EKSKLUZIVNO!

DOK ČEKAMO NOVI M3: TESTIRALI SMO BMW 340Xi, sleepera kao stvorenog za driftere, ali i za poslovnjake koji mogu do 100 km/h sprintati za 4,4 sekunde

 
 CROPIX

Postoje dvije stvari koje ni u kom slučaju ne smiju izostati kada je u pitanju serija 3. Prva je lakat Herr Wilhelma Hofmeistera, a druga ugođaj za upravljačem zbog kojeg uvijek poželite još poneki zavoj.

Karakteristični pregib stražnjeg krovnog nosača za poklonike bavarskih automobila jednako je važan dizajnerski detalj poput dvostruke rešetke na licu i nakon gotovo pola stoljeća i sedam generacija, H-kink još uvijek je tu.

Na drugoj strani krivulja kojom se mjerilo zadovoljstvo u vožnji, tijekom godina, imalo je promjenjivi trend.

Foto: Marko Miščević /CROPIX

Neprekidna potraga za idealnom ravnotežom između udobnosti i upravljivosti katkad je gurnula jezičac na vagi na jednu ili drugu stranu. Primjerice šesta generacija, izuzmemo li model s oznakom M, nije posvema zadovoljila vozače istančanog ukusa.

Kritike su ovaj put pale na plodno tlo i novo, sedmo izdanje serije 3 ponovno je podignulo letvicu jer bez obzira koji se motor krije ispod prednjeg poklopca vozač u ruke dobije upravljač vrlo izravan i precizan koji reagira na svaki i minimalni pomak, ali i osjećaj miljama udaljen od banalne ujednačenosti klasičnih limuzina. Naravno, priča postaje još ozbiljnija i zanimljivija kada se u igru uvede ozbiljna konjica.

Zagreb, 210420.
BMW 340i.
Foto: Marko Miscevic / Cropix
-auto klub-
CROPIX

BMW M340xi nije ultimativna verzija serije 3, ni nominalno pravi M. Prava M izvedba serije 3 tek se očekuje, a neslužbene informacije najavljuju 500 konja ispod prednjeg poklopca. No, trenutno jedina izvedba s benzinskim motorom sa šest cilindara zašla je pakleno duboko u teritorij u kojem su ubrzanje, dinamika kroz zavoje, okretnost, preciznost i kočenje ključni parametri.

Dovoljno je reći da M340ix do 100 km/h ubrzava za 4,4 s, odnosno tek koju desetinku sekundu sporije od prethodne generacije M3 i čini to bez imalo drame i neizvjesnosti. Potrebno je tek aktivirati Sport program, opaliti po gasu i pričekati učinak 500 Nm momenta. Za sve ostalo pobrinut će se automatski mjenjač, pogon na sva četiri kotača i odličan duboki zvuk motora.

U bavarskom odjel za performanse nisu samo poradili na aerodinamici i dodatno nabrijali motor donijevši mu dodatnih 48 konja i 50 Nm. M340ix serijski je opremljen ovjesom, varijabilnim sportskim upravljačem, diferencijalima, kočionim i ispušnim sustavom koji je razvio M Sport.

Zagreb, 210420.
BMW 340i.
Foto: Marko Miscevic / Cropix
-auto klub-
CROPIX

Istodobno trag kotača sprijeda i straga ostao je nepromijenjen, odnosno odgovara standardnim dimenzijama serije 3, a isto vrijedi za samu šasiju.

Nema u tome ničeg lošeg jer nova serija 3 već se etablirala kao najbolja generacija po pitanju dinamičkih osobina i M340ix samo se oslanja na solidnu bazu kao najučinkovitija i najuzbudljivija verzija dosad.

Na brzim dionicama ulijeva povjerenje čvrstim oslanjanjem na podlogu, dok na izlazu iz sporih zavoja do izražaja dolazi integralni pogon i ograničeno proklizavanje diferencijala.

Bavarci nisu zaboravili ni nostalgične poklonike stražnjeg pogona. Aktiviranje programa Sport +, odnosno Dynamic DS M340ix se vozi kao da je samo stražnja osovina spojena na motor, no, u stvarnosti prednja još uvijek radi i malo kvari ugođaj.

