TEST

CITROËN C3 1.2 VTi MEDVEŠČAK ne samo za navijače

Trocilindrični motor u C3 nije neuglađen, a pruža neočekivanu dozu elastičnosti

Motori s tri cilindra zavladali su segmentom gradskih mališana. Nakon Peugeota 208, Ford Fieste, Renault Clija i Toyote Yaris, društvu se pridružilo i redizajnirano drugo izdanje Citroëna C3. Francuzi su sa nekoliko dobro odmjerenih poteza uspješno osvježili model koji im nosi gotovo trećinu prodaje na europskom tržištu, a najveću pažnju pritom privlači njihov novi trocilindrični benzinac (koji je u zasluženu mirovinu poslao je četverocilindrični 1.1), a nudi se u dvije izvedbe (1.0 VTi sa 68 i 1.2 VTi s 82 KS).

Testirali smo snažniju izvedbu, sa specifičnim, za hrvatsko tržište vrlo primamljivim paketom opreme Medveščak, obogaćenu s nekoliko dodatnih atraktivnih dodatnih elemenata, od kojih je najdojmljivija doplata ipak panoramsko vjetrobransko staklo koje zadire gotovo do polovice krova, svojevrsna zamjena za stakleni krov. No, 3200 kuna, koliko ono stoji s kromiranom letvicom na spoju s krovom, mnoge će odbiti... Mnogi još uvijek imaju averziju i prema trocilindričnim motorima, no sve dosadašnje mane, prije svega bučnost i vibracije, Francuzi su ovaj put uspješno prikrili. Na minimumu motor je vrlo pristojan.

Karakterističan zvuk, koji podsjeća na mlinac za kavu, minimalno prodire u putnički prostor. No, pravo iznenađenje je elastičnost koju pokazuje već na startu. Uobičajena potreba za okretajima u potrazi za konjima i okretnim momentom prirodno je obilježje trocilindričnih motora, no francuska verzija uvjerljivo vuče čim se kazaljka popne do oznake 2000. Motor je na nižim okretajima izvanredno izbalansiran i za ugodnu gradsku vožnju dovoljno je ostati u zoni između 2000 i 3000 okretaja. Nježna igra s papučicom gasa prestaje čim se pojavi značajniji uspon ili popune sjedala i prtljažnika. Za dobar ritam vožnje obvezni dio igre je i učestalija upotreba mjenjača.

Kratak hod pedale spojke i diskretna preciznost ručice mjenjača sa pet stupnjeva zahtijevaju period prilagodbe, ali omjer prijenosa idealno je uklopljen s karakteristikama motora koji s lakoćom diže i gubi okretaje. Pri brzini od 130 km/h u (kratkom) petom stupnju motor se vrti na 4000, ali obilna upotreba izolacijskih materijala vrlo uspješno drži višak decibela od unutrašnjeg prostora. To, doduše, ostavlja traga na potrošnji, koja u prosjeku iznosi 6,8 l/100 km i neznatno je viša kod Peugeota 208, koji koristi istovjetan motor, ali ga krasi i bolja aerodinamika...

C3 s trocilindričnim motorom pravi je gradski auto. Živahan je i lagan za upravljanje zahvaljujući povišenoj poziciji i laganom upravljaču. kojem ne nedostaje preciznosti i pri žustrijim promjenama pravca kretanja. Pohvale zaslužuje i ovjes koji uspješno filtrira neravnine s podloge, a visok stupanj udobnosti posebno je naglašen na prednjim sjedalima. S cijenom od 83.900 kuna, C3 je povoljnjiji od Peugeota 208 s peterim vratima (cijena 86.700 kn) za 2800 kuna, dok je istodobno, primjerice, čak oko 7000 kuna jeftiniji od Ford Fieste.

C3 1.2 VTI

TEHNIČKI PODACI

Motor benzinski, 3 cilindra

Obujam 1199 ccm

Snaga 60 kW/82 KS pri 5750/min

Moment 118 Nm pri 2750/min

Mjenjač ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije 394 x 173 x 152 cm

Osovinski razmak 247 cm

Prtljažnik 300/1120 litara

Gume 195/55 R 16, Michelin

Masa 1050 kg

CO2 ispuh 107 g/km

Brzina 175 km/h

0-100 km/h 12,5 sekundi

Potrošnja 6,8 l/100 km

CIJENA 83.900 kn

S DOPLATAMA 99.580 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. listopad 2024 20:03