Za Cruze 173 tisuće kuna? Sigurno se šalite, čuli smo tijekom testa nove, karavanske izvedbe popularnog Chevroleta. Doista, ma kako snažan, opremljen i šminkerski dotjeran novi Cruze bio, to sigurno nije ponuda koja bi mogla zaokupiti veću pozornost prosječnog hrvatskog vozača. S druge strane, s Opelovim turbomotorom od 140 KS te nekim detaljima opreme još donedavno nezamislivim u korejskom autu ove klase, kao i izgledom prikrivenog obiteljskog sportaša, SW je lijep primjer napretka korejske marke.
Svježe pristigla izvedba dotjeranog je dizajna u odnosu na dosadašnji model, a njezinim su dolaskom jednako ušminkane i limuzina i peterovratna izvedba. Izražajnija kućišta svjetala za maglu u braniku agresivnijih linija glavno su obilježje redizajniranog modela, koja mu sada, zajedno s ozbiljnijom rešetkom maske i crnom bojom daju na cesti snažniji, pomalo zločesti gard. Dobro izgleda! Interijer je još uvijek moderan, a s malim i zadebljanim Opelovskim upravljačem te niskom ručicom mjenjača, koji sjajno sjedaju u ruke, spretno udahnjuje lažni doživljaj vozačkog auta.
Uz bogatu opremu, kakvu nismo navikli gledati u korejskim modelima ove klase, u drugi plan pada i dalje nešto skromnija izvedba plastičnih dijelova. Ipak, prevladava moderan dojam, koji pojačava obnovljena središnja konzola s približenim zatvorenim pretincem i osvježenim glavnim otvorima ventilacije. Oni omeđuju novi zaslon osjetljiv na dodir, čije se sučelje u prvi tren djeluje doima prenapučeno informacijama, no glavni izbornik omogućuje jednostavno surfanje multimedijalnim sustavom MyLink, povezivim s pametnim telefonom. On pruža i široke mogućnosti korištenja glasovnog biranja, gledanje fotografija ili video isječaka.
Tu je i parkirna kamera, pa se može reći da je moderna tehnologija uistinu snažno zakucala na Chevroletova vrata. Vrline se kriju i u stražnjem, dizajnerski pitomijem dijelu. Pristupačan prtljažnik nije rekordne veličine (500 litara), ali nije ni daleko od vrha. Ravna podnica s preklopljenim sjedalima dobiva tek mali, funkcionalno neštetan pregib, a korisna su dosjetke i rolete prtljažnog prostora, trodijelna ladica između stražnjih naslona za glave kao i pretinci u bokovima i ispod podnice. Nova krv struji i mehanikom. Cruze je dobio Opelov 1,4-litreni turbobenzinac sa 140 KS i postao prvi masovni korejski auto sa suvremenim benzinskim motorom.
Prava odluka! U odnosu na smijenjeni, jednako snažni 1,8-litreni atmosferac, sad je konačno prisutan osjećaj pune snage i puno boljih ubrzanja od dna do gotovo samog vrha okretaja. Praćen je manjom bukom, uglađenijim radom i osjetno nižom potrošnjom, uglavnom između 6 i 9 litara. Zamijetili smo i finiji rad ovjesa koji u sprezi s dugačkim osovinskim razmakom udobno guta neravnine, kao i poboljšani rad mjenjača. Zadržan je nešto duži hod ručice, koja je s druge strane sad preciznija te mekano i posve tiho pronalazi put do brzina.
Papučica kočnice hvata nešto kasnije, pa često ostavlja pomalo umjetan dojam pod nogom. No, čvrsta Astrina platforma, uz poboljšani električni servo upravljač čine Cruze sigurnijim u oštrijim ulascima u zavoje, samo pri tom treba voditi računa o nešto mekšoj podešenosti ovjesa. Karavanski Cruze uz to ne mora biti skup poput testnog promjerka. Ponuda kreće od prizemnijih 108.300 kuna, za koje se dobiva solidan 1,6-litreni atmosferski benzinac (124 KS) i oprema kojoj ništa krucijalno ne nedostaje.
CRUZE SW 1.4 T
TEHNIČKI PODACI
Motor turbobenzinski
Obujam 1364 ccm
Snaga 103 kW/140 KS pri 6000/min
Moment 200 Nm pri 1850-4900/min
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Pogon prednji
Dimenzije 467,5 x 180 x 152 cm
Međuosovinski razmak 268,5 cm
Prtljažnik 500/1478 litara
Gume 215/50 R 17, Dunlop
Težina/nosivost 1405/535 kg
Brzina 200 km/h 0-100 km/h
9,5 sekundi
Potrošnja 7,7 litara
Cijena 165.700 kuna
Cijena s doplatama 172.900 kuna
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....