NOVITET GODINE

TEST: Renault Talisman 1.6 dCi Initiale Paris Otmjena, okretna i uvjerljiva francuska limuzina

Nasljednik Latitudea i vremešne Lagune nije samo već tradicionalno prostran i jeftin, već i prilično otmjen i uvjerljiv, čak i sa 1,6-litrenim turbodizelašem (160 KS). A zahvaljujući upravljanju na sva četiri kotača i nevjerojatno okretan za limuzinu dugu 4,85 metara
 Ivan Lacković

Sjećate li se Vel Satisa? Naravno. Renaultova avangardna limuzina s karavanskim stražnjim krajem i karoserijom od prethodnika Safranea višom punih 13 centimetara, remek-djelo često neshvaćenog i u međuvremenu umirovljenog francuskog dizajnera Patricka Le Quementa, bila je 2001. pravi hit na salonu u Ženevi. No, osim francuskog predsjednika i zvijezda filmskog festivala u Cannesu, rijetki su se odlučivali za limuzinu čije je ime obećavalo brzinu (Velocity) i zadovoljstvo u vožnji (Satisfaction), pogotovo izvan granica Francuske. Proizvodnja je prekinuta sredinom 2009., a Vel Satis je ostao upamćen kao jedan od najvećih i najskupljih promašaja u povijesti Renaulta.

Foto: Ivan Lacković

Pune dvije godine trebale su francuskom proizvođaču da se oporavi od tog promašaja i ponovno uključi u srednju klasu, ili barem pokuša uključiti, s novom limuzinom Latitude. Rezultat je, nažalost, bio isti, samo su troškovi bili manji, jer se iza nemaštovitog imena ustvario krio Samsung SM5 iz pogona u Busanu pod zaštitnim znakom Renaulta.

Francuzi su sredinom godine odlučili pokušati ponovo – treću sreću francuskom proizvođaču u srednjoj klasi sada bi trebao donijeti novi Talisman, skladno dizajnirana limuzina, djelo šefa dizajna Laurensa van den Ackera, koji je prethodno preporodio Mazdu. I doista, s blještavom maskom hladnjaka uokvirenom dnevnim svjetlima što se spuštaju duboko u prednji odbojnik, miljama dugim poklopcem motora, niskom bočnom linijom s naglašenim blatobranima i dugim stražnjim krajem, francuski peterosjed je jedna od ljepših limuzina srednje klase, uz bok Opel Insigniji i Mazdi 6.

I prostranijih, što ne čudi s obzirom da se proteže na ponosnih 4,85 metara, uz međuosovinski razmak od 2,81 metar. Prostora u unutrašnjosti, dakako, ima na bacanje – čak 26,2 centimetra rezervirana su za koljena putnika na stražnjim sjedalima (prostranija je samo Škoda Superb). Tijesno nije ni za ramena (1,49 metara), a unatoč visini od prosječnih 1,46 metara, od površine sjedala do krova straga je 85,4, a sprijeda čak 90,2 centimetra. Isto vrijedi i za prtljažnik – već u osnovnom položaju prihvati čak 608 litara, s preklopljenim stražnjim sjedalima 1022.

Više od prostrane unutrašnjosti, međutim, ugodno iznenađuju filigranski precizna izrada i vrhunski materijali (s izuzetkom dvaju komada jeftine plastike kraj ručice mjenjača), barem kad je riječ o najskupljem paketu opreme Initiale Paris. Najvažnije informacije projiciraju se na minijaturni zaslon iznad digitalne instrumentne ploče (head-up), navigacijske karte prikazuju se na središnjem zaslonu dijagonale 22 centimetra (veći je samo u Tesli Model S), a kristalno čist zvuk dopire iz hi-fi uređaja sa 13 zvučnika američkog specijalista Bose. Posebna priča su sjedala, serijski opremljena grijanjem, prozračivanjem i masažom. Posvuda samo plemenito drvo, brušeni aluminij i koža. To već miriši na visoku klasu...

Pritisak na okrugli prekidač Start iz sna budi 1,6-litreni downsizing turbodizelaš sa 160 KS, poznat iz čitavog niza Renaulta, od Meganea do Traffica. Premda na papiru skroman (1598 ccm), četverocilindraš s dvostrukim turbopunjačem i hladnjakom stlačenog zraka u vožnji djeluje uvjerljivo – 1,6 tona tešku limuzinu potjera do stotke za prihvatljivih 9,7 sekundi, od 60 do 100 km/h stiže za svega 5,7 sekundi, a na autocesti bez pretjeranog nagovaranja dohvati krajnjih 215 km/h. Tajna je u okretnom momentu - lijepih 265 Nm na raspolaganju je već mrvicu iznad praznog hoda, pri svega 1250 okretaja, a već pri 1750 raste na maksimalnih 380 Nm. Pritom je od koristi i dobro pogođen automatski 6-stupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom (EDC), posebno uvjerljiv u programu Sport, premda ne i savršen kao DSG.