Zagreb, 210420.
BMW 340i.
Foto: Marko Miscevic / Cropix
-auto klub-
CROPIX

M Sport kočnice vrlo brzo zaustavljaju igru i još su jedan od razloga zbog kojih vozač vrlo brzo stječe povjerenje. No, kočioni sustav prilično je osjetljiv na papučicu. Bolje rečeno kočnice grizu na prvu i treba biti spreman na naglo zaustavljanje pri manjim brzinama.

Prilagodljivi upravljač koji se provukao kroz razne modele s M oznakom ponekad ne otkriva sve što se događa s prednjim kotačima, ali preciznost i brzina reakcija su na zavidnoj razini.

Pohvale zaslužuje i automatski mjenjač, Steptronic s 8 stupnjeva prijenosa. Dodatno dotjeran za novu prigodu još jednom se potvrđuje kao neprikosnoveni lider među prijenosnicima s pretvaračem zakretnog momenta.

Ni u jednoj situaciji ne pokazuje neodlučnost, pri laganoj vožnju baršunasto izmjenjuje stupnjeva, a spreman je pokazati zube čim se krene oštro i bez pogovora prihvaća komande.

Zagreb, 210420.
BMW 340i.
Foto: Marko Miscevic / Cropix
-auto klub-
CROPIX

Rad mjenjača prilagođava se izabranom programu, a ovjes se može i zasebno podešavati. Izborom Comfort programa amortizeri će većinu neravnina na cesti uspješno prikriti, a prelaskom na Sport stvari se poprilično mijenjaju.

Na duge staze ukrućen ovjes može postati zamoran, ali na zavojitim magistralnim pravcima ili kada jednostavno želite iskušati moć motora, teško ga se odreći. U priču se uklapa i zvuk ispuha 3-litrenog biturbo motora koji vrlo snažno vuče već od minimuma.

Motor rado prihvaća okretaje, ali poput svakog turbo motora nedostaje mu krajnji vrisak. Zamjenjuje ga klasični duboki ton, a oduzimanje gasa izaziva dodatne ugodne zvukove.

Superiorne karakteristike reflektiraju se na izgledu. Malo više agresije i upadljivosti, ali ništa pretjerano. Tek toliko da već na prvu odudara od običnih izdanja serije 3.

Zagreb, 210420.
BMW 340i.
Foto: Marko Miscevic / Cropix
-auto klub-
CROPIX

Vanjska obilježja poput otvora na prednjem odbojniku, bočnih pragova, te stražnjeg spojlera dio su aerodinamičkog paketa kojim se ujedno i optimizira strujanje rashladnog zraka. Unutrašnjost je manje zahvaćena promjena, tek sportski profilirana sjedala i upravljač s logom M.

No, ambijent koji donosi interijer nove seriju 3 već u osnovi predstavlja ogroman skok u odnosu na prethodno izdanje.

Kao što je to slučaj sa svim novijim bavarskim modelima dva klasična okrugla instrumenta zamijenio je digitalni panel koji na jasan i iscrpan način iznosi sve potrebne informacije. Instrumenti iza upravljača samo su nastavak posljednje evolucije multimedijalnog sustava u 7. izdanju sa zanimljivim značajkama.

Zagreb, 210420.
BMW 340i.
Foto: Marko Miscevic / Cropix
-auto klub-
CROPIX

Vozaču je na raspolaganju neizostavni iDrive, ali i glasovne komande. Premda nije apsolutna novost, virtualni asistent koji reagira na pozdrav „Hej BMW“ voli jasno izgovorene riječi, ali prilično je pronicljiv i uz malo prakse prekidači postaju manje potrebni.

