Volkswagen je reinkarnacijom kultnog transportera Bulli napravio odličan posao. Iako su konzervativniji ljubitelji njemačke marke ostali zatečeni odmakom od tradicije i prelaskom isključivo na struju, ID. Buzz je svojom ‘disneyjevskom’ pojavom izazvao fenomenalne reakcije.
Dvije godine nakon lansiranja, Nijemci su podebljali ponudu Buzza s dvije nove izvedbe, jedne s produljenim međuosovinskim razmakom, a druge s najmoćnijim pogonskim oružjem trenutno dostupnim na policama u Wolfsburgu.
Pod nazivom ID. Buzz Pro stiže kombi s 25 centimetara duljim međuosovinskim razmakom, izdašnijom baterijom od 86 kWh i pogonskim sustavom od 286 KS (210 kW). Veća dužina u odnosu na standardni Buzz stvorila je dodatan prostor u unutrašnjosti koja sada prima sedam putnika, u klasičnoj formaciji sjedenja 2/3/2.
Kada su sjedala zauzeta, prtljažnik nudi obujam od 306 litara, s pet putnika 1340, a kada se preklope sjedala u drugom i trećem redu 2469 litara. Ulazak u treći red olakšavaju 19 centimetara duža klizna vrata.
Uz izduženu karoseriju od 4,95 metra, ovakav ID. Buzz je aktualiziran i s novim hardverom i softverom. Ugrađena je i potpuno nova generacija infotainment sustava (u serijskoj opremi) s bržim i funkcionalnijim izbornikom. Dodirni zaslon je sada velik 12,9 inča (dosad 12), što znači da je dijagonala proširena s 30 na 33 centimetara.
Novost je i osvijetljena dodirna traka za kontrolu temperature i glasnoće, a tu je i IDA govorni asistent, koji omogućuje upravljanje brojnim funkcijama vozila i pomoću funkcije ChatGPT putnicima detaljno odgovara na sva pitanja. Zahvaljujući bateriji od 86 kWh koju je moguće puniti snagom od 200 kW, doseg ID. Buzza Pro s dugim međuosovinskim razmakom iznosi između 453 i 487 km (WLTP).
Sve navedeno postalo je manje bitno kada smo na aerodromu u Hannoveru preuzeli ključeve sportske izvedbe ID. Buzz GTX.
Najsnažniji Bulli svih vremena naoružan s dva elektoromotora i pogonom na sva četiri kotača razvija ukupnu snagu od čak 340 KS.
Strelovito ubrzanje (6,5 sekundi do 100 km/h), usporedivo s onim Golfa GTI, potpuno je netipično za ovu vrstu vozila i zaista je nevjerojatan osjećaj kada ga doživite u dvije i pol tone teškom kombiju.
Prosječnom potrošnjom između 20 i 25 kWh imali smo autonomiju za oko 350 kilometara, ponekad više ili manje, ovisno o načinu vožnje.
Najveći neprijatelj modela GTX je autocesta, gdje je potrošnja skočila na 30 kWh, što u praksi donosi doseg oko 300 kilometara.
U našim relacijama, s tim je dosegom moguće putovanje od Zagreba do Zadra, ali vožnja do Splita bez punjenja djeluje kao nemoguća misija. U prilog vozaču ne ide niti maksimalna brzina od 160 km/h, barem na dijelovima njemačke autoceste bez ograničenja brzine.
Možda nas je vrijeme pregazilo, ali prečesto smo se s nostalgijom sjećali motora s unutarnjim izgaranjem koji bi Buzzu legli kao saliveni.
Maksimalna brzina? Doseg? Nije bitno, cijelu Njemačku bi odradili u komadu.
Pristup visokim sjedalima ponešto je zahtjevniji i u skladu je s kombijevskom koncepcijom, no zato za upravljačem vlada ugodno ozračje, uz vještu kombinaciju suvremenih hi-tech i retro detalja. Dojam prostranosti naglašen je širinom i visinom karoserije, vjetrobranom izvučenim daleko prema naprijed, velikim bočnim staklima, ali i panoramskim krovom (1,54 x 0,93 m), najvećim ikada na bilo kojem modelu Volkswagena.
ID. Buzz GTX dostupan je u verzijama sa standardnim i dugim međuosovinskim razmakom. Kraća verzija snagu crpi iz baterije od 79 kWh, dok je verzija s dugim međuosovinskim razmakom serijski opremljena većom baterijom kapaciteta 86 kWh.
U odnosu na ID. Buzz Pro, GTX se razlikuje vizualno, ali i u pogledu opreme. Uz crne elemente na prednjem dijelu, tu su i serijski aluminijski naplaci od 20 cola. Serijski također dolaze IQ.Light Matrix LED glavna svjetla te atraktivna crvena boja karoserije.
ID. Buzz Pro će uskoro biti dostupan za narudžbu, a lansiranje verzije GTX slijedi na jesen.
Cijene zasad nisu definirane.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....