Puno lima za malo para, formula pomoću koje posljednjih osam godina Dacia vrlo uspješno pliva i na zahtjevnim europskim tržištima, upisana je i u DNA Lodgyja, već šestog modela u aktualnoj ponudi. Klasični je to obiteljski monovolumen sa pet sjedala, a uz nadoplatu od 4000 kuna i pravi sedmerosjed.
Po uzoru na Duster pretpremijeru je odradio u sportskoj verziji na ledenim trkalištima Andros kupa, no njegovo konačno izdanje predstavljeno na sajmu u Ženevi potvrdilo nastavak low cost politike rumunjskog proizvođača, odnosno njegovog vlasnika Renaulta.
No, cijena od samo 79.900 kuna za osnovnu verziju 4,5 metara dugačkog i prostranog monovolumena zahtjeva pojašnjenje. Bazni model, naime, oličenje je spartanskog uređenja u kojem treba zaboraviti na svaku, pa i najmanju profinjenost. Sve je jednostavno ali zahtjeva spremnost na brojna odricanja.
Primjerice, nema električnog spuštanja i dizanja prozora, nema podešavanja pozicije upravljača, pa ni klima uređaja, pod haubom je jednostavan i pomalo nemoćan 1,6-litreni benzinski atmosferski motor sa 85 KS, a naplaci su 15-colni, aluminijski. No, to je tek početak ponude koja ima vrlo strmu uzlaznu liniju, što uz opremljenost uključuje i cijenu. Najbolji dokaz je naš testni model s dizelskim 1.5 dCi motorom (90 KS), najjačim u Hrvatskoj dostupnim paketom opreme (Lauréate) i još pokojim dodatkom (ESP, metalik boja, navigacija...).
Top paket opreme i dizelski motor podigli su cijenu za gotovo 60 posto u odnosu na osnovni model. Iznos od 126.950 kuna, koliko s doplatama stoji ovaj Lodgy, ne djeluje na prvi pogled tako primamljivo, osobito ima li se stalno u glavi početnih 79.900. No, usporedimo li ga, primjerice, sa slično opremljenim Renaultom Grand Scenic razlika je gotovo 35.000 kuna.
Istini za volju, rumunjski monovolumen ne nudi Renaultovu kvalitetu materijala i završne obrade, udobnost i sitne pogodnosti poput zasebno preklopivih sjedala u drugom redu, ali razlika u cijeni prilično je jak razlog za zanemarivanje tih elemenata. No, Lodgy nije zanimljiv samo zbog cijene. Jedna od jakih vrlina mu je i obilje prostora, mada dužinom zaostaje šest centimetara za već spomenutim Grand Scenicom. Još veća razlika nastaje preklapanjem drugog reda sjedala, nakon čega se rumunjski monovolumen pretvara u pravi furgon, s po tvorničkim podacima čak 2617 litara korisnog prostora.
Prednji i bočni zračni jastuci za vozača i suvozača, zajedno s ABS-om i pojačivačem kočne sile (BAS) serijski su dio opreme već od baznog modela. No, obzirom da se elektronska kontrola stabilnosti i proklizavanja nadoplaćuje u svim verzijama, na EuroNCAP testu zasigurno neće zaraditi pet zvjezdica. U paketu Lauréate, Lodgy je sasvim solidno opremljen.
Vrline na vidjelo izbijaju i zahvaljujući 1.5 dCi motoru sa 90 konja i 200 Nm momenta, podosta živahnom i vrlo uvjerljivom već na 1600 okretaja. Nema ni traga od turbo rupe, a ni brzine iznad 120 km/h nisu zabranjena zona. Karakterističan zvuk dizelaša je prisutan, ali od neugodnih vibracija nema ni sjene.
Maleni dizelaš ne gubi dah ni pod opterećenjem, solidno ubrzava i nema potreba za stalnim posezanjem za ručicom mjenjača. Grand Scenic sa 20 KS snažnijom verzijom istog motora i čak 60 dodatnih Nm do 100 km/h ubrzava dvije desetinke sekunde sporije. Razlog je gotovo 250 kg manja masa Lodgyja, što ostavlja trag i na potrošnji.
Prednost je na strani udobnosti, ali ovjes je dovoljno čvrst da ublaži klasične mane automobila s visokim težištem. No, Lodgy ipak nije spreman za žestoke manevre. Na testu naglog izbjegavanje prepreke pokazuje ograničenja koja prije svega dolaze od upravljača. Kroz posljednjih osam godina, naime, Dacia je u svim elementima načinila određeni napredak, ali upravljač je i danas kao i prvog dana neprecizan i spor te uvijek spreman prenijeti poneku vibraciju s kotača na ruke vozača...
TEHNIČKI PODACI
Dacia Lodgy 1.5 dCi Lauréate
Vrsta turbo dizelski
Cilindri/ventili 4/8
Obujam 1461 ccm
Snaga 66 kW/90 KS pri 3750/min
Okr. moment 200 Nm pri 1750/min
Mjenjač ručni, 5 stupnjeva
Dimenzije 450 x 175 x 168 cm
Osovinski razmak 281 cm
Prtljažnik 827/2617 litara
Najveća brzina 169 km/h
0-100 km/h 12,4 sekundi
Potrošnja 4,9/3,8/4,2 l/100 km
CIJENE I TROŠKOVI
Osnovni model 79.900 kn
Testni model 118.900 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....