Pritisci eko lobija mijenjaju svijet i hrvatski ljubitelji Passata morat će se polako navikavati da osim TDI motora ima i drugih načina uživanja niske potrošnje. Poput plug-in hibridnog, s kojim najjače ime srednje klase već ima četiri-pet godina isjustva, sada dodatno aktualiziranog lanjskim osvježenjem izgleda i značajnim iskorakom u digitalnu i sigurnosnu, a djelomice i pogonsku tehnologiju. Verzija GTE PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) se i u redizajniranom izdanju vizualno izdvaja od standardnih modela specifičnom formom LED dnevnih svjetala i jače u širinu razvučenim i kromom bogatim branikom, što u konačnici daje pomalo elitni, hi-tech status. Dio imidža su i aerodinamični naplaci punijih ploha.
Izuzev tipki za uključivanje električnog programa (program E) te za boostanje snage klasičnog motora električnim s istovremenim punjenjem baterije (program GTE), interijer se ne razlikuje od standardnih verzija. Uzmu li se u obzir doplate kao na testnom primjerku, doima se kao pokretna informatičko multimedijalna pokretna soba. Digitalni instrumenti, novi modularni infotainment i multimedija, zanimljive grafike i mali milijun sadržajnih fileova i tema s brdom opcija i informacija koje se, osim dodirom ekrana, listaju i malim zamahom ruke, uključujući one koje prate rad i učinkovitost vožnje hibridnog sklopa, toliko su zanimljivi da se njima može zabavljati čitav dan. Raj za gadgetomane. Prostranost, komfor i dojam kvalitetne izrade i opće čvrstoće na uobičajeno su visokoj razini i ne čudi što je Passat posljednjih godina visoko skočio na listi automobila poslovnog i političkog menadžmenta.
Tehnološkom obnovom djelomice je zahvaćen i hibridni sklop 1.4-litrenog turbobenzinca TSI od 156 KS, elektromotora od 85 kW i DSG mjenjača sa šest brzina, u prvom redu povećanjem kapaciteta baterije na 13 kWh. Sustav kao i dosad istiskuje sistemskih ukupno 218 konja i 400 Nm, ima i jednake performanse, ali doseg vožnje na struju je povećan na 56 kilometara. U praksi i realnom prometu bio nam je nešto manji, uglavnom do 50 kilometara, no dovoljno za svakodnevnu vožnju gradom. Kreće se uvijek na struju, nečujno, a samo elektromotorom može se postići 130 na sat, nakon čega se uključuje benzinski motor. Na raspolaganju je i koristan program čuvanja dijela energije, kako bi je nakon otvorene ceste ostalo dovoljno za ulazak i vožnju gradom samo na struju.
Sinergija rada benzinskog i elektromotora je besprijekorna, izmjena vrste pogona u hibridnom programu je potpuno neosjetna, bez buke i trzaja i ponekad se zapravo samo po grafici na ekranu vidjelo da vozimo samo na struju. Osim punjenja kablovima, bateriju u vožnji nadopunjuju i faze kočenja, vožnje nizbrdo i program GTE u kojem rad benzinskog motora postaje bučniji, s obzirom da pojačanim angažmanom fila bateriju energijom za kasniju vožnju gradom, ali i time istovremeno osjetno diže potrošnju benzinskog motora. U konačnici deklariranu potrošnju od 1,7 l/100 km, zamalo moguću svakodnevnim punjenjem baterija do kraja i strogo dicipliniranim načinom vožnje ipak nismo ostvarili, ali ni prosjek tek malo veći od četiri litre, dobiven koncentriranim stilom i sa što je moguće više rada električnog dijela sklopa jak je argument vrlo niskoj potrošnji, za čije postizanje nije više nužan TDI motor.
S praznom baterijom, bez elektromotora i samo s turbobenzincem u pogonu prosječna potrošnja se, ako se ne jurca, vrti između šest i devet litara. Ni to nije tako puno. S druge strane, plug-in sklop nije namijenjen samo maloj potrošnji i niskom C02 ispuhu (32 g/km), nego i uživanciji u gotovo sportskim performansama. Aktiviranjem programa GTE oba motora prorade sinhronizirano i punom snagom od 218 konja i 400 Nm i Passat se pretvara u prilično moćnu ekološku jurilicu koja stotku uhvati za osam sekundi, od 80 do 120 na sat treba mu samo pet sekundi i postiže preko 220 na sat.
U zavojima i na lošoj cesti se, doduše, zna osjetiti nešto veća masa baterija smještenih nisko u podnici ispred stražnje osovine, ali bez većeg utjecaja na gušt za volanom. Potrebno se jedino priviknuti na potrebu za malo jačim pritiskom na kočnicu. Cijena? S poticajem košta kao dizelaš, a to je već materijal koji daje za misliti...
TEHNIČKI PODACI
Motor turbobenzinski 1.4 TSI (156 KS),
elektromotor (85 kW) i baterija (13 kWh)
Cilindri/ventili 4/16
Obujam 1395 ccm
Sistemska snaga 218 KS
Sistemski moment 400 Nm
Mjenjač automatski DSG, 6 brzina
Dimenzije 478 x 183 x 148 cm
Osovinski razmak 279 cm
Prtljažnik 402 litre
Gume 215/55 R 17, Pirelli Cinturato P7
Masa 1655 kg
Jamstvo 5 god/100.000 km
MJERENJA
Brzina 223 km/h
0-100 km/h 7,6 sekundi
Potrošnja 4,2 l/100 km
Doseg na struju 45 do 50 kilometara
Cijena 320.440 kuna
S doplatama 383.660 kuna
OPREMA GTE
alu naplaci 17” • LED svjetla • senzori • kamera • automatska klima • multimedija i navigacija • putno računalo • kompletan el. paket • senzor kiše • sigurnosni paket Emergency Assist • ukrasne dekoracije • hill holder • auto hold • ErgoComfort sjedala...
DOPLATE
LED Matrix IQ svjetla • crna stakla straga • ambijentalni paket Plus • paket eSound • paket Easy Open • paket Fond Plus • napredna navigacija i 9,2” ekran • digitalni instrumenti 12,3” • paket Styling/Comfort... Ukupno 63.220 kn