Downsizing formula danas je već sasvim uobičajena pojava, a benzinci manjeg obujma nabildani turbopunjačem već zadan konstrukcijski smjer u autoindustriji. No ne i kod Mazde. Mazda se trendu opire sjajnim 2,0-litrenim atmosferskim benzincem sa 120 KS, visoke kompresije i dugog proračuna šestostupanjskog mjenjača. Provjerili smo što to znači u praksi… No, za početak podsjećamo da je Trojka jedini japanski kompakt koji se proizvodi u Japanu pa već i sama ta činjenica osigurava ekskluzivnost modela. Nije da su modeli koji se proizvode izvan Zemlje izlazećeg sunca bitno lošiji, ali standardi utemeljeni kod proizvodnje automobila u Japanu nadaleko su poznati po preciznosti i minucioznosti pri izradi te brojnim provjerama i temeljitom pristupu.
Da imaju puno povjerenje u ovaj model i motor u Mazdi su dokazali maratonskom vožnjom predserijskih primjeraka od Hiroshime preko cijele Rusije, Bjelorusije i Poljske do Frankfurta u avanturi u kojoj je imao prilike ekskluzivno sudjelovati i novinar Auto kluba. Upoznavanje s automobilom u praksi tada je donijelo i prve dojmove o postojanosti modela, ali i o samom motoru. Sada nakon duljeg, višednevnog druženja s benzinskim 2,0-litrašem sa 120 KS koji uobičajen obujam kombinira s izravnim ubrizgavanjem, duljim omjerima mjenjača za postizanje štedljivosti i s najvišim kompresijskim omjerom kod benzinaca (14:1), za optimalnu mehaničku i termodinamičku iskoristivost motora slika je potpuna i pokazuje se sjajnom alternativom Downsizing filozofiji. Takvu gradnju uz smanjenu masu dijelova motora i mjenjača u Mazdi nazivaju SkyActive.
Praktično, okretni moment od 210 Nm postiže se pri visokih 4000 okretaja, no već na 2000 okretaja dostupno je 190 Nm, pa nema karakterističnog lijenog prolaska kroz niske okretaja kao kod većine atmosferaca. Pritom i masa od samo 1200 kg ne opterećuje dodatno motor koji međuubrzava gotovo jednako brzo kao i turbomotor, ali bitno uglađenije i mirnije. Rad s mjenjačem koji ima duže prijenosne omjere i kratke hodove između brzina također zaslužuje visoke ocjene.
Takav proračun umiruje vožnju, a ubrzanja su glatka i brza. Po pitanju potrošnje Trojka s ovim motorom na otvorenom troši oko pet litara, na autocesti sedam, dok u gradu stvarno morate divljati kako bi potrošnju digli iznad osam. Ukupno, i ova Trojka zaslužuje reputaciju vozačkog auta s potentnim motorom, preciznim mjenjačem kratkih hodova ručice, sportski izravnim upravljačem i sjajno podešenim podvozjem koje bez problema podnosi i bitno snažnije motore. Sve to upakirano je u karoseriju privlačnih oblina koja ostavlja dinamičan i sportski dojam. Na kraju dolazimo i do cijene: s bogatom opremom Revolution za japanski kompakt morat će te izbrojati čak 169.000 kuna, no dobra je vijest da se s ovim motorom može dobiti i za 143.850 kuna u paketu sa sasvim solidnim paketom Challenge.
MAZDA 3 2.0 G120 Revolution
TEHNIČKI PODACI
Motor: atmosferski, benzinski
Obujam: 1998 ccm
Snaga: 88 kW (120 KS) pri 6000/min
Moment: 210 Nm pri 4000/min
Pogon: prednji
Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije: 446 x 180 x 145 cm
Osovinski razmak: 270 cm
Prtljažnik: 364 litre
Gume: 215/45 R 18, Dunlop
Težina: 1205 kg CO2 ispuh: 119 g/km
Brzina: 195 km/h
0-100 km/h: 8,9 sekundi Potrošnja: 7,0 l/100 km
CIJENA 169.050 kn
S DOPLATAMA 177.550 kn
OPREMA REVOLUTION * aluminijski naplaci * parkirni senzori * diodna dnevna svjetla * start/stop uređaj * head-up uređaj * dodirni info zaslon s izbornikom na grebenu * keyless sustav * pomoć pri kretanju na uzbrdici * nadzor mrtvog kuta * sustav automatskog kočenja u gradu * nadzor tlaka u gumama * automatska dvozonska klima * tempomat * bluetooth * USB priključak * senzor kiše i svjetala * grijanje sjedala * Bose ozvučenje...
DOPLATE * metalik lak * navigacija
UKUPNO 8500 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....