Predstavljen koncem prošle godine, Nissan Qashqai druge generacije s lakoćom je preuzeo lidersku poziciju svog prethodnika na tržištu kompaktnih SUV-ova. Brojku od 2 milijuna kupaca, koliko je u 7 godina privuklo prethodno izdanje, teško će postići s obzirom na brojnost konkurencije, ali o dobrom prijemu publike najbolje svjedoči trenutno 7. mjesto na ljestvici najprodavanijih modela ove godine u Europi.
Temeljito obnovljen, privlačnijeg izgleda, novi model podigao je letvicu po pitanju sigurnosti, opremljenosti, ali i kvalitete izrade. Posvećenost detaljima posebno je primjetna u prostranijoj i bolje opremljenoj unutrašnjosti. No, s obzirom na neupitan skok u kvaliteti očekivali smo i podesive otvore ventilacije i mogućnost podešavanja nagiba naslona za putnike na stražnjim sjedalima... Puno je, pak, teže pronaći zamjerke na potpuno redizajniranoj prednjoj armaturi sa 7-inčnim displejem osjetljivim na dodir koji dominira središnjom konzolom.
Testni model u izvedbi Acenta, s kojim dolazi poprilično bogat paket serijske opreme, ispod poklopca je skrivao turbodizelski 1.5 dCi motor koji pokreće samo prednje kotače, konfiguraciju s kojom smo se vrlo dobro upoznali kod prethodne generacije, budući da smo ju imali na hard testu i s njom 100.000 km odradili bez ikakvih ozbiljnijih pritužbi. Izuzmemo li blagu grubost koja se javlja pri punom ubrzanju, prokušani Renaultov turbodizelaš ostavlja odličan dojam. Snagu i karakter pokazuje već pri 1500 okretaja i ujednačeno bez skokova i trzaja, vrlo progresivno odgovara na pedalu gasa. Broj konja ostao je isti (110), ali je okretni moment s 240 narastao na 260 Nm, pa zahvaljujući dobrom posloženim omjerima u mjenjaču novi Qashqai djeluje živahnije i odlučnije.
Šesti stupnja ekstremno je dug i maksimalnih 186 km/h postiže se u petom. Ni međuubrzanja u najvišem stupnju nisu briljantna (70-120 km/h za 22 s). No, zauzvrat je za 130 km/h u šestoj dovoljno već 2350 okretaja. Uz lakoću prebačaja i preciznost je jedna od vrlina mjenjača, a uz malo kraći hod ručice bio bi doista savršen. Najveći napredak ostvaren je na upravljaču, koji se ujednačeno opterećuje s povećanjem brzine kretanja i gotovo da nema potrebe za aktiviranje programa sport. Ovjes je nešto krući, što je uz novu platformu rezultiralo većom stabilnošću i osjećajem kontrole kroz zavoje. Novi Qashqai manje ponire na kočenju, a značajno su umanjena i bočna naginjanja.
Ostavilo je to neznatnog traga na udobnosti i prelazak preko udarnih rupa donosi poneki tupi udarac na stražnjim sjedalima, no ništa pretjerano i u cjelini novi Qashqai pokazao se besprijekornim za duže rute. Jedan od razloga je i visoka razina zvučne izolacije. Ni pri brzinama od 170 km/h nema potrebe za pojačavanjem radija ili nadvikivanja sa suputnicima. U uz bolju aerodinamiku i 100 kg manju masu, novi Qashqai je i štedljiviji. Na otvorenoj cesti zadovoljit će se sa 4,7 litara, na auto cesti sa 6, dok je prosječna potrošnja tijekom testa iznosila pohvalne 5,3 litre, koliko smo i izmjerili u gradskoj vožnji...
QASHQAI 1.5 DCI Acenta
TEHNIČKI PODACI
Motor turbodizelski, 1460 ccm
Snaga 81 kW/110 KS pri 4000/min
Moment 260 Nm pri 1750-2500/min
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije 438 x 181 x 159 cm
Osovinski razmak 265 cm
Prtljažnik 401/1569 litara
Gume 215/60 R17 Michelin
Masa 1481 kg
Ispuh CO2 99 g/km
Brzina 185 km/h
0-100 km/h 11,3 sekunde
Potrošnja 5,3 l/100 km
CIJENA 182.300 kn
S DOPLATAMA 192.133 kn
OPREMA ACENTA
17-colni alu naplaci • automatska dvozonska klima • kožom presvučen upravljač i ručica mjenjača • automatsko paljenje svjetala i brisača • prednje i stražnje maglenke • diodna dnevna svjetla • daljinsko središnje zaključavanje • asimetrično djeljiva stražnja klupa • ABS/EBD/ESP • multimedijalni sustav sa zaslonom osjetljivim na dodir + USB + Bluetooth • električno podesivi i preklopivi vanjski retrovizori • naslon za ruke s pretincima za čaše na stražnjoj klupi • start/stop uređaj • tempomat/limitator • komande na upravljaču • prednji i bočni jastuci + zračne zavjese • rezervni kotač smanjenih dimenzija • vozačko sjedalo podesivo u lumbalnom dijelu i po visini • NCC (Nissanov nadzor šasije) • pomoć pri startu na usponu ...
DOPLATE
metalik lak • navigacija Nissan connect
UKUPNO 9320 KUNA
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....