PRVI TEST

DACIA LOGAN MCV 1.5 dCi Puno prostora za malo kuna

Čak 573 litre obujma nudi prtljažnik jednostavnog i robusnog, a dobro opremljenog karavana

Već je na prvi pogled jasno kao dan: kao i prva generacija iz 2006., i novi je Logan MCV izgledni dobitnik kategorije uloženo-dobiveno. Dugačak je 4,49 metra, čak 43 centimetra više od Sandera, pa uz visinu od 1,55 metra i snažan, robustan ovjes nudi ogroman prtljažnik obujma 573 litre i furgonovske nosivosti 580 kilograma. Ima sve poznate karakteristike novih Dacijinih modela: čvrstu i solidnu izradu, jednostavne i jeftine, a ugodne materijale te dobru i štedljivu Renaultovu mehaniku. Pritom na stražnjem sjedalu ima više mjesta nego u Sanderu. Sve to po cijenama u rasponu od 64.700 kuna za osnovni 1,2-litreni benzinac (75 KS) do 97.000 za najskuplji 1,5-litreni dizelaš (90 KS). To su iznosi po kojim konkurencija nudi rabljene primjerke. Dakle, sve je jasno...

S druge strane, kao ni bilo koja druga Dacia, niti MCV neće dobiti nagradu za dizajn. Izgled je prije svega pragmatičan, s ciljem dobivanja što većeg prostora, u čemu rumunjsko-francuski karavan briljira. Veličina i nosivost prtljažnika najbolje su vrijednosti u ovoj cjenovnoj klasi, na koje se nadovezuje i jednostavnost i funkcionalnost teretnog prostora, s ugodno niskim utovarnim pragom za lagan unos teže prtljage. I materijali, izvedbom i kvalitetom na granici niže i kompaktne klase, zapravo su čvrsti i otporni te lagani za čišćenje. Jednostavnim preklapanjem stražnjih sjedala dobiva se obujam dostavnjaka (1873 litre), s praktičnom ravnom površinom, koja se uzdiže samo u dijelu preklopljenih sjedala.

U vožnji nema iznenađenja. Karavan donosi poznat Dacijin ugođaj, što prije svega podrazumijeva čvrst ovjes koji u kombinaciji s mesnatim profilom guma lošu cestu guta vrlo tiho, bezbolno i udobno. Rastom opterećenja raste i udobnost, a robusno podvozje pritom ne dopušta „glisirajući“ položaj dugačke karoserije. Karavan je i na višim brzinama posve miran i stabilan na pravcu, ne iziskuje korekciju smjera upravljačem, a R enaultov 1,5-litreni dizelaš sa 75 KS i 200 Nm pokazuje se srčanijim, ali i puno tišim nego što smo pretpostavljali prije vožnje.

Vuče bolje od očekivanja, više brzine također drži s neočekivanom lakoćom i samo pri najnižim okretajima pokazuje kratku dozu slabosti. U cjelini, performanse su posve primjerene uobičajenom ritmu prometa. Niska potrošnja od oko 5 litara pritom djeluje kao melem, tim više što na otvorenoj cesti u štedljivom programu Eco pada na oko 4 litre, a u gradu rijetko poraste na više od 5,5 litara. Silaskom na zavojitu cestu zbog povišenog težišta MCV očekivano postaje pasivniji, od upravljača i mjenjača do ovjesa pa ga je ugodnije voziti smireno. Važno: novim izračunom trošarina nagrađena je niska C02 emisija pa je novi MCV, bogatije opremljen i moderniji od starog, u konačnici - jeftiniji.

LOGAN MCV 1.5 dCi

TEHNIČKI PODACI

Motor: dizelski, filtar čađe

Obujam: 1461 ccm

Snaga: 55 kW/75 KS pri 4000/min

Moment: 200 Nm pri 1750/min

Mjenjač: ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije: 449x173x155 cm

Osovinski razmak: 263 cm

Prtljažnik: 573/1518 litara

Gume: 185/65 R 15, Continental

Masa/nosivost: 1090/580 kg

Co2 ispuh: 103 g/km

Brzina: 164 km/h

0-100 km/h: 14,6 sekundi

Potrošnja: 5,2 l/100 km

CIJENA 93.500 kn

S DOPLATAMA 112.130 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. listopad 2024 00:41