ŠARMIRA I ANIMIRA

Na testu osvježena Seat Ibiza 1.0 TSI Style: Španjolski gradski auto je skriveni favorit klase

Cilj nedavnog facelifta bio je održati model konkurentnim glavnim suparnicima u klasi, a Ibiza je u tome i uspješna

Seat Ibiza 1.0 TSI Style

 Darko Tomaš/CROPIX

Aktualnu gradsku Seat Ibizu poznajemo još od 2017. godine, no u travnju prošle godine predstavljena je s hrpom suptilnih izmjena za novu svježinu.

Sada je takav redizajnirani model s 1.0 TSI motorom i opremom Style stigao na naš sedmodnevni test, a zaključak se sam nametnuo - riječ je o favoritu iz sjene, a nekoliko je razloga za takvu ocjenu.

Generalno, u klasi gradskih automobila još se uvijek ima itekako što za birati, počevši od nedavno osvježenog VW Pola ili Potpuno nove Škode Fabije, do također etabliranih Toyote Yaris, Renaulta Clija, Citroena C3 ili Peugeota 208. Kako ljepuškasta i čvrsta Ibiza u ovom društvu pronalazi svoje mjesto?

image

Seat Ibiza 1.0 TSI Style

Darko Tomaš/CROPIX

Za početak, vanjski je izgled bio pogođen već u startu pa je jasno zašto velikih dizajnerskih preinaka nema. Tek će oko poznavatelja prepoznati kako, južnjački šarmantna inačica Pola i Fabije s kojima dijeli MQB AO platformu i tehniku, sada ima glavna svjetla u EcoLED tehnologiji, ponešto drugačiji izgled dnevnih LED svjetala nego dosad, a novost je i ponuda aluminijskih naplataka svježeg dizajna.

Usto, redizajniran je i amblem "Seat" te je nova i ukrasna pločica "Ibiza" na poklopcu prtljažnika.

Najviše novosti ipak se osjeti ulaskom u kabinu Ibize, instrumenti ostaju analogni uz verziju Style, a najuočljivija promjena nalazi se na središnjem dijelu kokpita, gdje ekran multimedije nije integriran u kokpit već je sada trendovski odvojen za bolju preglednost. Dijagonale je 9,2 inča (u bogatijim paketima 10,25 inča) i prikladniji brzom pogledu menija i rukovanju.

image

Seat Ibiza 1.0 TSI Style

Darko Tomaš/CROPIX

Sada može ponuditi wireless CarPlay i žičani Android Auto, uz standardne usluge 'SEAT Connecta' i prepoznavanja glasa. Ugrađeni SIM modul omogućuje konstantnu povezanost – funkcije poput kontaktiranje hitnih služba u slučaju nezgode i korištenje podataka u stvarnom vremenu.

Središnji otvori ventilacije su zbog ekrana sada spušteni niže, a bočni su sada okrugli. Kod testnog primjerka s opremom Style unutrašnjost je osvježenima i dodacima poput okvira otvora ventilacije u narančastoj prozirnoj boji, dok je plastika kokpita tvrda, ali odlično spojena.

image

Seat Ibiza 1.0 TSI Style

Darko Tomaš/CROPIX

Kad sjednete u udobna, lijepo odmjerena sjedala s dobrim držanjem tijela, instrumenti su vam uvijek ispred očiju, a ručica mjenjača lijepo sjeda u ruku što nam se svidjelo.

Po pitanju prostora u kabini promjena nema - gradska španjolka je po tom pitanju i dalje jedna od boljih u klasi, dok je prtljažnik obujma 355 litara sasvim solidan.

image

Seat Ibiza 1.0 TSI Style

Darko Tomaš/CROPIX

Ispod poklopca se našao poznati VW-ov 3-cilindarski 1.0 TSI turbo benzinac od 95 KS koji dolazi i u varijanti od 110 KS (tada po želji i s DSG mjenjačem), a koji je kao početni motor uparen s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem sasvim uvjerljiv u vožnji. Radi bez ikakvih vibracija, lijepo je izbalansiran i ima solidna međuubrzanja. Rekli bismo, za prosječnu vožnju daje više nego dovoljno "potiska" zahvaljujući okretno momentu od 175 Nm.

image

Seat Ibiza 1.0 TSI Style

Darko Tomaš/CROPIX

U vožnji djeluje "lako" i okretno te istovremeno sasvim udobno, a i na potrošnju u kombiniranim uvjetima nemamo nikakvih prigovora. Testna Seat Ibiza 1.0 TSI Style zadovoljavala se sa 6 litara na svakih 100 kilometra. U gradu očekujte litru više, a na otvorenom litru manje.

Na koncu i troškovi: Ibiza ostaje u okviru klase s cijenom od 118.749 kuna, a testni je model bio nešto skuplji zahvaljujući dodatnoj opremi - ukupno 127.000 kuna do registracije.

image

Seat Ibiza 1.0 TSI Style

Darko Tomaš/CROPIX

S obzirom na aktualno osvježenje, privlačan šminkerski nastup, provjerenu tehniku, ali i za 18.000 kuna nižu cijenu od također nedavnog redizajniranog VW Pola, s nešto bogatijom osnovnom opremom, ali istim motorom, Ibiza ostaje naš skriveni favorit.

IBIZA 1.0 TSI

TEHNIČKI PODACI

Motor turbobenzinski, 999 ccm

Cilindri/ventili 3/12

Snaga 70 kW/95 KS na 5000/min

Moment 175 Nm na 2000/min

Mjenjač ručni, 5 brzina

Dimenzije 406 x 178 x 144 cm

Prtljažnik 355 litara

Spremnik goriva 40 litara

Gume 185/65 R 15 (test 195/55 R 16)

Masa 1075 kg

Jamstvo 5 godina/100.000 km

Brzina 186 km/h

0-100 km/h 10,9 sekundi

Potrošnja 5,8 l/100 km

Cijena 118.749 kuna

S doplatama 127.000 kuna

OPREMA STYLE - aluminijske felge 15” • automatska EcoLED svjetla • maglenke • ukrasne površine • ručna klima • tempomat • putno računalo • infotainment s dodirnim ekranom • USB • el. prednji prozori • daljinsko centralno • senzor kiše • volani mjenjač u koži • aktivno kočenje • upozorenje na umor vozača • držanje vozne trake • pomoć pri kretanju na uzbrdici...

DOPLATE TESTNOG MODELA - metalik boja • aluminijske felge 16” • senzori straga • automatska klima • el. prozori straga • el. preklopivi i grijani retrovizori • senzori kiše i svjetla • paket Full Link • Ukupno 8250 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. ožujak 2024 08:12