Posljednjih nekoliko godina automobili bez središnje postavljenih ekrana za infotainment na nadzornoj ploči nisu zamislivi. Ti ekrani su, ovisno o proizvođačima, u potpunosti ili djelomično zamijenili kontrolnu ploču s fizičkim tipkama za upravljanje automobilom i dijelovima poput klimatizacijskog sustava, radija, i ostalih značajki opreme.
Međutim, posljednje istraživanje dokazalo je kako ekrani osjetljivi na dodir umjesto fizičkih kontrola i nisu previše praktični. Naime, švedski auto-magazin Vi Bilagare na test je stavio 12 modela automobila od kojih je 11 bilo moderno s ekranima i jedan Volvo iz 2005. godine.
Vozači koji su testirali automobile mogli su uzeti vremena da se prilagode i naviknu na automobile prije samog testiranja. Zadatak testiranja bio je jednostavan - vozači su vozili aute napuštenom pistom brzinom od 110 km/h te su morali odraditi sljedeće stvari: aktivirati grijanje sjedala, podignuti temperaturu za dva stupnja, pokrenuti odleđivanja stakala, uključiti radio te pronaći određenu radio postaju, resetirati putno računalo, spustiti osvijetljenje instrumenata i isključiti središnji ekran.
Očekivano, ili možda neočekivano, rezultati testa pokazali su da je vozač u Volvu starom 17 godina bio najbrži u obavljanju navedenih zadataka. On je obavio četiri zadatka u samo 10 sekundi te 30 metara piste.
S druge strane, najbolje vrijeme u modernom automobilu iznosilo je 14 sekundi, dok je prosječno vrijeme ostalih vozača iznosilo više od 20 sekundi i barem 1000 metara. Najlošije vrijeme postignuto je u kineskom električnom automobilu MG Marvel R-u (44,6 sekundi i 1372 metra).
I dok istraživanju još uvijek nedostaje veći uzorak kako bi rezultati bili sigurni, ipak ukazuju na bespotrebnost sve većih ekrana u našim automobilima. Fizički gumbići i kotačići omogućuju vozaču da upravlja pojedinim značajkama i istovremeno zadrži pogled na cesti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....