Pogled na top listu najprodavanijih automobila na hrvatskom tržištu pokazuje da je od prvih 20 modela njih čak 15 povišene koncepcije. Postupni nestanak klasičnih formi i dizelskih motora doveli su do svekolikog trenda prihvaćanja ove vrste automobila, sve češće pokretanih benzinskim motorima, s ili bez udjela hibridizacije. Neki negoduju zbog novih tržišnih prilika, ali prodajne brojke pokazuju da se velikoj većini, i to ne samo u Hrvatskoj, novi koncepti u kojima se sjedi povišeno, s osjećajem većeg komfora, prostranosti i sigurnosti, itekako sviđaju.
U vrijeme sve brojnijih radara, većih novčanih kazni za prebrzu vožnju i loših cesta osjećaj fun-to-drive ionako kod većine potencijalnih kupaca pada u drugi plan, posebno kad je u pitanju kompaktni SUV obiteljske orijentacije. Deset trenutno najpristupačnijih modela ove klase predvodi osnovni Duster (u prijevodu - prašinar), po cijeni od 18.200 eura.
Duster je najjeftiniji bez obzira na motor, ali oprema mu je slabija, a materijali skromniji od rivala. Ali, robustan je, prostran i dobro izgleda i to je, uz cijenu, hrvatskim kupcima dovoljno.
1. Dacia Duster 1.0 TCe
18.200 eura
Niži standardi opreme, materijala i izrade i nešto slabiji početni motor rezultiraju najnižom cijenom i mjestom na čelu ove liste. Međutim, robustan je, jako dobar izvan asfalta i prostran
Motor: 3 cilindra, turbo • Snaga: 91 KS • Moment: 160 Nm • Oprema: Essential • Dužina: 434 cm • Osovinski razmak: 267 cm • Prtljažnik: 478 l • Brzina: 166 km/h • Jamstvo: 3 godine
2. Seat Ateca 1.0 TSI
23.945 eura
Tehnologija koju dijeli s ostalim markama koncerna Volkswagen mnogima ulijeva povjerenje i uz dopadljiv izgled i dobru cijenu španjolski SUV već sedmu godinu uspješno plovi tržišnim vodama
Motor: 3 cilindra, turbo • Snaga: 110 KS • Moment: 200 Nm • Oprema: Reference • Dužina: 438 cm • Osovinski razmak: 264 cm • Prtljažnik: 510 l • Brzina: 183 km/h • Jamstvo: 6 godina
3. VW T-Roc 1.0 TSI
25.490 eura
Najprodavaniji je auto ove klase njemačkog koncerna, iako je najkraći pa se doima međuklasom između niže i prave kompaktne. Međutim, vozi na modulaciji platforme MQB A1, kakvu imaju Ateca i Karoq
Motor: 3 cilindra, turbo • Snaga: 110 KS • Moment: 200 Nm • Oprema: Life • Dužina: 424 cm • Osovinski razmak: 259 cm • Prtljažnik: 445 l • Brzina: 185 km/h • Jamstvo: 6 godina
4. Mazda CX-30 2.0 SkyActiv-G
26.095 eura
Prva na listi s 4-cilindarskim motorom. I to atmosferskim, mnogima još uvijek dražim od novih turbomotora, bez obzira na nešto manju energičnost. I pomalo sportski dizajn se mnogima sviđa
Motor: 4 cilindra, atmosferski • Snaga: 122 KS • Moment: 213 Nm • Oprema: Basic • Dužina: 440 cm • Osovinski razmak: 266 cm • Prtljažnik: 430 l • Brzina: 186 km/h • Jamstvo: 6 godina
5. Hyundai Tucson 1.6 T-GDI
26.190 eura
Atraktivan dizajn, prostranost i oprema te potentan turbomotor, a sve začinjeno dobrom cijenom i jamstvom bez ograničenja kilometara, drže Tucson visoko na listi najprodavanijih u klasi
Motor: 4 cilindra, turbo • Snaga: 150 KS • Moment: 250 Nm • Oprema: Comfort • Dužina: 450 cm • Osovinski razmak: 268 cm • Prtljažnik: 620 l • Brzina: 189 km/h • Jamstvo: 5 godina
6. MG HS 1.5 T-GDI
28.200 eura
Lagano blijede predrasude prema autima iz Kine, naročito nakon što se isprobaju. Na cestama ih je sve više, a HS je jedan od najprostranijih u klasi. Turbomotor je Opelov, poznat iz Insignije
Motor: 4 cilindra, turbo • Snaga: 162 KS • Moment: 250 Nm • Oprema: Comfort • Dužina: 457 cm • Osovinski razmak: 272 cm • Prtljažnik: 448 l • Brzina: 190 km/h • Jamstvo: 7 godina
7. Ford Kuga 1.5 EcoBoost
28.300 eura
Da nema ime koje u hrvatskom jeziku nema najljepše konotacije, povišeni i prostrani Ford s dobrim turbomotorom i jednako takvom opremom sigurno bismo puno češće viđali na našim cestama
Motor: 4 cilindra, turbo • Snaga: 150 KS • Moment: 240 Nm • Oprema: Titanium • Dužina: 461 cm • Osovinski razmak: 271 cm • Prtljažnik: 435 l • Brzina: 195 km/h • Jamstvo: 5 godina
8. Škoda Karoq 1.5 TSI
28.310 eura
Škodini automobili danas se doživljavaju Volkswagenima po nižoj cijeni, pa ni Karoq nije iznimka. Početnoj verziji vrlina je i izvrstan turbomotor s isključivanjem dvaju cilindara u mirnoj vožnji
Motor: 4 cilindra, turbo • Snaga: 150 KS • Moment: 250 Nm • Oprema: Ambition • Dužina: 438 cm • Osovinski razmak: 263 cm • Prtljažnik: 520 l • Brzina: 211 km/h • Jamstvo: 6 godina
9. Kia Sportage 1.6 T-GDI
29.100 eura
Hrabar dizajn uvijek je mač s dvije oštrice. Komforni Sportage, međutim, s dobrim turbomotorom istim kao u Tucsonu, britko pogađa žicu kupaca i nakon manjeg Stonica je najprodavanija Kia
Motor: 4 cilindra, turbo • Snaga: 150 KS • Moment: 250 Nm • Oprema: LX Start • Dužina: 452 cm • Osovinski razmak: 268 cm • Prtljažnik: 590 l • Brzina: 189 km/h • Jamstvo: 7 godina
10. Renault Austral 1.3 TCe
29.990 eura
Nasljednik Kadjara je najnoviji model u ovoj klasi. Atraktivnog izgleda, propisno digitaliziran i opremljen, s turbomotorom kojeg u svoje aute ugrađuju i Mercedes i Nissan, zanimljiv je izbor
Motor: 4 cilindra, turbo • Snaga: 140 KS • Moment: 260 Nm • Oprema: Equilibre • Dužina: 451 cm • Osovinski razmak: 267 cm • Prtljažnik: 500 l • Brzina: 175 km/h • Jamstvo: 3 godine
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....