karavan raketa

BMW M3 Touringom po Alpama: Sa 510 KS prvo po špeceraj, pa na Nurburgring

Premda u prtljažnik karavana stane samo 30 litara više nego u limuzinu, riječ je o priličnih 500 litara. Dovoljno za sve situacije

BMW M3 Competition Touring

 Hrvoje Tomić

Čudovište od motora ugraditi u karavan prvi su se sjetili ljudi iz Audija još daleke 1994. Posao su, međutim, prepustili inžinjerima iz Porschea, koji su 2,2-litreni peterocilindraš nasviran na 315 KS ugradili u karoseriju Audija 80 Avant. I tako je nastavo RS 2 Avant, koji se mogao nositi s Porscheom 911.

image

BMW M3 Competition Touring

Hrvoje Tomić

Na odgovor nije trebalo dugo čekati - Mercedes je tri godine kasnije ponudio C 43 AMG T sa 310 KS. BMW je, međutim, ostao po strani, premda je M3 postojao još od 1986., a karavan Touring od 1987. I tako gotovo puna tri desetljeća, sve do ljeta 2022. kad je na Festivalu brzine u Goodwoodu stigao prvi M3 Touring, isključivo u snažnijem izdanju Competition sa 510 KS i obavezno s pogonom na sva četiri kotača xDrive.

image

BMW M3 Competition Touring

Hrvoje Tomić

Sprijeda se s istom kontroverznom maskom hladnjaka, golemim otvorima za hlađenje motora i čak 7,6 centimetara širim blatobranima iznad superširokih guma 275/35 ZR19 gotovo i ne razlikuje od limuzine M3. Straga je, dakako, već na prvi pogled jasno da je riječ o karavanu, ali majstorski dizajniranom - s malim stražnjim staklom, četirima ispušnim cijevima, difuzorom i još širim gumama 285/30 ZR20.

image

BMW M3 Competition Touring

Hrvoje Tomić

Praznik za oči, pogotovo s detaljima od ugljičnih vlakana (4150 eura), crnim naplacima od kovanog aluminija i zlatnim čeljustima karbokeramičkih kočnica (8800 eura). Čak i u prilično samozatajnoj sivoj boji Brooklyn Grau.

image

BMW M3 Competition Touring

Hrvoje Tomić

Iza električno pokretanih petih vrata sa zasebnim otvaranjem stakla krije se samo 30 litara više prtljažnika nego u limuzini M3. Ne zvuči puno, sve dok ne otkrijete da je riječ o priličnih 500 litara, a s preklopljenim naslonom stražnje klupe čak 1510.

image

BMW M3 Competition Touring

Hrvoje Tomić

Sasvim dovoljno za četveročlanu obitelj, pogotovo što je i prostora za koljena i glave na stražnjoj klupi na pretek, zahvaljujući međuosovinskom razmaku od 2,86 metara i krovu na ne preniskih 1,44 metra.

image

BMW M3 Competition Touring

Hrvoje Tomić

Na udobnim sjedalima s dovoljno oslonca u zavojima sjedi se ugodno nisko, a sve je na očekivanom mjestu – od upravljača s ručicama za izmjenu stupnja prijenosa i minijaturne ručice automatskog mjenjača do blago zakrivljene dvostruke digitalne instrumentne ploče i rotirajućeg izbornika posljednje generacije operativnog sustava iDrive 8.0.

image

BMW M3 Competition Touring

Hrvoje Tomić

Obiteljski auto? U svakom slučaju, ali kakav! Pod prednjim se poklopcem M3 Touringa, naime, krije snažnije izdanje provjerenog 3,0-litrenog rednog šesterocilindraša sa 510 KS i oznakom S58.

image

BMW M3 Competition Touring

Hrvoje Tomić

S dva monoscroll turbopunjača, radilicom i klipnjačama od kovanog čelika, klipovima od kovanog aluminija, potpuno promjenjivim upravljanjem ventilima, izravnim ubrizgavanjem pod 350 bara... pravo je remek-djelo inžinjera M GmbH.

image

BMW M3 Competition Touring

Hrvoje Tomić

Šesterocilindraš, naime, po litri obujma razvija čak 170 KS i doslovce se poigrava ne baš laganim M3 Touringom (1865 kilograma). S pogonom na sva četiri kotača do stotke stiže za svega 3,6 sekundi. Nula do dvjesto 12,5 sekundi. Bolesno!

image

BMW M3 Competition Touring

Hrvoje Tomić

Prilikom pretjecanja od 80 do 120 km/h stigne za svega 2,7 sekundi, a na autocesti lakoćom dohvati elektronički ograničenih 250 km/h (280 km/h uz paket M Driver’s).

image

BMW M3 Competition Touring

Hrvoje Tomić

I u svakom trenutku puca od snage. Tajna je, dakako, u čak 650 newtonmetara već pri 2750, pa sve do 5500 okretaja, ali i automatskom mjenjaču s osam gusto posloženih stupnjeva prijenosa te crvenom polju na visokih 7200 okretaja.

image

BMW M3 Competition Touring

Hrvoje Tomić

Još je ljepše što motor u stopu prate specijalno ojačana karoserija (mulde, krakovi šasije, pregradni zid...), idealan raspored težine (50:50%) i ovjes s elektronički upravljanim amortizerima i aktivnim diferencijalom. Posljedica? M3 Touring se doslovce lijepi za cestu.

image

BMW M3 Competition Touring

Hrvoje Tomić

Povjerenje pritom ulijevaju izravni upravljač i karbokeramičke kočnice koje ne pokazuju znakove umora ni nakon cjelodnevnoj jurcanja po njemačkim Alpama. I pritom uopće nije neudoban, čak ni na seoskim cestama.

image

BMW M3 Competition Touring

Hrvoje Tomić

Jedino što je papreno skup. S cijenom od 117.400 eura skuplji je oko tisuću eura od limuzine M3 Competition xDrive, a slično, nažalost, koštaju i suparnici - Mercedes-AMG C 63 S Performance T (476 KS) stoji 127.281 euro, a Audi RS 4 Avant (450 KS) stajao je 112.649 eura. Stajao, jer više nije u prodaji, budući da se očekuje plug-in hibridni nasljednik RS 5 Avant (590 KS).

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 19:22