Dok se se donedavno po raznim testnim stazama šuljali zamaskirani prototipovi novog Audija RS3 golicali su pažnju, a ipak tehnološki najvažnije kod jučer predstavljenog serijskog modela s 400 KS i 500 Nm i brutalnim ubrzanjem do 100 km/h za 3,8 sekundi, novi je inovativni sklop koji kompaktnog snagatora želi učiniti dinamički superiornim u odnosu na suparnike. Sklop ugrađen uz stražnju osovinu zove se RS Torque Splitter.
Kao i svi Audijevi modeli s naprijed poprečno ugrađenim motorom, RS3 je bazično ima prednji pogon i premda nosi naziv Quattro, snagu na stražnje kotače ne isporučuje stalno, već samo po potrebi ili želji vozača. Prednost takve koncepcije je prije svega ekonomičnost i danas tako važne suzdržane vrijednosti emisije CO2.
Vozite li se normalno ravnom cestom u optimalnim uvjetima, RS3 snagu šalje samo na prednje kotače, no čim počnete skretati, a posebno pri dinamičnoj vožnji, RS Torque Splitter, kako mu i samo ime govori, preuzima kontrolu nad distribucijom okretnog momenta između prednje i stražnje osovine, a još važnije - između lijevog i desnog stražnjeg kotača.
Kako točno sustav radi najbolje ćete shvatiti iz ilustracija i opisa desno, no suštinska razlika u odnosu na danas uobičajene sustave automatski uključivog povremenog pogona na sva četiri kotača, koji koriste stražnji diferencijal i jednu spojku za spajane stražnjih kotača s pogonom, je ta da RS Torque Splitter uopće nema stražnji diferencijal, ali zato ima dvije spojke, jednu lijevo i jednu desno.
Pritom postoji pet modusa rada. U ‘Comfort/Efficiency’ prioritet se daje prednjem pogonu, u modusu ‘Auto’ moment se uravnoteženo dijeli među osovinama, pa se automobil ponaša neutralno – niti podupravlja, niti preupravlja. Opcija ‘Dynamic’ upućuje koliko god je moguće okretnog momenta na stražnje kotače, što povećava agilnost i dinamiku vožnje, dok modus RS Torque Rear omogućava kontrolirano driftanje tako da do 100 posto okretnog momenta šalje na stražnji kotač na vanjskoj strani zavoja. Postoji i modus ‘RS Performance’ specijalno osmišljen za trkaću stazu.
Frank Stippler, trkač i Audijev testni vozač zadužen za razvoj, naziva RS Torqu Splitter ‘Kvantnim skokom za agilnu vožnju’, što svim ljubiteljima sportskih automobila i sportske vožnje tjera slinu na usta. Uz trenutno jedini peterocilindarski motor u automobilskoj primjeni, koji će u svojoj najnovijoj moćniji biti moćniji nego ikad, novi Audi RS3 – bilo kao hatchback ili sedan - čini se, najpoželjnija je kompaktna jurilica na tržištu.
Kako radi RS Torque Splitter
Prije ulaska u zavoj na ravnoj cesti obje su spojke otvorene i okretni moment motora prenosi se samo na prednje kotače. Kada senzori detektiraju da je automobil počeo skretati, RS Torque Splitter počinje prenositi snagu i na stražnje kotače. U desnom zavoju električni aktuator jače stisne lijevu spojku, a manje desnu, tako da više momenta s lijeve strane pomaže skretanju udesno. U lijevom zavoju situacija je obrnuta; manje je stisnuta lijeva spojka, a jače desna, tako da više momenta s desne strane pomaže skretanju ulijevo. Pri ubrzavanju kod izlaska iz zavoja, s izravnatim upravljačem, obje spojke prenose podjednako momenta i stabiliziraju automobil.
Ukratko
Kompaktni, ali moćni sklop, prenosi okretni moment i snagu po potrebi i na stražnje kotače. Kada situacija zahtijeva na samo jedan kotač može uputiti čak do 1750 Nm
Uz pomoć brojnih senzora i uz preciznu elektroničku kontrolu, RS Torque Splitter upravlja distribucijom okretnog momenta prema stražnjim kotačima i među njima
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....