Ukratko

Trenutno najsnažnije izdanje bavarskog bestselera kvalitetom materijala i izrade, te opremljenošću nudi zavidnu razinu sigurnosti i komfora, a performansama, voznim osobinama i ugođajem koji pruža u vožnji, zadovoljit će i najrazmaženije. Za više treba pričekati M3

Klasični instrumenti ustupili su mjesto digitalnom zaslonu koji vrlo čitljivo iznosi brojne informacije uključujući i navigacijske, a skala okretaja motora postavljena je obrnuto

Sjedalo odlično drži tijelo vozača, ali na duže rute postaje malo tvrdo. Poluge za izmjenu stupnjeva vezane su za upravljač, ali dobrih dimenzija, a rotacijski prekidač svjetala ustupio je mjesto tastaturi

Ekstra performanse zapakirane su u odijelo koje djeluje agresivnije, ali ne pretjerano, a svi dodatni elementi u službi su aerodinamike i boljeg protoka hladnog zraka

Motor koji je 2016. uvršten među 10 najboljih na svijetu, u posljednjem izdanju s turbinama smanjene inercije, sustavu ubrizgavanja koje radi pod tlakom od 350 bara i dotjerianim usisom i ispuhom razvija 374 KS

Električni stakleni krovni otvor, kao i 19 colni aluminijski naplatci oprema su s popisa opcija za koje treba izdvojiti 7727 kn, odnosno 4743

Ako vam je prethodna generacija serije 3 svojim unutrašnjim dimenzijama savršeno odgovarala, onda nema razloga za strah jer novo izdanje ne donosi većih promjena, tek jedan centimetar više u visinu

Uz ručicu mjenjača je tipka za pokretanje motora, ali i brojne druge kojima se regulira rad ovjesa, ispuha, biraju programi vožnje, ali i iDrive za multimediju

Prtljažnik je u odnosu na prethodno izdanje 20-ak litara većeg obujma, a od pomoći je i obaranje naslona stražnjih sjedala djeljivih 40/20/40. automatsko električno otvaranje je na popisu opcija

TEHNIČKI PODACI

MOTOR

Vrsta turbobenzinski

Cilindri/ventili 6/24

Obujam 2998 ccm

Snaga 275 kW/374 KS pri 5500-6500/min

Moment 500 Nm pri 1850-5000/min

Pogon na sve kotače

Mjenjač automatski, 8 stupnjeva

Ovjes sprijeda McPherson,

straga deformabilni paralelogram

Kočnice sprijeda samoventilirajući

diskovi (348 mm) straga puni disk (345 mm)

Gume sprijeda 225/40 R19,

straga 255/35 R19 Michelin

Dimenzije 471 x 183 x 144 cm

Osovinski razmak 285 cm

Prtljažnik 480 litara

Spremnik goriva 59 litara

Masa 1745 kg

Najveća brzina 250 km/h

0-100 km/h 4,4 sekunde

Prosječna potrošnja 7,9 l/100 km

Ispuh CO2 172 g/km

Početni model 318i (156 KS) 269.942 kn

Testni model (374 KS) 564.505 kn

S doplatama 626.599 kn

OPREMA

OPREMA M: 18 colni alu-naplaci • automatski mjenjač • LED svjetla sprijeda i straga • pogon 4x4 • sportska sjedala s električnim podešavanjem lumbalnog dijela • središnji naslon za ruke sprijeda i straga • središnje daljinsko zaključavanje • automatska dvozonska klima • električna parkirna kočnica • senzora za svjetla i brisače • sjedala presvučena alcantarom • digitalni instrumenti • prilagodljivi tempomat • samozatamnjujući unutarnji retrovizor + vanjski električno preklopivi • multimedijalni sustav s navigacijom + DAB radio • M sport diferencijal i kočnice • parking senzori sprijeda i straga • pomoć pri startu na usponu…

DOPLATE: 19 colni alu-naplatci • grijanje prednjih sjedala i upravljača • stakleni krovni otvor • otvaranje i pokretanje bez ključa • Hi-fi ozvučenje digitalni instrumenti • metalik boja... Ukupno 62.094 kn

Svi modeli

318i (156 KS) 269.942 kn

320i (184 KS) 294.499 kn

330i (258 KS) 327.223 kn

M340ix (374 KS) 564.505 kn

DIZEL

318d (150 KS) 279.354 kn

320d (190 KS) 315.338 kn

330d (265 KS) 351.873 kn

Hibrid

330e (292 KS) 394.428 KN

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. studeni 2024 19:58