BMW G 310 R, Husqvarna Vitpilen 401, Kawasaki Z 400, KTM 390 Duke, Royal Enfield HNTR 350, Yamaha MT-03… Neopisiva gužva vlada među malim nakedima s jednocilindarskim motorima od 300 do 400 ccm, omiljenima među mladima i početnicima s kategorijom A2.
Rijetki su, međutim, jeftiniji od 7000 eura kao novi CFMoto 300 NK, već treći naked kineskog partnera austrijske tvrtke KTM (450, 650 i 800 NK), po diskontnoj cijeni od 4900 eura. Znači li to i da je bitno lošiji od suparnika iz Europe i Japana?
Ne, čak ni što se izgleda tiče. S minijaturnim diodnim svjetlom, upadljivim rešetkastim okvirom, ispod motora skrivenim ispušnim loncem i kratkim repom s nosačem registarske pločice pričvršćenim na stražnju vilicu podjednako je privlačan kao Kawasaki Z 400 ili Yamaha MT-03.
Ne zaostaje ni po pitanju izrade (ručice, oslonci za noge…), a korak ispred je u pogledu opreme. Kinezi, naime, nisu škrtarili, pa 300 NK već iz tvornice izlazi s digitalnom instrumentnom pločom u bojama (12,7 centimetara, TFT), diodnim svjetlima i uređajem protiv blokiranja (ABS).
Udobno sjedalo na pristojnih je 79,5 centimetara, a tijesno neće biti ni vozačima od 190 centimetara, ali je dovoljno nisko u prednjem dijelu da će oba stopala na semaforu moći spustiti i niži od 170 centimetara.
Već poznati vodom hlađeni jednocilindraš od 292 ccm iz vlastitog razvoja kineske tvrtke unatoč skromnih 28 KS pri 8750 okretaja (konkurenti su snažniji 5 do 15 KS), sasvim se lijepo nosi sa nakedom teškim svega 152 kilograma (lakši je samo KTM 390 Duke).
Prednost? Jednocilindraš s pristojnih 25 Nm okretnog momenta lijepo prima gas već od 2500 okretaja, punim plućima prodiše na 6000 i ne posustaje sve do crvenog polja na 9500 okretaja, a u prosjeku se zadovoljava s 3,5 litara na sto kilometara, što znači da s jednim spremnikom prelazi lijepih 360 kilometara.
Još je ljepše što se vozi kao bicikl. Ravni upravljač pruža više osjećaja, a kineski naked lakoćom mijenja smjer zahvaljujući kratkom međuosovinskom razmaku od 136 centimetara i kotačima od 17 cola. Povjerenje pritom ulijevaju ne samo kočnice (sprijeda je jedan disk), nego i kod nas još nedovoljno poznate gume CST Ride Migra.
Čak je jednostavan i za maneviranje na parkiralištima ili u garažama. ABS je, dakako, dio serijske opreme, kao i proklizavajuća spojka koja štiti od blokiranja stražnjeg kotača pri prebacivanju u niži stupanj prijenosa pred zavojima na otvorenoj cesti.
Stoga ne čudi što je novi 300 NK omiljen ne samo među mladima i početnicima, nego i vlasnicima autoškola. Cijenom mu, naime, može konkurirati samo Royal Enfield HNTR 350 za 5180 eura, ali indijski naked pokreće uljem i zrakom hlađeni jednocilindraš sa svega 20 KS, a teži priličnih 180 kilograma.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....