonom od 13,1 inča • prilagodljivi tempomat • panoramski krov • glazbeni sustav Meridian • head-up zaslon • parkirni senzori • zračni ovjes • aktivni diferencijal s vektorskom raspodjelom momenta • ambijentalno osvjetljenje • aut. parkiranje i kočenje • prepoznavanje prometnih znakova • zadržavanje u voznoj traci....

DOPLATE - metalik lak Gioela Green • alu naplaci od 23” • Paket Black Exterior • grijani upravljač • drveni detalji Ukupno 54.157 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
04. listopad 2024 05:03