Mercedes A-klase posljednje generacije (W177) na tržištu je od 2018. godine i svojim je lansiranjem donio tehnološku revoluciju u kompaktnu klasu i aktualan je i danas. Doduše, doživio je redizajn prije dvije godine, a njegov zgodni derivat u limuzinskoj-coupe formi - model CLA - koji je na tržištu od 2019. godine, također je doživio osvježavanje sredinom prošle godine.
Osim nadogradnje MBUX sustava s ažuriranim zaslonom s još logičnijom grafikom, te dodanom značajkama poput Apple CarPlay i Android Auto infotainmenta sustavu MBUX, serijski dolazi još više sustava pomoći u vožnji, poput Lane Keeping asistencije uz aktivnu kontrolu upravljanja. Osim toga, nova generacija parkirnog paketa podržava paralelno parkiranje i nudi vizualizaciju od 360 stupnjeva za parkiranje podržano kamerom s pomoću 3D tehnologije.
Pritom je dizajn ostao gotovo isti i tek će pažljivije oko primijetiti redizajnirani prednji branik i rešetku hladnjaka te prednja High Performance LED svjetla s modernijim svjetlosnim potpisom. Međutim, zašto je model CLA upravo sada aktualniji nego ikad jest njegova bogata oprema koja se ne plaća.
Naime, na trenutnoj akciji kod domaćih ovlaštenih trgovaca, model CLA dolazi s AMG Line optikom karoserije i unutarnjim dodacima u vrijednosti 4500 eura bez doplate. Konkretno, to znači da Mercedes kupce koji se odluče za atraktivni CLA uz bilo koju motorizaciju, časti atraktivnim, karakterističnim 19-colnim AMG naplacima s gumama 225/40, spuštenim podvozjem i paketom agresivnije oblikovanih branika s dodatkom pragova.
Usto, AMG prestiž nastavlja se i u kabini: kad sjednete u nisko postavljena jednodijelna sportska sjedala izvedena u kombinaciji koža/alkantara oko vas dojam luksuza podižu i drugi detalji iz AMG linije uređenja unutrašnjosti - konkretno, puno površina presvučenim u alkantaru uz kombinaciju detalja izvedenih u klavirskom laku i matiranom aluminiju.
Novi sportski profilirani volan presvučen Nappa kožom pripada osvježenom interijeru, a tu su i otvori ventilacije u prepoznatljivom stilu turbine te noćna rasvjeta interijera koja nudi još više kombinacija boja nego ranije. Središnji greben je gotovo potpuno pročišćen od fizičkih tipki, a ručica mjenjača nalazi se iza upravljača, baš kao što se i očekuje od jednog Mercedes modela.
Upravljanje multimedijom na središnjem zaslonu koji serijski dolazi u dijagonali od 10,25 inča je jednostavno i logično prolazeći kroz sve "menije", uz preglednu ploču s instrumentima od 7 inča iza upravljača koja savršeno pruža uvid u sve funkcije u vožnji. Prostranost je odlična sprijeda, straga solidna zbog nešto otežanog ulaska za glavu u automobil zbog spuštajuće linije krova, ali je zato prtljažnik od 460 litara veći nego kod konkurenata iz Ingolstadta i Münchena.
Odlična je stvar ako težite totalnom prestižu i velik panoramski klizni krov sa zaštitnom roletom s popisa dodatne opreme (1040 eura) koji u kabini daje na prozračnost. Prokušani dizelaši i dalje su omiljen izbor (ne samo) hrvatskih kupaca Mercedesa, pa je tako testni primjerak u verziji 200d ispod poklopca imao 2,0-litreni dizelski motor od 150 KS i 320 Nm uparen s 8-stupanjskim mjenjačem s dvije spojke.
Uvjerili smo se i u vožnji: ovaj je pogon vrlo potentan (0-100 km/h za 8,5 s, maksimalna brzina 225 km/h), ali i vrlo štedljiv u CLA mase 1650 kg, jer se na svakih 100 km zadovoljavao s prosječno 6 litara što je odlična brojka. Tada je lakše "provariti" i nešto grublji rad motora, no treba reći da izmjene automatike protječu savršeno. U sportskim profilima dinamika vožnje raste kad prebačaji mjenjača prolaze u "treptaju oka", a do izražaja dolaze sportske karakteristike AMG Line opreme sa sniženim podvozjem, velikim kotačima i krućim ovjesom, posebice u vožnji zavojima.
Konačno, pravi ga je užitak voziti, bilo na autocesti kad auto nudi dosta od poslovične udobnost Mercedesa za sve putnike, vijugavim regionalnim cestama, ili samo kliziti gradskim ulicama. Ovakav CLA s AMG Line paketom ostaje pravi "Eye catcher" za kojim se okreću glave. Na koncu i cijena: testni primjerak CLA 200d s dodanim AMG Line paketom bez doplate stoji 46.330 eura do registracije i po nama nudi najbolji omjer motorizacije i cijene uz iznimno atraktivan nastup s potpisom AMG-a.
Tehnički podaci
CLA 200D 8G-DCT
Motor turbodizelski (OM 654q)
Obujam#1950 ccm
Snaga#110 kW/150 KS na 3400-4400/min
Moment#320 Nm na 1400-3200/min
Mjenjač/pogon#automatski, 8 brzina/prednji
Ovjes#sprijeda McPherson, straga multilink
Kočnice#ventilirani diskovi/puni diskovi
Gume (testni)#225/40 R 19, Bridgestone
Dimenzije#469 x 183 x 143 cm
Osovinski razmak#273 cm
Prtljažnik#460 litara
Spremnik goriva#43 litre
Masa/nosivost (testni)#1655/430 kg
Najveća brzina#226 km/h
0-100 km/h#8,5 sekundi
Potrošnja#5,3 l/100 km (WLTP)
80-120 km/h#6,5 sekundi
100-0 km/h#34,9 metra
Otvorena cesta#4,7 l/100 km
Grad#6,2 l/100 km
Autocesta#5,9 l/100 km
Prosječno#6,2 l/100 km
Okretaji upravljača#2,6
Krug okretanja#11,1 m
Cijena 46.330 eura
S doplatama 54.370 eura
OPREMA AMG EDITION-paket AMG Line s alu naplacima 18” • automatski 8G-DCT mjenjač • MBUX info i multimedijski sustav, navigacija i 10,25” dodirni zaslon • automatska klima Thermatic • obloge od umjetne i brušene kože • sigurnosni paket • potpun električni paket • sportski kožni volan • putno računalo • tempomat • pomoć pri kretanju na usponu...
DOPLATE TESTNOG MODELA-metalik boja • alu naplaci 19” • panoramski klizni krovni otvor • svjetla LED Multibeam • paketi Night, Winter i Advanced+ • prednja sjedala na struju s memorijom • čitanje znakova... Ukupno 8040 eura
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....