Podjednako je uvjerljiv i po pitanju potrošnje. Za opuštene vožnje otvorenom cestom redovito pada ispod 6,5 litara, a u gradu ne prelazi 7,5 litara, pa smeta tek skroman spremnik goriva sa svega 51 litrom, zbog čega ćete na benzinsku crpku svraćati svakih 700, umjesto uobičajenih 1000 kilometara.

Skroman spremnik posljedica je upravljanja na sva četiri kotača 4Control. Pri malim brzinama (50-80 km/h), naime, stražnji se kotači zakreću u suprotnom smjeru od prednjih (najviše 3,5 stupnjeva), pa se 4,85 metara duga limuzina polukružno okrene među rubnjacima udaljenima svega 10,8 metara, a i u oštrim zavojima okretan je kao broj manji Megane. Pri višim se brzinama, međutim, stražnji kotači okreću u istom smjeru kao i prednji (najviše 2 stupnja), pa je stabilan kao još dulji Espace (4,86 metara, međuosovinski razmak 2,89 metara). Talisman se, dakle, na cesti ponaša nevjerojatno spretno i sigurno, za što redovito dobija hvalospjeve čak i u njemačkim medijima, unatoč polukrutoj stražnjoj osovini, kao i ostali modeli s Renault-Nissanovom platformom CMF-CD (Qashqai, X-Trail i Espace). Za savršeni dojam nedostaje mu, dakle, samo precizniji i osjećajniji upravljač – postojeći je dobar samo u programu Sport.

Talisman je, međutim, zahvaljujući elektronički upravljanim amortizerima i zadivljujuće udoban. Bez tupih udaraca u leđa i besprijekorno tiho upija čak i ležeće policajce, a iz ravnoteže ga mogu izbaciti samo grube poprečne neravnine - prednja osovina nervozno poskakuje samo na naboranom asfaltu pred semaforima, što je dijelom posljedica inače sjajnih niskoprofilinih guma Continental ContiSport 5 u formatu 245/40 R19.

I šećer na kraju. Za Talisman 1.6 dCi s najbogatijim paketom opreme Initiale Paris, francuski proizvođač traži 283.900 kuna (37.900 eura). Nije pretjerano za petmetarsku limuzinu opremljenu grijanim i ventiliranim sjedalima s masažom, upravljanjem na sva četiri kotača (4Control), mjenjačem s dvostrukom spojkom (EDC), projekcijom podataka ispred vozača (head-up), aluminijskim naplacima od 19 cola... Našim će kupcima, međutim, puno zanimljiviji biti Talisman 1.6 dCi sa 130 KS i trećim paketom opreme Zen, po cijeni od 211.900 kuna (28.300 eura). Uz automatsku dvozonsku klimu, električno podesive i grijane vanjske retrovizore, nudi još i diodna svjetla, ambijentalnu rasvjetu, aluminijske naplatke od 18 cola i sve uobičajene sustave pomoći u vožnji (promjena vozne trake, prepoznavanje znakova, održavanje razmaka i aut. kočenje u nuždi).

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski, 4 cil.

Obujam 1598 ccm

Snaga 118 kW/160 KS pri 4000/min

Okr. moment 380 Nm pri 1750/min

Mjenjač automatizirani (6)

Dimenzije 485 x 187 x 146 cm

Osovinski razmak 281 cm

Prtljažnik 608-1022 litara

Spremnik goriva 47 litra

Težina 1518 kg

Nosivost 600 kg

Najveća brzina 215 km/h

0-100 km/h 9,4 sekunde

Potrošnja 5/4/4,4 l/100 km

Ispuh CO2 116 g/km

Cijena 283.900 kuna

Serijska oprema Initiale Paris: aut. dvozonska klima • upravljanje na sva četiri kotača (4Control) • prilagodljivi ovjes • diodna duga i kratka svjetla (LED) • aktivni tempomat • aut. uključivanje brisača i svjetala • pomoć pri parkiranju sprijeda i straga • nadzor mrtvog kuta • prepoznavanje prom. znakova • aut. kočenje u nuždi • otvaranje prtljažnika pokretom noge • el. podesiva, grijana i ventilirana sjedala s memorijom • projekcija podataka na vjetrobran • hi-fi sa 13 zvučnika (Bose) • ambijentalna rasvjeta • aluminijski naplaci (19 cola) • koža (Nappa)

Doplate: metalik lak

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
31. srpanj 2024 22:07