Ne želite li se ljeti u autu kuhati na temperaturama iznad 40 stupnjeva, u proljeće provjerite u kakvom je stanju klima-uređaj vašeg automobila te ga servisirajte. Postupak je, objašnjava Karlo Odorijan iz zagrebačkog servisa Auto Karlo, poprilično jednostavan. Na auto se spaja uređaj koji iz sustava klimatizacije izvuče rashladni plin i ulje iz kompresora, a zatim vakuumira sustav, očisti ga od vlage i nakupljene nečistoće te iznova napuni odgovarajućim količinama tekućina.
Riječ je o uobičajenom servisiranju klimatizacijskog uređaja koje traje petnaestak minuta, a obavlja se strojno. Nakon spajanja za niski i za visoki pritisak sustava u bazi podataka uređaja slijedi odabir proizvođača, konkretnog modela, vozila, motora, godišta pa se podesi vrijeme vakuumiranja i traženih količina tekućina. U sustav se, primjerice, uvijek vraća 10 ml ulja više od zatečene količine, ali ne i više od toga, jer ljudi često ne servisiraju klimu na vrijeme, nego tek kad primijete probleme s hlađenjem. Tada se ulje zgusne, počinje se lijepiti za stijenke i više ga nema u sustavu pa ga i servisiranje s vakuumiranjem uspije izvući tek djelomice. Kad bi serviser u takav sustav dolio dva decilitra ulja, koliko zapravo stane u kompresor, to bi mu uz ostatke sigurno bilo previše te bi tlak u sustavu bio prevelik.
Foto: Željko Puhovski / HANZA MEDIA
Na pitanje koliko često treba servisirati klimu u Auto Karlu kažu da se za neke aute to preporučuje jednom godišnje, a za neke je dovoljno jedanput u dvije godine. Osim same klime pametno je servisirati i ventilaciju, a to se obično radi dok uređaj obavlja spomenuti posao. Podrazumijeva se da se pritom pogleda filter i po potrebi zamijeni novim, a zatim se i dezinficira ventilacija. Antialergijski sprej, odnosno pjena ubrizga se u ventilacijsku kutiju te je zatim ventilator protjera kroz isparivač klime i opere njegovo saće od prašine. Isparivač se, naime, rosi, odnosno kondenzira, a kad se ugasi klima i on se počne sušiti, a nakupio je prljavštinu, ona se počinje kiseliti, što ne samo da smrdi nego i nije zdravo.
Nakon što završi posao, uređaj će pokrenuti kontrolu i izmjeriti tlak i bude li sve u redu, vozač je miran do sljedećeg servisa. No kako smo imali prilike vidjeti na primjeru jedne Alfe 156, to nije uvijek tako. Servisni ciklus bio je prekinut zbog previsokog tlaka od 25 bara (optimalno iznosi od 8 do 15 bara), što je ukazalo na to da cirkulacija kroz sustav nije normalna, a izvor problema bio je u sušilu klimatizacijskog uređaja. Kako se ne bi morali brinuti o takvim stvarima, vozačima se savjetuje da ga daju servisirati, jer servis je sigurno jeftiniji od popravaka. Postupak stoji 300 kuna plus PDV, a za vrijeme sadašnjeg sezonskog popusta cijena iznosi samo 150 kuna. Uz to za servis ventilacije treba platiti još 100 kuna, a cijena novog filtra ovisi o modelu vozila.
Ukratko Uređaj koji služi da iz sustava klimatizacije izvuče rashladni plin, kao i ulje iz kompresora, te vakuumira sustav, očisti ga od vlage i nakupljenih nečistoća Antialergijski sprej ubrizga se u ventilacijsku kutiju pa ga ventilator protjera kroz isparivač klime i opere njegovo saće od prašine Servis klime traje petnaestak minuta, a obavlja se strojno. Nakon spajanja za niski i za visoki tlak sustava u bazi podataka slijedi odabir proizvođača, modela i motora, a ciklus se obavlja automatski Sušilo klime kod nekih modela stoji samostalno, a kod nekih je dio hladnjaka pa i to može utjecati na cijenu zamjene Usporedo s redovitim servisiranjem klimatizacijskog uređaja treba obaviti i servis, odnosno čišćenje ventilacijskog sustava i zamjenu filtra |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....