Najveći model Citroënove luksuzne linije DS s oznakom DS5 na ceste donosi dašak luksuza i osebujnosti zahvaljujući ponajviše vrlo efektnom dizajnu. U prometu jednostavno ne možete ne primijetiti nesvakidašnji nastup impresivne francuske krstarice. Slično je i u unutrašnjosti koja s mjesta vozača izgleda poput one u najmodernijem borbenom lovcu, a gdje ima toliko prekidača i komandi da je najbolje prvi puta kad sjednete za upravljač proučiti uputstva za uporabu.
Instrumenti i kontrole na konzoli i središnjem grebenu, a posebice one na stropu nesvakidašnja su pojava, a posebnosti nalazimo i kod opreme za udobnost koja je više nego bogata s HeadUp zaslonom i kožnim električkim podesivim sjedalima uz opremu Sport Chic. Upravljač je odrezan u donjem dijelu što djeluje sportski, no kromirani ukras prema našem sudu nije bio nužan. Zato je položaj sjedenja odličan, straga ima mjesta za dvoje odraslih ili troje nižeg rasta, ali ne i previše što pripisujemo vanjskom atraktivnom oblikovanju koji krade poneki centimetar.
U ovoj izvedbi najveća je vrijednost i posebnost ispod poklopca motora - pod oznakom Hybrid4 krije se zanimljiva kombinacija dizelskog i električnog motora, koji u sklopu s 4x4 pogonom i robotiziranim mjenjačem zaokružuje cjelinu koja pridonosi ugodnoj, tihoj i štedljivoj vožnji. No, ugradnja baterija smanjuje funkcionalnost i kapacitet prtljažnika, s 470 litara u standardnom DS5, na samo 325 u hibridnom.
Kako stvar funkcionira? Elektromotor u sklopu stražnjeg diferencijala uključuje se kao pomoć dizelašu u trenucima potrebe za dodatnim impulsom snage, a posebno pri samom kretanju kada dizelaš sam još nema dovoljno daha, ili pak pri snažnijim ubrzanjima.
U modu vožnje isključivo na struju smo vozili do najviše četiri kilometra, što vožnju u gradu čini jeftinijom nego klasičnim dizelašem, no u smislu performansi Citroënov hibrid najboljim se pokazuje na otvorenom. Ovdje bismo prigovor uputili tek na pomalo neodlučan poluautomatski robotizirani mjenjač u modu Auto koji se doraslim pokazuje tek pri izmjenama u modu Sport. U vožnji se pokazuje je iznenađujuće krutim, ali ga krasi i odlična stabilnost uz minimalan utjecaj težine na ležanje pri bržoj vožnji. Tada držanju pridonosi 4x4 pogon, a preciznost upravljača i ovjesa neobično su dobri.
Po pitanju potrošnje zadržali smo se u svim uvjetima na točno sedam litara što je vrlo dobro za ovako težak auto. Na koncu, u osnovnoj izvedbi Citroën DS5 Hybrid4 Sport Chic stoji 339.900 kuna do registracije pa će novim vlasnicima, dobro potkoženi individualcima najbolje služiti kao imidž-auto.
DS5 HYBRID4
TEHNIČKI PODACI
Motor turbodizelski+elektro motor
Motor 120 kW/163 KS pri 3850/min
Moment 300 Nm pri 1750/min
Obujam 1997 ccm
Elektromotor 27 kW/37 KS pri 2500/min
Moment 200 Nm
Ukupna snaga 147 kW/200 KS
Ukupni moment 470 Nm
Mjenjač robotizirani, 6 stupnjeva
Pogon 4x4
Dimenzije 453 x 185 x 151 cm
Osovinski razmak 272,5 cm
Prtljažnik 325 litara
Masa 1660 kg
Brzina 211 km/h
0-100 km/h 8,6 sekundi
Potrošnja 7,0 l/100 km
Cijena 339.900 kuna
Cijena s doplatama 355.540 kuna
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....